پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

افزایش نرخ طرح ترافیک حداکثر 15 درصدی خواهد بود /تخفیف 50 درصدی عوارض برا ساکنان محدود زوج و فرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد جزئیات لایحه نرخ عوارض طرح ترافیک، توضیحاتی را ارائه کرد. وی گفت: ساکنین طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد از سال آینده با ۵۰ درصد تخفیف مجاز به تردد خواهند بود. همچنین نرخ طرح ترافیک در سال 98 حداکثر 15 درصد افزایش می یابد. […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد جزئیات لایحه نرخ عوارض طرح ترافیک، توضیحاتی را ارائه کرد. وی گفت: ساکنین طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد از سال آینده با ۵۰ درصد تخفیف مجاز به تردد خواهند بود. همچنین نرخ طرح ترافیک در سال 98 حداکثر 15 درصد افزایش می یابد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به برنامه شهرداری برای اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد گفت: وقتی مصوبه‌ای پس از ابلاغ اجرا می‌شود اگر قرار به تغییر در آن باشد نیاز به مصوبه جدید خواهد بود و تا زمانی که ابلاغ جدیدی صورت نگیرد اخذ عوارض برای تردد در محدوده زوج و فرد قانونی است و بابت هر تردد از شهروندان عوارض اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که تخلف می‌کنند فکر نکنند به خاطر ابهاماتی که پیش آمده عوارضشان بخشیده می‌شود، افزود: کسی که خلاف می‌کند و در روز مخالف با پلاک خود وارد طرح می‌شود، باید عوارض پرداخت کند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه عوارض برای تردد در زوج و فرد همچنان برقرار است، بیان کرد: البته این موضوع به شورا داده شده و اگر شورا نظری غیر از این ابلاغ کند ما تابع نظر شورا خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس ابلاغیه قبلی اقدام می‌کنیم و اگر شورا نظر جدیدی داشت ابلاغ خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه به ضوابط زوج و فرد در سال 98 پرداخت و گفت: در محدوده زوج و فرد دیگر محدودیتی تحت عنوان پلاک زوج و فرد نخواهیم داشت.

پورسیدآقایی تاکید کرد: از تابستان این طرح اجرایی خواهد شد و محدوده زوج و فرد ثابت هم تبدیل به محدوده کنترل آلودگی هوا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر خودرو 80 روز در سال و 20 روز در هر فصل می‌تواند در این محدوده تردد کند، اظهار کرد: سهمیه تردد در هر فصل قابل انتقال به فصول دیگر سال نیست و هر کس تنها می‌تواند 20 روز رایگان تردد کند و بیش از آن را باید عوارض بدهد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه هرکس مازاد بر این ایام وارد محدوده زوج و فرد شود باید عوارض پرداخت کند، گفت: عوارض تردد در محدوده زوج و فرد  نصف نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه برای اولین بار برای ساکنین تمهیداتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تردد ساکنین محدوده زوج و فرد و محدوده ترافیک از سال آینده نیم بها خواهد بود.

پورسیدآقایی گفت: به ازای هر پلاک شخصی یک خودرو اجازه تردد در محدوده را خواهد داشت و همچون سال 97 خروجشان تا قبل از ساعت 8:30 دقیقه و ورودشان تا ساعت بعد از 17 رایگان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که بحث پاکی هوا برای ما اهمیت داشت، میزان تخفیف معاینه فنی برتر را از 20 درصد به 25 درصد افزایش دادیم.

پورسیدآقایی در ادامه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چه راهکاری برای مستأجرانی که در خانه‌های قدیمی تفکیک نشده به صورت چند خانواده‌ای زندگی می‌کنند دارید، گفت: در حال حاضر برای این کار راهکاری نداریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه با اشاره به مصوبه سال 97 گفت: از آن جایی که در این مصوبه اقدامی در خصوص پرداخت هم زمان جریمه و عوارض وجود داشت برای سال 98 به صراحت قید شده است که متخلفین در صورتی که برای تردد در محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد عوارض پرداخت نکنند هم جریمه شوند و هم بدهی آن‌ها منظور شود و طی توافقی که با پلیس انجام شده 30 روز به بدهکار مهلت پرداخت خواهیم داد.

وی اظهار کرد: تخفیفات مربوط به خبرنگاران، جانبازان، معلولین و اقشار خاص همچون گذشته برقرار است و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: نرخ‌های جدید از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد، ولی قانون تردد 20 روز رایگان در هر فصل از ابتدای تابستان اجرایی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ورود به محدوده طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه‌ ممنوع می‌شود

طرح زوج و فرد در سال آینده با چه تغییراتی همراه می شود؟

چگونه سهمیه طرح ترافیک را به خودرویی دیگر منتقل کنیم؟

نرخ عوارض تردد در مناطق مرکزی تهران در سال 98 چگونه محاسبه می شود؟

اخذ عوارض طرح زوج و فرد در دست بررسی/ حذف زوج و فرد نیاز به تقویت زیرساخت ها دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی