پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا RAV4-چری تیگو7

2 کفه یک ترازو/ وزن کشی خودروها با قیمت یکسان از پارسال تا امسال (قسمت اول)

متاسفانه اوضاع بازار خودرو در نیمه دوم سال 97 رو به وخامت گذاشت و قیمت های سرکش در ماه آخر 97 هر چه در چنته داشتند رو کردند! ممنوعیت واردات خودرو از یک سو و تعلیق قراردادهای خارجی خودروسازان و بروز مشکل در روند تولید خودرو داخل کشور و به تبع آن کاهش عرضه و […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳ فروردین ۱۳۹۸

متاسفانه اوضاع بازار خودرو در نیمه دوم سال 97 رو به وخامت گذاشت و قیمت های سرکش در ماه آخر 97 هر چه در چنته داشتند رو کردند! ممنوعیت واردات خودرو از یک سو و تعلیق قراردادهای خارجی خودروسازان و بروز مشکل در روند تولید خودرو داخل کشور و به تبع آن کاهش عرضه و افزایش معوقات از سوی دیگر دست به دست هم داده تا قیمت خودروها سر به فلک بگذارند و توان خرید مصرف کنندگان پایین بیاید.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

با ممنوع شدن واردات خودرو و افزایش قیمت ارزف دایره مخاطبان خودروهای خارجی از همیشه محدودتر شده و کسانی که تا چندی پیش می توانستند با بودجه 200،300 میلیون تومانی سراغ وارداتی ها بیایند، الان مشتری خودروهای چینی شده اند. بودجه های حدود 100 تا 150 میلیون نیز که قبلا مخاطب اصلی خودروهای چینی بودند، حالا باید در بازار آزاد سراغ خودروهای تولید داخل را بگیرند. اما اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را نگاه کنیم و از زاویه ای دیگر به این آشفته بازار نگاه کنیم، می توانیم بگوییم بر خلاف چند سال پیش که با خروج شرکای خارجی از بازار ایران، گزینه های محدودی پیش روی خریداران ماندند، در این دوره با متنوع شدن سگمنت های مختلف، می توان گفت جای خالی بعضی خودروها کمتر به چشم بیاید.

ب ام و سری 7-هیوندای آزرا

ب ام و سری 7 جدید که در مدل 730 توسط پرشیا خودرو به بازار آمد، یکی از خوش قیمت ترین سدان های مجلل بازار بود که در غیاب مدل های صفر کیلومتر رقبایی مثل مرسدس بنز کلاس S و لکسوس LS حسابی گل کرد و فروش قابل توجهی را تجربه کرد. ب ام و سری 7 جدید در آخرین ماه های سال 96 حدود 900 میلیون تومان قیمت داشت. یک سدان لاکچری آلمانی با پیشرانه پیشرفته و طراحی جذاب و فراموش نشدنی. اما ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار و بعد از آن ممنوع شدن واردات خودروو نوسانات قیمت ارز، باعث شده همین تعداد محدود از نسخه های صفر کیلومتر سری 7 جدید در بازار آزاد بالای 2 میلیارد تومان قیمت پیدا کند. اما حالا با قیمت یک دستگاه ب ام و سری 7 در سال 96 چه خودرویی می توان خرید؟ پیشنهاد ما باز هم یک سدان لوکس است. هیوندای آزرا که توسط کرمان موتور و در تعداد محدودی در بازار عرضه شد. تحویل آزرای جدید به دلیل حواشی پیرامون واردات خودرو با مشکل روبرو شد و سرانجام کرمان موتور آزراهای جدید را از گمرک ترخیص کرد وبه مشتریان تحویل داد. این سدان لوکس کره ای در حال حاضر حدود 800 تا 850 میلیون تومان در بازار آزاد قیمت دارد.

تویوتا RAV4 – چری تیگو7

اواخر سال گذشته می توانستید با بودجه 330 میلیون تومانی سراغ شاسی بلندی ژاپنی و محبوب به اسم تویوتا RAV4 بروید. یک انتخاب 2 دیفرانسیل که می توانست هم در بیراهه همراهتان باشد، هم در مسافرت های خانوادگی با کابین راحتش از شما استقبال کند. اکثر کسانی که سراغ تویوتا می آیند، بیش از هرچیز به دوام و کیفیت اهمیت می دهند و معمولا طولانی مدت از یک خودرو استفاده می کنند. حالا اما در اسفند ماه 97 با بودجه 337 میلیون تومانی، می توانید در بازار کراس اوورهای چینی، سراغ چری تیگو7، محصول نسبتا جدید مدیران خودرو بیایید. تیگو7 مثل RAV4 2 دیفرانسیل نیست و نمی توانید در مسیرهای خارج جاده ای روی آن حساب کنید. قطعا از نظر کیفیت نیز به پای برند کهنه کاری مثل تویوتا نمی رسد. اما ظاهر زیبایی دارد، از امکانات متنوعی بهره می برد و موتورش نیز در قیاس با رقبای خود پرقدرت است و می توان نقش جایگزینی مناسب برای شاسی بلندهای کره ای و ژاپنی که قیمت شان سر به فلک کشیده را بازی کند.

پژو 207-سایپا کوییک

ایران خودرو با عرضه مدل فیس لیفت شده پژو 207 تلنگری قدرتمند به بازار خودروهای جمع و جور شهری و جوان پسند زد و این محصول جدید با ظاهری زیبا و امکانات متنوع، توانست به سرعت به یکی از پرفروش ترین هاچ بک های بازار تبدیل شود. آن هم در شرایطی که رقبای قدرتمندی از سرزمین اژدها در مقابل اش قد علم کرده بودند. پژو 207 اتوماتیک در سال 96 با قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان توسط ایران خودرو به فروش گذاشته شد. اما عرضه محدودتر از تقاضا باعث شده بود همواره اختلاف قیمتی چند میلیونی در بازار داشته باشد. در اسفند 97 اما قیمت 207 اتوماتیک در بازار آزاد به 130 میلیون تومان نیز رسیده. اما اگر هنوز هم همان 50 میلیون تومان بودجه را داشته باشید، چه خودرویی را جایگزین 207 می کنید؟ کوییک، یکی از جدیدترین محصولات سایپاست و نخستین محصول خانواده X200 است که با این رویکرد حضور در بازار هاچ بک های کراس تولید می شود. سایپا اخیرا در شرایط فروش خود قیمت 54 میلیون تومانی را برای کوییک دنده ای در نظر گرفته. هاچ بکب که شاید کیفیت و ویژگی های فنی را نداشته باشد، اما امکانات متنوع و ظاهر متفاوت اش می تواند شما را به خود علاقه مند کند.

 

سراتو آپشنال-جک J4

سال گذشته اگر بودجه تان به خودورهای وارداتی روز نمی رسید و نمی خواستید ریسک خرید خودرو دست دوم را قبول کنید، با بودجه ای کمی بیشتر از 100 میلیون تومان (104 میلیون تومان) می توانستید سراغ سراتو آپشنال بروید. محصول سایپا که می توان آن را ترکیبی از موتور پرقدرت و امکانات متنوع در قالبی قدیمی برشمرد. سراتو آپشنال با این قیمت گزینه ای مناسب و نسبتا مقرون به صرفه پیش روی خانواده های چند نفره به شمار می رفت. اما در حال حاضر که قیمت این خودرو در بازار آزاد مرز 250 میلیون تومان را هم رد کرده، برای اینکه همچنان یک سدان خانوادگی داشته باشیم چه گزینه ای پیش رویمان قرار دارد، جک J4 از معدود گزینه های به روز و خانوادگی بازار است قیمت اش همچنان حول محور 100 میلیون تومان بازی می کند و در آخرین استعلام ها در بازار آزاد با قیمت 110 تا 115 میلیون تومان خرید و فروش شده. شاید امکانات J4 همچون سراتو آپشنال متنوع نباشد، کابین کوچک تری داشته باشد و پیشرانه اش هم کم رمق تر از این محصول پرطرفدار سایپا باشد. اما همچنان می تواند به عنوان گزینه ای متفاوت و جدید برای خریدارانی با این بودجه نقش بازی کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی