پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی

3.6 میلیون برگ جریمه معاینه فنی در سال 97 / برنامه معاینه فنی برای ایمنی خودروها

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سید نواب حسینی منش در نشست خبری 13 اسفند با اصحاب رسانه با محوریت کنترل ایمنی خودرو قبل از سفرهای نوروزی اعلام کرد: اعمال معاینه فنی برای خودروهای تولید داخلی از سال ۹۳ و قبل از آن و برای خارجی ها (وارداتی ها) نیز از سال ۲۰۱۴ و […]

javankhodro
دوشنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سید نواب حسینی منش در نشست خبری 13 اسفند با اصحاب رسانه با محوریت کنترل ایمنی خودرو قبل از سفرهای نوروزی اعلام کرد: اعمال معاینه فنی برای خودروهای تولید داخلی از سال ۹۳ و قبل از آن و برای خارجی ها (وارداتی ها) نیز از سال ۲۰۱۴ و قبل از آن از ابتدای سال ۹۸ صورت خواهد گرفت.

معاینه فنی

از ابتدای سال 97 تا 3 آذر 2.6 میلیون واز آن روز (شروع فاز دوم طرح کاهش) تا اول اسفند 97 ، 1 میلیون قبض جریمه برای خودروهایی که فاقد معاینه فنی بوده اند صادر شده است.

بسیاری بر این اعتقادند که بارش باران به تنهایی می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر کافی باشد و شاید نقش معاینه فنی را کم رنگ قلمداد کنند. در صورتی که باران در کاهش ذرات معلق زیر 250 میکرون بی  تاثیر است. این ذرات عمدتا از خودروهای دیزلی سنگین تولید می شوند. انجام به موقع معاینه فنی و همچنین مشارکت مردم توانسته در رقیق سازی ذرات معلق کمک به سزایی کند.

حسینی منش افزود: در طرح ایستگاه های سیار کنار جاده ای توانستیم آمار جالبی استخراج کنیم، حدود 75درصد از خودروهای سنگینی که معاینه فنی داشتند در آزمون کنار جاده ای توانستند موفق شوند تا آزمون آلایندگی را با موفقیت پاس کنند. اما از خودروهای فاقد معاینه فنی تنها 24 درصد موفق به گذراندن آزمون شدند. این برنامه با هماهنگی پلیس راهور انجام شد.

معاینه فنی

وی با اشاره به طرح معاینه فنی برتر گفت: هر خودرو با ورود به مراکز معاینه فنی به صورت پیش فرض با ملاک معاینه فنی برتر آزموده می شود و در صورتی که بتواند معیارهای آن را پاس کند بدون هزینه اضافی معاینه فنی برتر می گیرد. یکی از مزایای داشتن معاینه فنی برتر ، 20 درصد تخفیف برای ورود به محدوده طرح ترافیک است که با هماهنگی های صورت گرفته قرار است در سال 98 به 25 درصد افزایش پیدا کند. امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سطح کشور به ۵۴ خط مراکز فنی تهران مراجعه داشته که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. از این میزان خودرو یونیک، ۳۵۰ هزار دستگاه آن در آزمایش‌های آلایندگی رد شدند.

وی با بیان اینکه مثلث کنترل آلودگی هوا دارای 3 راس خودروساز، نگهداشت و نظارت است، افزود: خودروساز شاید به نوبه خود علاقه ای به اعمال روشهای کاهش آلایندگی نداشته باشد، اما ارگان های ذی ربط باید تکالیفی در قالب استاندارد برای خودروساز معین کنند تا آلایندگی های خودروها را با نصب کاتالیست های بهتر کاهش دهند.

معاینه فنی

امسال سیستم نوبت دهی اینترنتی در روزهای شلوغ توانست به کاهش روند اتلاف وقت شهروندان کمک کند. با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و ذکر این موضوع که از شروع سال 98 دوربین های کنترل ترافیک اقدام به جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی خواهند کرد، بار ترافیکی ین مراکز بیشتر شده است.

طبق برنامه اعلامی ستاد مرکزی، کلیه مراکز معاینه فنی تا 29 اسفند دایر هستند. 1 فروردین: 2 مرکز ، از 2 الی 4 فروردین: 7 مرکز و از 5 الی 11 فروردین: 11 مرکز پاسخگوی شهروندان محترم خواهند بود.

 

بیشتر بخوانید:

آغاز طرح جریمه 50 هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح تهران آغاز شد

کدام خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی هستند؟

راهکارهای کاهش آلایندگی موتورسیکلت ها

توضیحات ستاد معاینه فنی در خصوص اخلال روند کاری روز گذشته

نقش اساسی معاینه فنی در کنترل آلودگی هوا

اجرای مرحله دوم طرح کاهش منوط به خلوت شدن مراکز معاینه فنی شد

کاهش طول صف و مدت انتظار در مراکز معاینه فنی تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی