پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

hanteng x5_هن تنگ

نمایشگاه خودرو تهران (۲۱)/ هن تنگ و فوتون در غرفه عظیم خودرو

صنایع تولیدی عظیم خودرو که سال گذشته حضوری پررنگ با برندهای ماهیندرا و فوتون را در دومین نمایشگاه خودرو تهران تجربه کرد، امسال با دستی پر و با ۲ برند هن تنگ و فوتون به شهر آفتاب آمده است. همچنین در روز خبرنگار نمایشگاه، نشست خبری جمعی از مدیران این شرکت با اصحاب رسانه برگزار […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۷

صنایع تولیدی عظیم خودرو که سال گذشته حضوری پررنگ با برندهای ماهیندرا و فوتون را در دومین نمایشگاه خودرو تهران تجربه کرد، امسال با دستی پر و با ۲ برند هن تنگ و فوتون به شهر آفتاب آمده است. همچنین در روز خبرنگار نمایشگاه، نشست خبری جمعی از مدیران این شرکت با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

طی نشست خبری برگزار شده در روز دوشنبه ۱۷ دی ماه ۹۷، بابک وطن خواه مدیرعامل عظیم خودرو در حاشیه این رویداد خودرویی، وضعیت تولید خودروهای هن تنگ را تشریح کرد. برگزاری سومین نمایشگاه خودرو تهران با آغاز تولید خودروهای هن تنگ همزمان شده است. وی با اشاره به اینکه خط تولید هن تنگ یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین خطوط تولید است، گفت: این خط تولید ۳۴ ایستگاه دارد و ظرفیت تولید آن به ۱۰ دستگاه در روز می رسد.

hanteng x5

هن تنگx5

تولید رسمی محصولات هن تنگ در بهمن ماه و دهه فجر و ابتدا با تولید مدل X7 آغاز شده و سپس به تولید مدل X5 می رسد.

سال‌ها پیش که چینی‌ها اولین حضور خود در صنعت خودروسازی را تجربه‌ می‌کردند، کسی فکرش را هم‌ نمی‌کرد که به جایگاه فعلی دست یابند. اگر خاطرتان باشد، ورود اولین خودروهای چینی به ایران با نقدهای فراوانی همراه بود. خودروهایی با ظاهر ناهماهنگ و کپی کاری شده، ایمنی و کیفیت پایین و در یک کلام پردردسر! اما چینی‌ها پله‌‌‌های ترقی را 2 تا یکی طی کرده‌‌اند. در تمام این زمینه‌ها پیشرفت‌‌‌های قابل‌توجهی را تجربه کرده‌‌‌‌اند‌‌‌‌ و این پیشرفت‌ها تنها محدود به برندهای با سابقه‌‌‌‌‌شان نیست. حتی خودروسازان چینی تازه وارد هم خودشان را با روند فعلی وفق داده‌‌‌‌اند‌‌‌‌ تا از قافله عقب نمانند.

hanteng

هن تنگ x5

برند هن تنگ گواه این مدعاست. هن تنگ در سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 2015، اولین محصول اش را با نام X7 به بازار فرستاده است. سال 2016 نیز با عرضه مدل X5 از سوی این خودروساز همراه بوده و در سال 2017 با اضافه شدن 2 محصول جدید به سبد محصولات‌‌‌‌‌‌اش، حالا خانواده هان تنگ 4 عضو دارد. خودروهای هن تنگ با پیشرانه‌‌‌های نسبتا پرقدرت، ظاهر آراسته و زیبا و امکانات بسیار متنوع در بازار شناخته‌ می‌شوند. در بازاری که پای خودروهای وارداتی از آن بریده شده و با وضع ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در این زمینه و از سوی دیگر افزایش چشم‌گیر قیمت ارز، عملا خودروهای وارداتی با قیمت جدیدشان جایی بسیار دورتر از سطح توان مصرف‌کنندگان ایرانی قرار گرفته‌‌اند. در چنین شرایطی چینی‌ها نقش سوپاپ اطمینان بازار خودرو را بازی کرده و با قیمت ‌‌‌‌‌‌کم‌تر و ویژگی‌‌‌های نزدیک به اروپایی‌ها و آسیای شرقی‌‌‌‌‌‌‌ها، از بار ناامیدی خریداران کاسته‌‌اند. این در حالی است که به‌‌‌‌‌‌‌ آنها تنها به چشم کالاهایی ارزبر و مصرفی نگاه‌ نمی‌شود. تولید خودروهای روز چینی در کشورمان، علاوه بر انتقال تکنولوژی، باعث اشتغال زایی و کارآفرینی نیز شده و چرخ صنعت خودرو را در شرایطی که ‌‌‌‌‌‌‌بیش‌تر شرکای خارجی به آن پشت کرده‌‌‌‌‌‌‌‌اند، به حرکت در‌ می‌آورد.

باز هم هن تنگ را‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌عنوان شاهدی برای این ادعا مثال‌ می‌زنیم. شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو با احیا و کالیبره کردن یکی از خطوط تولید، مشغول به تولید خودروهای هان تنگ و فوتون شده تا علاوه بر انتقال تکنولوژی، برای کارگران و متخصصان این منطقه نیز اشتغالزایی کند. در همین راستا، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم و نهم (نماینده مردم بروجرد) نیز از فعالیت این شرکت حمایت کرده است. در حال حاضر شاهد حضور 2‌‌‌‌‌‌‌‌ شاسی‌بلند هان تنگ با نام‌‌‌های X5 و X7 در سبد محصولات عظیم‌خودرو هستیم. هان تنگ X5 که‌ می‌توان آن را با خودروهایی از جمله بیسو T3 و هاوال H2 مقایسه کرد، کراس‌اووری کامپکت مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با تکنولوژی ماهله آلمان است.

hanteng x7

هن تنگ x7

پیشرانه این‌‌‌‌‌‌‌‌ کراس‌اوور خوش قیافه، 154 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور تولید‌ می‌کند تا در ترکیب با وزن 1.5 تنی، علاوه بر ویژگی‌‌‌های ظاهری و امکانات متنوع‌‌‌‌‌‌اش، از نظر فنی نیز به آن علاقه‌مند شوید. راجع به کراس‌اووری دیفرانسیل جلو مجهز به گیرباکس CVT با شما صحبت‌ می‌کنیم که از امکاناتی به‌روز و متنوع بهره‌ می‌برد. هن تنگ X5 در کامل‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین نسخه (تیپ لاکچری) از امکاناتی مثل صندلی برقی راننده، سقف پانورامیک، سنسور نور و باران، آینه تاشو برقی و امکاناتی دیگر مثل ترمز پارک برقی و نورپردازی پشت دستگیره‌ها بهره‌ می‌برد. برادر بزرگ‌تر X5 ، X7 نام دارد. شاسی‌بلندی بزرگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر و لوکس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر که در قوی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین نسخه، مجهز به پیشرانه 2 لیتری توربو با توان 190 اسب‌بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر به ایران آمده است. برخلاف مدل دیگر، هان تنگ X7 به گیرباکس 6 سرعته دوکلاچه با تکنولوژی MG-روور انگلستان مجهز بوده، اما هم‌چنان نیرو محرکه به چرخ‌‌‌های جلو منتقل‌ می‌شود. این مدل به لطف طول 4671 میلی‌متر، عرض 1902 میلی‌متر و فاصله بین محوری 2810 میلی‌متر، از کابین جاداری برخوردار است. جدای از طراحی جذاب و هماهنگ‌‌‌‌‌‌اش، کابین با کیفیت با دقت مونتاژ بالا جلب توجه‌ می‌کند.

کابینی که ترکیب آن شما را به یاد محصولات ب‌ام‌و‌ می‌اندازد. کامل‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین نسخه هن تنگ X7 (تیپ آنر) با امکاناتی از جمله سنسور نور و باران، صندلی‌‌‌های برقی جلو، رکاب نورپردازی شده، در صندوق برقی، تهویه مطبوع دونقطه‌ای، سقف پانورامیک، دوربین 360 درجه و هدآپ‌دیسپلی همراه‌ می‌شود. از دیگر امکانات این‌‌‌‌‌‌‌‌ شاسی‌بلند چینی نیز‌ می‌توان به صفحه نمایش 9 اینچی، استارت دکمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و سیستم ورود بدون کلید و دوربین عقب اشاره کرد و در مجموع باید گفت X7 از نظر سطح تجهیزاتی، نسبت به بسیاری از رقبای هم‌کلاس خود در بازار ایران برتری دارد.

ساوانا

فوتون ساوانا

دیگر شاسی‌بلندی که شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو به‌عنوان شرکتی که به تازگی به جمع خودروسازان اضافه شده در سبد محصولات خود دارد، فوتون ساواناست. شاسی‌بلندی بزرگ با قابلیت حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای آفرودی که سال گذشته در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد و تاکنون 4 سری از آن به مشتریان تحویل شده است. خودرویی که هم قدوقواره یک‌‌‌‌‌‌‌‌ شاسی‌بلند واقعی را دارد و هم روح یک SUV در کالبد آن دمیده شده است. آن هم در دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که ‌‌‌‌‌‌‌بیش‌تر کراس‌اوورهای بازار تنها به درد رفت‌وآمدهای شهری‌ می‌خورند و فاقد قابلیت‌‌‌های خارج جاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای هستند. این خودرو مجهز به یک شاسی نردبانی جداشدنی است که با 6 رام محکم به هم متصل شده. درواقع این اولین مشخصه یک‌‌‌‌‌‌‌‌ شاسی‌بلند واقعی است. از جمله دیگر مشخصات فنی دیگر خودروهای مناسب برای سفرهای آفرود و ماجراجویانه، دسترسی راننده به گشتاور موتور در بازه گسترده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای از دور مورتو است. اگر خوب به مشخصات فنی فوتون ساوانا نگاه کنید، خواهید دید پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر این خودرو‌ می‌تواند بین 1750 تا 4500 دوربردقیقه ‌‌‌‌‌‌‌بیش‌ترین گشتاور که بین 300 تا 320 نیوتن‌متر است را در اختیار راننده بگذارد. به‌این‌ترتیب ضمن افزایش کشش در دورهای مختلف موتور مصرف سوخت خودرو نیز نسبت به رقیبان کاهش خواهد یافت. پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ ساوانا با یک جعبه‌دنده اتوماتیک 6 سرعته ساخت ZF جفت شده. هم‌چنین نزدیک‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین قطعه ساوانا با زمین 22 سانتی‌متر فاصله دارد که بسیار ایده‌آل است. فاصله محوری 2790 میلی‌متری ساوانا نیز نشان از کابین بزرگ و جادار آن دارد.

ساوانا

این خودرو‌ می‌تواند شیب‌‌‌های عرضی 40 درجه را به‌خوبی پشت سر بگذارد و به مسیرهایی تا حداکثر 60 درصد شیب برسد. هم‌چنین ساوانا‌ می‌تواند در عمق بیش از 60 سانتی‌متر رودخانه به‌خوبی حرکت کند. سانروف، تودوزی چرم، سنسور نور، کروزکنترل، سیستم کنترل پایداری، سامانه تنظیم میزان، هرزگردی، نمایش‌گر 7 اینچی، دوربین دید عقب، GPS، آینه حساس به نور، آینه‌‌‌های جانبی تاشو برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، 7 صندلی، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای راننده و سرنشین بخشی از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هستند. تولید 3‌‌‌‌‌‌‌‌ شاسی‌بلند مورد بحث بعد از عرضه چند نمونه وارداتی در سایت صنایع تولیدی عظیم خودرو آغاز شده و نمایش‌‌‌‌‌‌‌ آنها در مهم‌ترین رویداد خودرویی کشور را باید به فال نیک گرفت.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی