پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از اردیبهشت 98

کرایه های حمل و نقل در سال آینده کمتر از نرخ تورم رشد خواهند داشت و طبق مصوبه شورای شهر، نرخ جدید کرایه از اردیبهشت 98 اجرا خواهد شد. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: کرایه‌های حمل و نقل در سال آینده کمتر از نرخ تورم افزایش خواهد یافت و مصوبه جدید […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۵ اسفند ۱۳۹۷

کرایه های حمل و نقل در سال آینده کمتر از نرخ تورم رشد خواهند داشت و طبق مصوبه شورای شهر، نرخ جدید کرایه از اردیبهشت 98 اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: کرایه‌های حمل و نقل در سال آینده کمتر از نرخ تورم افزایش خواهد یافت و مصوبه جدید شورا در این باره از اول اردیبهشت‌ماه 98 اجرا خواهد شد.

محمد علیخانی پیش از آغاز صد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لایحه تعیین نرخ کرایه‌های سال 98 هنوز به شورای شهر تهران ارسال نشده است و البته با پیگیری‌هایی که ما داشته‌ایم این موضوع در قالب نامه‌ای الحاق‌شده به بودجه شورای شهر تهران ارسال شده است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس شهرداری تهران پیشنهادی را درباره نرخ کرایه‌های سال 98 کمتر از نرخ تورم ارائه کرده است که این پیشنهاد در کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین کمیسیون حمل‌ونقل در دست بررسی قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: البته ما هرساله نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل را بین 14 تا 15 درصد افزایش می‌دهیم که پیش‌بینی می‌شود نرخ کرایه‌ها در سال 98 نیز به همین میزان در نظر گرفته شود.

علیخانی با ابراز اینکه باید از رانندگان تاکسی نیز حمایت‌هایی صورت گیرد گفت: در بحث حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود که امیدواریم در سال آینده از رانندگان تاکسی حمایت‌هایی صورت گیرد.

وی گفت: البته در سال جاری نیز براساس فرمولی که تهیه کردیم در شرایط زمانی آیتم‌هایی را برای حمایت از رانندگان تاکسی در نظر گرفتیم که این آیتم‌ها در سال آینده با دقت بیشتری انجام خواهد گرفت. تلاش می‌کنیم نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در سال آینده را نیز همزمان با بررسی بودجه 98 شهرداری تهران بررسی و تصویب کنیم تا نرخ جدید کرایه‌های حمل‌ونقل از اول اردیهشت سال 98 اجرایی شود.

وی در پایان درباره میزان افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم کمتر از نرخ تورم در نظر گرفته شود.

کرایه تاکسی در سال 98 چگونه محاسبه می شود؟

تخفیف طرح ترافیک برای وانت بارها و آژانس ها

سهم تاکسی ها در حمل و نقل عمومی چقدر است؟

خط ویژه یا خط ناویژه؟!/ گلایه اتوبوسرانی از ورود وسایل نقلیه شخصی به خطوط ویژه

جمع آوری گیت های اخذ عوارض آزادراهی امسال عملیاتی می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی