پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو

خودروسازی در انتظار تازه واردها / مشکلات رفع خواهد شد

اخباری مبنی بر ورود وزارت دفاع وسپاه به عرصه خودروسازی به گوش می رسد که باید این موضوع را به فال نیک گرفت به شرط آنکه حضور تازه واردها هم منجر به سیاسی کاری نشود و در آن حقوق مردم بیش از پیش رعایت شود و روزهای خوشی را برای صنعت خودرو رقم بزند. به […]

هادی سیانکی
شنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۷

اخباری مبنی بر ورود وزارت دفاع وسپاه به عرصه خودروسازی به گوش می رسد که باید این موضوع را به فال نیک گرفت به شرط آنکه حضور تازه واردها هم منجر به سیاسی کاری نشود و در آن حقوق مردم بیش از پیش رعایت شود و روزهای خوشی را برای صنعت خودرو رقم بزند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

 

پس ازتحریم های صنعت خوروسازی، تولیدخودرو در کشور با مشکل جدی روبرو شد و دلیل این امرهم تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز بود. این مشکلات منتهی شد به افزایش قیمت دو برابری و بعضا بیشتر برخی خودروها شد.این وضعیت نارضایتی عمومی را به همراه داشت و مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به سیاست گذاری های صنعت خودرو اوج گرفته است.

در سالهای گذشته این سوال عمومی مطرح شده است که چرا در کشوری ما با وجود تحریم ها توان موشک سازی و تجهیزات نظامی ایران پیشرفت کرده اما در صنعت خودرو هنوز وابسته به خارج است و وابستگی ها کاهش پیدا نکرده و منجر به افزایش تولیدات داخلی نشده است.

این تلقی عمومی در حالی است که عموما فعالیت ها و تولید در صنایع مختلف متفاوت است و نمی توان گفت چرا در یک صنعت پیشرفت داشتیم و در صنعت دیگر نتوانسته ایم. البته انتقادات به نحوه سیاست گذاری و چرخه تولید صنعت خودرو هم انتقاد وارد است و باید پذیرفت که بعضا سیاست های غلطی در 40 سال گذشته در صنعت خودرو وجود داشته است.

با این همه الان اخباریبه گوش می رسد که نیروهای نظامی به صنعت خودروسازی ورود کنند تا به این صنعت کمک کنند.وزیر دفاع چندی پیش گفته بود که نیروهای نظامی از جمله سپاه توان این را دارد که در تولید خودرو اقدام کند. وزیر صنعت در اظهارنظری این از ورود دستگاه های دیگر به خودروسازی استقبال کردند.

حالا باید منتظر ماند و دید که این امر محقق می شود یا خیر. اما اگر این اتفاق بیفتد احتمال رفع مشکلات وجود دارد.

چشم انداز حضور خودروسازان چینی در ایران/ عقبگرد چشم بادامی ها در صنعت خودرو کشور

سرفصل اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب، راهبرد سایپا در صنعت خودرو

اوضاع وخیم صنعت خودرو و اظهار نظرهای غیرکارشناسی

پاشنه آشیل صنعت خودرو مورد توجه مسئولین/ مشکلات حل خواهد شد؟

جایگاه صنعت خودرو ایران پس از چهل سال کجاست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی