پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جایگاه سوخت CNG

افزایش قیمت CNG مردم را از مصرف آن منصرف می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت CNG برای افزایش تمایل مردم به خرید این سوخت ضروری است، گفت: افزایش قیمت CNG در سال آینده به بهانه هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت موجب کاهش استفاده‌ از CNG خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سلام امینی با اشاره به مصوبه اخیر دولت […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت CNG برای افزایش تمایل مردم به خرید این سوخت ضروری است، گفت: افزایش قیمت CNG در سال آینده به بهانه هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت موجب کاهش استفاده‌ از CNG خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سلام امینی با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر افزایش قیمت CNG از ابتدای خرداد سال 98 به منظور هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی، گفت: ایران منابع سرشاری از انواع گاز دارد که باید برای کاهش مصرف بنزین، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا استفاده‌کنندگان از بنزین را به سمت مصرف CNG سوق داد لذا باید برای جایگزینی CNG به جای دیگر سوخت‌ها تلاش کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که قیمت سوخت خودروی سواری بنزین سوز  و گازسوز برای طی مسیر تفاوات چندانی ندارد انگیزه برای استفاده از خودرو گازسوز کم است، ضمن آنکه جایگاه‌های  CNGمحدود و صف‌های آن طولانی‌تر است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت CNG در سال آینده به بهانه هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه این سوخت موجب کاهش استفاده‌کنندگان از این سوخت خواهد شد، اضافه کرد: در صورت کاهش قیمت CNG مردم انگیزه استفاده از این سوخت را پیدا خواهند کرد در غیر این صورت استفاده از بنزین بیشتر خواهد شد.

رشد مصرف CNG در چند سال اخیر؛ تنها 5 درصد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه رشد مصرف CNG در چند سال اخیر به‌طور میانگین تنها حدود 5 درصد بوده است، اظهارکرد: دولت باید با سیاستگذاری صحیح، نسبت به معکوس ساختن رشد مصرف بنزین و گاز طبیعی فشرده اقدام کند تا کاهش مناسبی در رشد مصرف بنزین و افزایش مصرف سی.ان.جی در کشور حاصل شود.

منبع: خانه ملت

کاهش قیمت CNG ضروری است

کاهش قیمت CNG

مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن

کاهش سهم CNG در سبد سوخت کشور

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران CNG کشور: مشکلی بابت تامین سوخت در ایام تعطیل وجود ندارد

افزایش 30 درصدی کامزد جایگاهداران سوخت CNG

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی