پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ولوو کلاسیک

احیای «ولوو آمازون» در داتیس خودرو

داتیس خودرو قصد آن را دارد تا با بهره گیری از کلینیک تخصصی تعمیرگاهی خود، خودروهای آمازون یا بهتر بگوییم این گنجینه های ارزشمند را برای صاحبان خودروهای کلاسیک حفظ کند. سال 1956 میلادی بی شک سال خاصی در طراحی خودرو های ولوو به شمار می رود؛ در آن سال ولوو با معرفی خاص ترین […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

داتیس خودرو قصد آن را دارد تا با بهره گیری از کلینیک تخصصی تعمیرگاهی خود، خودروهای آمازون یا بهتر بگوییم این گنجینه های ارزشمند را برای صاحبان خودروهای کلاسیک حفظ کند.

سال 1956 میلادی بی شک سال خاصی در طراحی خودرو های ولوو به شمار می رود؛ در آن سال ولوو با معرفی خاص ترین خودروی خود یعنی “آمازون” توانست نظر ها را بیش از پیش به خود جلب کند و از طراحی ضعیف خود در مدل pv444 کمی فاصله بگیرد و با استفاده از یک جوان خلاق به نام ویلسگارد طراحی خود را در محصول جدید خود یعنی آمازون که با الهام از خودروهای اروپایی و آمریکایی احیا شده بود نظر منتقدان را به خود جلب کند.

اما در همان سال انتخاب این نام برای محصول جدید ولوو کمی برای این شرکت دردسر ساز شد و به ناچار ولوو برای عرضه آمازون از اعداد استفاده کرد و عنوان ولوو 121 و 122 را برای این محصول انتخاب کرد. دلیل این تغییرنام استفاده ولوو از نام آمازون بود که به یکی از جنگجویان یونان باستان شهرت داشت و همین امر باعث شد تا ولوو دست به تغییر نام بزند اما این محصول با همان نام آمازون در بازار جهانی شهرت پیدا کرد.

آمازون در همان سال ها با پیشرانه B18که نمونه 1.8لیتری 4 سیلندر بود پا به بازار گذاشت و پس از آن در مدل 122 به صورت تقویت شده عرضه شد. اما دو سال بعد ولوو نسخه اسپرت آمازون را به محصولات خود اضافه کرد نسخه ای که از یک پیشرانه دو کاربراتوری با خروجی 85 اسب بخار بهره می برد.

ولوو در سال 1962نسخه های استیشن، دو درب و چهار درب آمازون را به بازار عرصه کرد و پس از آن در سال 1967 هنرنمایی خود را کامل کرد و با ارائه نمونه 123gtتوانست محصولی خاص با یک اتاق بزرگ و اسپرت و خروجی 115 اسب بخار را به بازار عرضه کند.

ارائه این محصول باعث شد تا کمپانی ولوو در همان سال ها با صادرات 60 درصد محصولات خود مواجه شود و بتواند نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به ثبت برساند.

در همان سال ها بود که برخی از صاحب نظران آمازون را به عنوان خودروی پیشقدم در مبحث ایمنی نام بردند و آن را آغازگر سبکی خاص در ایمنی دانستند.

اما در همان سال ها و پس از آن خودروی آمازون پا به ایران گذاشت و توانست با استقبال خوبی مواجه شود. هر چند در ایران در آن سال ها توان خرید این گونه از خودروها کم بود اما نمونه هایی از این خودرو به کشور وارد شد و حالا پس از سال ها این نمونه ها به عنوان سرمایه های ارزشمند ملی در کشور دیده می شود. نمونه هایی که هلدینگ داتیس قصد دارد با احیای صحیح و تخصصی آنها سعی در حفظ و نگهداری این گنجینه های ارزشمند نماید.

داتیس خودرو به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ قصد آن را دارد تا با بهره گیری از کلینیک تخصصی تعمیرگاهی خود این گنجینه های ارزشمند را برای صاحبین خودروهای کلاسیک حفظ نماید و با احیای صحیح این گنجینه های با ارزش از آنها حفاظت نماید. شرکت داتیس خودرو به عنوان نماینده انحصاری هایکو اسپورتیو شریک تجاری ولوو در ایران آمادگی آن را دارد تا تعمیرات کلی خودروهای کلاسیک را در کلینیک تخصصی خود پذیرش نماید.

دارندگان این نوع از خودروها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.datiskhodro.com مراجعه و یا با شماره 75306-021 تماس حاصل کنند.

 

چه خدماتی در طرح بازدید نوروزی داتیس خودرو ارائه می شود؟ + تخفیف 25 درصدی

فروش روغن های میلرز انگلستان آغاز می شود

برندی جدید به بازار تایر ایران می آید/ حضور قدرتمند هلدینگ داتیس در بازار لاستیک

میلرز به ایران رسید/ اعطای نمایندگی فروش روغن های میلرز انگلستان در سراسر کشور توسط هلدینگ داتیس

اجرای یک فراخوان بین المللی در ایران/ داتیس خودرو ولووهای تولید شده تا سال 2016 را فراخواند

تیونینگ به سبک داتیس خودرو/ بی نهایت ماجراجویی!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی