پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای i20

تزریق آپشن/ از هیوندای i20 آپشنال کرمان موتور بیشتر بدانید

در سال‌های قبل از همکاری کرمان موتور و هیوندای، آسان‌موتور i20 را به‌عنوان خودرویی وارداتی در کشور عرضه می‌کرد. اما نسل دوم i20 داخل کشور به تولید رسید و همین باعث ‌شد اختلاف قیمت‌اش با نمونه وارداتی نسل قبلی زیاد نباشد. البته عرضه i20 توسط کرمان‌موتور به‌دلیل ظرفیت تولید محدود و تقاضای بالا در بازار، […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۷ فروردین ۱۳۹۸

در سال‌های قبل از همکاری کرمان موتور و هیوندای، آسان‌موتور i20 را به‌عنوان خودرویی وارداتی در کشور عرضه می‌کرد. اما نسل دوم i20 داخل کشور به تولید رسید و همین باعث ‌شد اختلاف قیمت‌اش با نمونه وارداتی نسل قبلی زیاد نباشد. البته عرضه i20 توسط کرمان‌موتور به‌دلیل ظرفیت تولید محدود و تقاضای بالا در بازار، با اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار همراه بود و حالا با نوسانات نرخ ارز و تعلیق قرارداد کرمان‌موتور و هیوندای، قیمت‌اش نه تنها مرز 200 میلیون تومان را نیز رد کرده، بلکه تقریبا به ساحل 300 میلیون تومان هم رسیده است. البته رقبای وارداتی i20 نیز این افزایش قیمت چشم‌گیر را تجربه کرده‌اند.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

هیوندای i20 در بازار ایران تنها در نسخه 5 در با قدرتمندترین پیشرانه موجود برای i20 عرضه شده است.

یکی از مواردی که در مورد i20 به اصطلاح «توی ذوق» می‌زد، حذف بعضی امکانات این خودرو در نسخه تولید داخل بود. کرمان‌موتور سانروف و چند ایربگ‌ این هاچ‌بک متوسط را حذف کرده و i20 جدید در ایران تنها با 2 ایربگ عرضه شده است. البته i20 با بالاترین سطح کیفیت در ایران به تولید رسیده و توانسته در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ۴ ستاره را در کارنامه خود ثبت کند. مدت کوتاهی قبل از تعلیق قرارداد تولید این خودرو، کرمان‌موتور تغییراتی جزیی در فهرست آپشن‌های i20 ایجاد کرد تا کمی از ضعف این خودرو در این زمینه بکاهد. تحویل i20های آپشنال با امکانات جدید تقریبا از تابستان ۹۷ آغاز شد. در نگاه نخست می‌توانید مدل آپشنال را با جانمایی جدید دوربین دید عقب (روی در صندوق) تشخیص دهید.

هیوندای i20

هم‌چنین تصویر دوربین عقب دیگر در صفحه نمایش کنسول وسط نمایش داده نمی‌شود و از آن‌جایی که مدل جدید به آینه الکتروکرومیک مجهز شده، می‌توانید تصویر قسمت عقب خودرو را روی آینه ببینید. یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری i20 جدید یا آپشنال، پوشش کرومی دستگیره درهاست که هم‌چون قبل هم‌رنگ بدنه نیستند. استارت دکمه‌ای و ورود به خودرو بدون کلید نیز از جمله قابلیت‌هایی است که در اکثر خودروهای روز به چشم می‌خورد و جای خالی آن به شدت در i20 احساس می‌شد. در نسخه آپشنال این قابلیت نیز اضافه شده است.

هیوندای i20

با روشن کردن خودرو و نمایش چراغی جدید در صفحه کیلومتر، به این نتیجه می‌رسید که سیستم هشدار فشار باد لاستیک‌ها نیز به i20 جدید اضافه شده است. هم‌چنین در مدل‌های قبلی، نبود سنسور نور و روشن شدن اتوماتیک چراغ‌ها علی‌رغم بهره بردن از برف پاک‌کن اتوماتیک و سنسور باران عجیب به نظر می‌رسید. اما در نسخه آپشنال این قابلیت نیز به i20 اضافه شده است. اما هم‌چنان جای خالی امکاناتی مثل کروزکنترل و سانروف در هیوندای i20 کرمان‌موتور به چشم می‌خورد.

i20 از پیشرانه 4 سیلند 1368 سی‌سی با استاندارد یورو6 برخوردار است. این پیشرانه از تکنولوژی پاشش چندنقطه‌ای MPi بهره می‌برد و می‌تواند 98.6 اسب‌بخار قدرت در دور 6000 تولید کند. هم‌چنین ماکزیمم گشتاور 134 نیوتن‌متری نیز توسط گیرباکس 4 سرعته تیپ‌ترونیک و در دور 4000 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در نسل قبلی کشش و چابکی مناسبی را از i20 شاهد نبودیم. در نسل جدید نیز با توجه به وزن 1197 کیلویی وضعیت شتاب گیری i20 تفاوتی با قبل نمی‌کند. اما فراموش نکنید هدف از انتخاب این خودرو جمع‌وجور، تجربه شتاب عالی نیست. بلکه i20 با مصرف سوخت پایین، فرمان برقی و ابعاد جمع‌وجور می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای کاربردی در مسیرهای پرترافیک عرض‌اندام کند. صندوق بارش نیز 301 لیتر گنجایش دارد و اگر نیاز به فضای بیش‌تر دارید می‌توانید با خواباندن صندلی‌ها، فضای بار را به 1071 لیتر افزایش دهید.

مشخصات فنی هیوندای i20

کلاس: هاچ‌بک
پیشرانه: 4 سیلندر MPI
حجم موتور: 1368 سی‌سی
قدرت: 98.6 اسب‌بخار در 6000 دور
گشتاور: 134 نیوتن‌متر در 4000 دور
گیرباکس: 4 سرعته اتوماتیک
وزن خالص: 1025 تا 1197 کیلوگرم
مصرف سوخت: ،
حجم باک: ،
حداکثر سرعت: 170 کیلومتربرساعت

امکانات هیوندای i20

آینه الکتروکرومیک، صفحه نمایش 7 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی در روز، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سنسور باران، سنسور نور، کامپیوتر سفری، هشدار فشار باد تایر TPMS، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، آینه‌های جانبی برقی، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS،  کنترل ایستایی در سربالایی HAC،  کنترل پایداری الکترونیکی

نکات مثبت

طراحی به روز

کیفیت ساخت مناسب

خدمات پس‌ازفروش قابل قبول

نکات منفی

حذف برخی امکانات مثل سانروف و کروزکنترل

پیشرانه با کشش پایین

پنجمین ستاره/ نگاهی به جک S5 اتوماتیک و مزیت های آن نسبت به رقبا

خودکار و قد بلند!/ بررسی لیفان X60 اتوماتیک به عنوان یک انتخاب منطقی در وضع فعلی بازار

جک J4 همچنان با ارزش در مقابل رقم پرداختی/ بررسی اجمالی محصول جدید کرمان موتور

مزدا2 بخریم یا هیوندای i20 دست دوم؟/مقایسه هاچ بک های خوش قیمت

هیوندای النترا GT با پکیج اسپرت N Line معرفی شد

شاسی بلند 8 نفره هیوندای در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی