پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دنا پلاس

سيستم كنترل پايداري الكترونيكي در محصولات جدید ایران خودرو نصب خواهد شد

گروه صنعتي ایران خودرو براي نخستين بار در صنعت خودرو كشور موفق شد تا سيستم كنترل پايداري الكترونيكي (ESC) را به منظور مطابقت با استانداردهاي 85 گانه، بر روي محصولات دناپلاس، رانا و 207 اتوماتيك نصب كند. با وجود مشكلات فراواني كه به واسطه محدوديت هاي بين المللي در حوزه توسعه و مشاركت با منابع […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۷

گروه صنعتي ایران خودرو براي نخستين بار در صنعت خودرو كشور موفق شد تا سيستم كنترل پايداري الكترونيكي (ESC) را به منظور مطابقت با استانداردهاي 85 گانه، بر روي محصولات دناپلاس، رانا و 207 اتوماتيك نصب كند.

با وجود مشكلات فراواني كه به واسطه محدوديت هاي بين المللي در حوزه توسعه و مشاركت با منابع خارجي در توسعه سيستم ESC ايجاد شده، معاونت طراحي و توسعه محصولات جديد ایران خودرو (NPD) موفق به توليد و نمونه سازي سه دستگاه خودرو مجهز به ESC به عنوان يكي از الزامات جديد استاندارد شد.

برمبناي اين گزارش،‌ آزمون هاي تاييد اين سيستم نيز در آزمايشگاه مركز طراحي و توسعه محصولات جديد با موفقيت انجام شده است، انجام اين آزمايش نيازمند مهارت و تبحر بالا در كنترل خودرو است كه متخصصان آزمايشگاه ديناميك ايران خودرو قادر به انجام آن هستند. اين آزمايشگاه گواهينامه ايزو 17025 سازمان استاندارد ايران را داراست.

سيستم كنترل پايداري الكترونيكي خودرو نقش بسيار زيادي در كاهش تصادفات جاده اي داشته و از سويي توان رقابت در بازار خودرو را افزايش مي دهد.

گفتني است، سيستم كنترل پايداري الكترونيكي خودرو (ESC) با توجه به سنسورهایی که در اختیار دارد مسیر فرمان راننده را تشخیص داده و با مسیر واقعی خودرو مقایسه می كند. در صورت مشاهده انحراف از مسیر خودرو، وارد عمل شده و با اعمال نيروهاي ترمزي، خودرو را به مسیر فرمان راننده باز می گرداند. اين سيتسم علاوه بر عملكرد كنترل پايداري در ديناميك جانبي خودرو كارايي هاي ديگري از جمله جلوگيري از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگيري، اعمال نيروي ترمز با توجه به وزن خودرو بر روي هر اكسل و جلوگيري از چرخش درجاي چرخ ها در هنگام شروع به حركت در سطوح لغزنده دارد.

همچنين در مواقعي كه راننده به طور ناگهاني ترمزگيري مي كند فشار هيدروليك ترمزي را بلافاصله به حداكثر مي رساند و در شروع حركت در سربالايي نيز با نگه داشتن فشار ترمز از حركت رو به عقب خودرو جلوگيري مي كند.

درحال حاضر در صورت تامين قطعات مورد نياز، ايران خودرو آمادگي توليد انبوه اين محصولات را با نصب سيستم كنترل پايداري الكترونيكي (ESC) را دارد.

رانا با آپشن های جدید تا پایان سال به بازار می آید/ جزییاتی در مورد دنا اتوماتیک

ام وی ام X22 به ESP و آپشن‌های جدید مجهز می‌شود

چری تیگو7 با آپشن های جدید و قیمت بالاتر به بازار می آید

تا پایان اردیبهشت 98 میان قیمت کارخانه و بازار محصولات ایران خودرو توازن ایجاد می شود

افزایش قیمت محصولات زیر ۴۵ میلیون تومانی ایران خودرو اعلام شد

ایران خودرو قیمت جدید ((دنا)) و ((سوزوکی گرند ویتارا)) را اعلام کرد

قیمت جدید دنا پلاس، H30 کراس، هایما S5 و 207 دنده ای از سوی ایران خودرو اعلام شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی