پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا تلوراید

جانشین شایسته موهاوی/ از کیا تلوراید (مدل ۲۰۲۰) بیشتر بدانید

کیا در دیترویت اتوشو از بزرگ‌ترین ساخته خود در طول تاریخ رسما رونمایی کرد. این شاسی‌بلند 8 نفره با نام تلوراید به عنوان جانشین موهاوی/بورگو شناخته می شود که سال‌هاست در بازار خودرو جهان غایب است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو طراحی این خودرو کره‌ای به‌طور تمام و کمال در استودیو طراحی کیا […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۷

کیا در دیترویت اتوشو از بزرگ‌ترین ساخته خود در طول تاریخ رسما رونمایی کرد. این شاسی‌بلند 8 نفره با نام تلوراید به عنوان جانشین موهاوی/بورگو شناخته می شود که سال‌هاست در بازار خودرو جهان غایب است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

طراحی این خودرو کره‌ای به‌طور تمام و کمال در استودیو طراحی کیا در کالیفرنیا انجام شده و ظاهر ساده اما قلدر و ماهیچه‌ای آن می‌‌تواند این موضوع را ثابت کند.

کیا تلوراید

کیا تلوراید با موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری‌اش می‌‌تواند 291 اسب‌بخار نیرو و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که برای جثه بزرگ‌اش کافی به‌نظر می‌‌آید. تلوراید به‌صورت استاندارد با محور محرک جلو عرضه می‌‌شود و سیستم 4 چرخ محرک برای آن قابل سفارش است. تلوراید به گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز است و از 4 حالت رانندگی کامفورت، اسمارت، اِکو و اسپرت بهره می‌‌برد و برای شرایط رانندگی سخت، حالت برفی و قفل 4 چرخ را نیز در نظر گرفته است.

در حالت اِکو و اسمارت، تمام نیرو تولیدی به چرخ‌های جلو منتقل می‌‌شود اما در حالت کامفورت و برفی، نیرو موتور به نسبت 80 به 20 بین چرخ‌های جلو و عقب، تقسیم می‌‌شود. در حالت اسپرت هم این نسبت به 65 به 35 بین محور جلو و عقب تغییر می‌‌یابد.

کیا تلوراید

کیا تلوراید که هم‌زاد هیوندای Palisade است از کابین مجهزی بهره می‌برد که نمایش‌گر لمسی 10.3 اینچی، سیستم صوتی 630 واتی هارمن-کاردون با 10 اسپیکر، 6 ورودی USB و شارژ بی‌سیم تلفن همراه را شامل می‌‌شود. علاوه بر این، تلوراید با انبوهی از تجهیزات ایمنی به‌صورت استاندارد همراه است که از آن جمله باید به دوربین 360 درجه، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار سبقت‌گیری، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، تشخیص نقطه کور و هدآپ‌دیسپلی اشاره کرد. علاوه بر این، تلوراید از سیستم هوشمندی بهره می‌‌برد که به‌واسطه سنسورهایی، می‌‌تواند حرکت کودک یا حیوانات خانگی را در ردیف دوم و سوم تشخیص داده و با هشدار صوتی به اطلاع راننده برساند تا مانع از بروز خطر شود.

کیا تلوراید

کیا تلوراید که هنوز قیمت آن به‌طور رسمی منتشر نشده در 4 نسخه LX، EX، S و SX از ابتدای سال آینده میلادی قابل خریداری خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی