پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صنعت خودرو چین

ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به حل و فصل مشکلات خودرویی

خودروسازان که در سال جاری با انبوهی ازمشکلات مواجه بودند حالا برای گذر از این مقطع بحرانی نیازمند همکاری و هماهنگی همه ارگان ها و دستگاه های دولتی هستند که در این بین کمیسیون اصل 90 با برپایی چلساتی با حضور دست اندر کاران درصدد رفع موانع و مشکلات است. به گزارش پایگاه خبری رسمی […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

خودروسازان که در سال جاری با انبوهی ازمشکلات مواجه بودند حالا برای گذر از این مقطع بحرانی نیازمند همکاری و هماهنگی همه ارگان ها و دستگاه های دولتی هستند که در این بین کمیسیون اصل 90 با برپایی چلساتی با حضور دست اندر کاران درصدد رفع موانع و مشکلات است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

پس از برجام و افزایش قیمت ارز صنعت خودرو بیش از سایر بخش ها متضرر شد و به عنوانی صنعت پیشران تاثیر بسزایی از تحریم ها داشت و این درحالی بود که سال قبل با اجرای برجام و رفع تحریم ها قراردادهای همکاری متنوعی به امضا رسیده بود و نوید روزهای طلایی برای صنعت خودرو ایران را می داد که ناگهان ورق برگشت و مشکلات آغاز شد.

صنعت خودروسازی کشور پس از اعمال تحریم ها با کمبودها و کاستی هایی مواجه شد در نتیجه نتوانست در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کند.

به هر تقدیر الان خودروسازان با مشکلات زیادی از تامین قطعه گرفته تا تحویل خودروهای پیش فروش مواجهند که برای رفع این مشکلات(از آنجایی که این صنعت تقریبا دولتی محسوب می شود) ارگان ها و سازمان های ذی ربط باید همکاری و تدبیر لازم را در دستور کار قرار دهند.

کمیسیون اصل 90 که پیش از فقط در پرونده های تخلفات خودرویی ورود می کرد این بار علاوه بر رسیدگی به برخی کارشکنی ها و تخلفات درصد برآمده تا با برگزاری های جلسات مشترک با سایر دستگاه ها مشکلات این بخش را حل کند.

در همین خصوص اخیرا داود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفته جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های خودروسازی، سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به منظور حل مشکلات صنعت خودروسازی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمیسیون اصل 90 مجلس درصدد است مشکلات خودروسازی کشور به حداقل برسد و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهد بست؛ در جلسه مذکور راهکارهای لازم برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی معتقد است بخش اعظم مشکلات این حوزه حل و مقرر شد خودروهای پیش فروش شده با قیمت‌های قبلی به خریداران تحویل داده شود؛ در یک جدول زمانبندی تا پایان خرداد ماه محصولات خریداری شده به مردم تحویل داده می شود.

جلسه مذکور پس از تعطیلات برگزار خواهد شد و باید منتر ماند و دید خروجی این جلسه و یا جلساتی از این دست گرهی از مشکلات صنعت خودرو باز خواهد کرد و یا چشم امید به سال آینده داشت.

 

مشکلات صنعت خودرو یک شبه حل شدنی نیست!

بیعت خودروسازان با شرکت های دانش بنیان/ عزم جدی برای داخلسازی قطعات

کیفیت بسیاری از خودروهای داخلی قابل قبول نیست/ برنامه جامع وزارت صنعت برای رونق تولید و افزایش کیفیت خودرو

ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر می کند

قطعه سازان قلب تپنده صنعت خودروسازي

آیا صنعت خودروسازی نفس های آخر خود را می کشد؟

تاکید سازمان حمایت به شرکت های خودروساز/ زمان تحويل خودروهاي معوق را به مشتريان اعلام كنيد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی