پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایربگ های هیوندای

نسل جدید ایربگ های بدنه خودرو

زد اف، قطعه‌ساز مشهور آلمانی کیسه‌های هوایی طراحی کرده است که در خارج از خودرو روی بدنه باز می‌شوند؛ این ایربگ ها آماده ورود به بازار هستند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛  زد اف یک دهه را صرف توسعه کیسه‌های هوای جدید کرده و آنها را در همایش ایربگ ۲۰۱۸ در مانهایم رونمایی […]

هادی سیانکی
پنجشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۷

زد اف، قطعه‌ساز مشهور آلمانی کیسه‌های هوایی طراحی کرده است که در خارج از خودرو روی بدنه باز می‌شوند؛ این ایربگ ها آماده ورود به بازار هستند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

 زد اف یک دهه را صرف توسعه کیسه‌های هوای جدید کرده و آنها را در همایش ایربگ ۲۰۱۸ در مانهایم رونمایی کرده است. این کیسه‌های هوای خلاقانه باعث بهبود ایمنی محصولات خودرویی می‌شوند. کیسه‌های هوای مذکور در داخل رکاب‌های جانبی خودرو و در طول درب‌ها نصب می‌شوند. حس گرهای موجود در روی بدنه بی‌وقفه اقدام به پایش اوضاع کرده و اگر تصادف غیر‌منتظره‌ای را تشخیص دهند کیسه‌های هوا در کمتر از یک‌دهم ‌ثانیه باز خواهند شد. کیسه‌های هوای خارجی به متفرق شدن آنی نیروهای حاصل از تصادف جانبی خودرو کمک می‌کنند. تست‌های انجام شده توسط زد اف نشان می‌دهند این کیسه‌های هوا ریسک نفوذ به کابین را تا ۳۰ درصد و ریسک جراحت افراد را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. انتظار می‌رود نخستین خودروهای مجهز به این فناوری ظرف دو سال آینده وارد بازار شوند.
منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی