پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

یرباس 380

خداحافظی با بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان/ تولید ایرباس A380 متوقف می شود

پس از آنکه شرکت هواپیمایی امارات، سفارش خرید هواپیماهای ایرباس 380 را کاهش داد، شرکت هواپیماسازی ایرباس از تصمیم خود برای توقف خط تولید این هواپیما خبر داد. خطوط هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین خریدار و دارنده هواپیماهای A380 در جهان است و این هواپیما نیز بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری در دنیا محسوب می‌شود. ایرباس در بیانیه خود […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

پس از آنکه شرکت هواپیمایی امارات، سفارش خرید هواپیماهای ایرباس 380 را کاهش داد، شرکت هواپیماسازی ایرباس از تصمیم خود برای توقف خط تولید این هواپیما خبر داد. خطوط هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین خریدار و دارنده هواپیماهای A380 در جهان است و این هواپیما نیز بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری در دنیا محسوب می‌شود.

ایرباس در بیانیه خود گفته است پس از 15 سال از نخستین پرواز 380، خط تولید آن متوقف خواهد شد و آخرین فروند از این هواپیما که ظرفیت حمل بیش از 500 مسافر را دارد در سال 2021 تحویل خواهد شد.

این هواپیما که در اصل به منظور رقابت با بوئینگ ۷۴۷ ساخته و طراحی شده بود، توسط ایرلاین‌های اندکی همچون هواپیمایی امارات مورد استقبال فراوانی قرار گرفته بود که حالا به نظر می‌رسد این ایرلاین‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند میزان سفارش خود را از این مدل پهن پیکر کاهش دهند و در همین راستا امارات اخیرا تعداد سفارش خود را از 162 به 132 فروند هواپیمای ایرباس کاهش داده بود و این هواپیماساز فرانسوی نیز نبود مشتری را دلیل توقف خط تولید 380 عنوان کرده است.

ایرباس می‌خواهد در پس این تصمیم به سمت تولید هواپیماهای کوچکتر 330 و 350 برود.

قرار است پیش از توقف خط تولید 380، ایرباس 14 فروند دیگر را طی ۲ سال آینده به امارات تحویل دهد.

تام اندرز، مدیر عامل ایرباس، در این‌باره گفت: تصمیم امروز برای ما بسیار دردناک بود. تام اندرز در این خصوص خاطرنشان کرده است که تعداد سفارشات قابل توجهی برای خریداری و استفاده از A380 نخواهیم داشت بنابراین فرایند پرهزینه و زمان بر ساخت آن نیز دیگر صرفه و توجیه اقتصادی برای ایرباس نخواهد داشت. این امر در نهایت موجب مختومه شدن پرونده تولید هواپیمای ایرباس A380 در سال‌های آتی خواهد شد.

هواپیماسازی ایرباس گفته است که این تصمیم احتمالا به از دست رفتن 3500 فرصت شغلی در این شرکت منجر خواهد شد.

فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست

قیمت بلیت پروازهای نوروز 98 افزایش نمی یابد

کدام حقوق مسافران هنگام تاخیر در پروازها باید رعایت شود؟

کیش و قشم از مسیر پروازهای چارتری جدا می شوند

نرخ جدید سوخت هوایی اعلام شد

پروازهای ماهان ایر به آلمان ممنوع شد

اولین روغن موتور ایرانی هواپیما ساخته شد

اولین تعمیر اساسی هواپیماهای پسابرجامی توسط متخصصان داخلی

ناوگان هوایی ایران در انتظار فروشنده هواپیما / احتمال فروش هواپیمای چینی به ایران رد شد

با این 8 اشتباه پرواز خود را از دست می دهید/ نکاتی که باید برای سفر با هواپیما بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی