پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما

کانال های مالی با اروپا مشکلات صنعت هوایی را حل می کند؟

با از سرگیری تحریم ها و لغو قراردادها ایران با بوئینگ و ایرباس چالش فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی به قوت خود باقی است و حالا برخی ازکارشناسان معتقدند با ایجاد کانال مالی با اروپا می توان به روزهای آینده امیدوار بود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ پس از امضای برجام صنایع […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

با از سرگیری تحریم ها و لغو قراردادها ایران با بوئینگ و ایرباس چالش فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی به قوت خود باقی است و حالا برخی ازکارشناسان معتقدند با ایجاد کانال مالی با اروپا می توان به روزهای آینده امیدوار بود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

پس از امضای برجام صنایع مختلف بنابر نیاز اقدام به قراردادهای مختلف با معتبرترین و برترین شرکت های اروپایی در حوزه خودشدند.یکی از این بخش صنعت هوایی کشور بود که توانست با شرکت های بوئینگ،ایرباس،ای تی آرو برخی شرکت ها دیگر قرارداد امضا کند و ورود اولین هواپیما ایرباس به فرودگاه مهرآباد به عنوان دستاورد برجام معرفی شد.

همه چیز داشت باب مسل پیش می رفت تا با روی کارآمدن ترامپ و خروج آمریکا از برجام شرکت های هواپیمایی ازترس تحریم و پرداخت غرامت سنگین به آمریکا حاضر به همکاری با ایران نشدند.چرا که ورود همین ایرباس مذکور با مجوز(اوفک) سازمان خزانه داری آمریکا صادرشده بود و این سازمان با تغییر رییس جمهور هیچ همکاری ای در این باره نکرد و نخواهد کرد.

با خروج آمریکا از برجام،دولت های اروپایی و اتحادیه اروپا برخلاف نظر ترامپ تلاش می کنندتا برجام را حفظ کنند که البته با مخالفت آمریکا مواجه شده؛در این خصوص اتحادیه اروپا در تلاش است تا با ایجاد کانال های مالی مشترک با ایران همکاری های سیاسی و اقتصادی را ادامه دهد. وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش گفت: 8ماه فرصت کمی برای ایجاد سازوکارهای مالی نیست و اروپا باید هر چه سریعتر در این خصوص تصمیم نهایی خود را بگیرد.

شاید اگر این کانال مالی ایجاد شود یکی از بخش هایی که می تواند منتفع شود صنعت هوایی کشور است.در حال حاضر سهم عمده ای از ناوگان حمل و نقل هوایی کشور را هواپیماهای با عمر بالای 20 سال تشکیل داده است و نوسازی ناوگان برهیچ کس پوشیده نیست.

در همین باره هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد کانال های جدید میان ایران و کشورهای اروپایی می تواند در کاهش مشکلات اقتصادی تأثیر گذار باشد، از این رو راه اندازی کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی(SPA) نیز موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی آمریکا با اعمال تحریم های همه جانبه به دنبال مسدود کردن مسیر ارتباط ایران با کشورهای اروپایی است، از این رو ما باید در این شرایط از ابزارهای موجود استفاده کرده و همچنین نسبت به خلق ظرفیت های جدید اقدام کنیم.

وی افزود: امروز ناوگان هوایی کشور با مشکلات بسیاری در عرصه تأمین قطعات و همچنین نوسازی هواپیماها روبه رو است و این مسئله موجب بروز مشکلات در میزان پروازها و بروز مسائلی مانند تأخیر در پرواز هواپیماها شده است.

بهادری معتقد است.راه اندازی کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی(SPA) قطعا در حل بخشی از مشکلات صنعت هواپیمایی کشور تأثیرگذار است، به ویژه آن که در این کانال سه کشور تأثیرگذار اروپایی یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه حضور خواهند داشت.

چگونه بلیط قطار و بلیط هواپیما خارجی و داخلی را با پایین ترین قیمت تهیه کنیم؟

اولین روغن موتور ایرانی هواپیما ساخته شد

اولین تعمیر اساسی هواپیماهای پسابرجامی توسط متخصصان داخلی

ناوگان هوایی ایران در انتظار فروشنده هواپیما / احتمال فروش هواپیمای چینی به ایران رد شد

موج دوم گرانی قیمت بلیط هواپیما در راه است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی