پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف خودرو

بخشودگی 100 درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا پایان بهمن ماه

رییس کل بیمه مرکزی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه تا پایان بهمن ماه خبر داد.   غلام رضا سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران درباره راننده محور شدن بیمه شخص ثالث گفت: 20 درصد از خساراتی که در این حوزه پرداخت میشود درست نیست؛ یا صحنه سازی است […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

رییس کل بیمه مرکزی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه تا پایان بهمن ماه خبر داد.

 

غلام رضا سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران درباره راننده محور شدن بیمه شخص ثالث گفت: 20 درصد از خساراتی که در این حوزه پرداخت میشود درست نیست؛ یا صحنه سازی است یا تصادفات ساختگی.

وی با بیان اینکه راننده محوری بر مبنای قانون است، تصریح کرد: اگر بیمه نامه براساس راننده صادر شود برخی از مشکلات ناشی از پرداخت های غیر مستند را کم می کند.

سلیمانی گفت: قانون مکلف کرده تا اخر برنامه ششم بیمه ها را براساس ویژگی های راننده صادر کنیم. الان برای خودرو بیمه نامه صادر می شود ولی ما به سمتی میرویم که ویژگی های راننده را نیز لحاظ کنیم. تخفیف هایی که الان داده می شود نیز در همین راستاست.

وی افزود: تعدادی از راننده ها پر خطر هستند و باعث تصادف می شوند باید با همکاری نیروی انتظامی آنالیز و تفکیک شوند. راننده پر خطر باید حق بیمه بیشتری بپردازد و راننده کم خطر حق بیمه کمتری.

رییس کل بیمه مرکزی درباره اینکه اگر ٤ نفر از یک خودرو استفاده کنند طبق این طرح چطور قابل شناسایی هستند؟ تصریح کرد: بیمه نامه بنام صاحب خودرو صادر می شود و اینطور نیست که برای هر فرد یک بیمه نامه صادر کنیم. ولی تفاوت این است که در قانون جدید بیمه نامه براساس رفتار. راننده صادر خواهد شد.

سلیمانی درباره عقب بودن ٢٦ درصدی نرخ حق بیمه شخص ثالث گفت: طبیعی است که معمولا آخر سال همنرخ حق بیمه ثالث و هم بحث مبلغ دیه از طریق قوه قضاییه اعلام می شود و ما در پایان اسفندماه در شورایعالی بیمه حق بیمه را تعیین می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که ضریب خسارت بیمه ثالث بیش از 100 درصد است که باید اصلاح شود. رییس کل بیمه مرکزی بر لزوم اصلاح ضریب خسارت بیمه تکمیلی نیز تاکید کرد و گفت: هم باید بخشی از پرداختی های مردم بابت درمان بازگردانده شود و هم شرکت ها توان جبران خسارت را داشته باشند.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان نشست خبری امروز خود از بخشودگی 100 درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه تا پایان بهمن ماه خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد که جرایم بیمه شخص ثالث موتور سواران و وسایل نقلیه کشاورزی تا ٦ ماه آینده نیز بخشیده شده است.

منبع: تسنیم

نقد و نسیه!/ بررسی قوانین جدید بیمه شخص ثالث و تاثیر آن بر نارضایتی مردم

تفکیک راننده های کم خطر و پرخطر در قانون جدید بیمه شخص ثالث

خسارت کدام تصادفات رانندگی بدون کروکی پرداخت می‌شود؟

تاکید بیمه مرکزی به مالکان خودرو/ با توجه به نوسانات قیمت، سرمایه مورد بیمه بدنه را افزایش دهید

قابلیت نقل و انتقال سابقه تخفیف بیمه شخص ثالث تصویب شد

رشد خسارت پرداختی بیمه برای سوانح رانندگی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی