پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قرارداد هواپیمایی

دولت به دنبال خرید هواپیماهای دست‌دوم؛ هواپیما با عمر بالای ۵ سال خریداری نشود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : کیفیت و عمر مفید هواپیماهای دست دوم باید مورد توجه قرار گیرد، از این رو عمر مناسب برای خرید هواپیما حداکثر ۵ سال است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای خرید […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۶ فروردین ۱۳۹۸

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : کیفیت و عمر مفید هواپیماهای دست دوم باید مورد توجه قرار گیرد، از این رو عمر مناسب برای خرید هواپیما حداکثر ۵ سال است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای خرید هواپیما، گفت: بر اساس تصمیم وزارت راه و شهرسازی و موافقت شورای اقتصاد، قرار است که 20 فروند هواپیمای A.T.R، سه فروند ایرباس جدید و تعدادی هواپیمای ایرباس دست دوم خریداری شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ورود 20 فروند هواپیمای A.T.R و سه فروند ایرباس جدید اثرات بسیار مثبتی در بهبود وضعیت ناوگان هوایی کشور می گذارد، زیرا در شرایط کنونی این ناوگان دچار فرسودگی است.

خرید هواپیماهای جدید میانگین عمر متوسط هواپیماهای ناوگان هوایی را به میزان چشمگیری کاهش داده و از طرفی ظرفیت حمل مسافر و تعداد صندلی های موجود این ناوگان افزایش خواهد یافت

وی گفت: خرید هواپیماهای جدید میانگین عمر متوسط هواپیماهای ناوگان هوایی را به میزان چشمگیری کاهش داده و از طرفی ظرفیت حمل مسافر و تعداد صندلی های موجود این ناوگان افزایش خواهد یافت.

شهریاری تصریح کرد: خرید هواپیماهای A.T.R بسیار کاربردی است، زیرا با توجه به شرایط و تکنولوژی به کار رفته، این هواپیماها برای فرودگاه های کوچک و همچنین تردد میان شهرها با فاصله کم بسیار مطلوب خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای خرید هواپیماهای دست دوم، گفت: باید روند خرید هواپیماهای جدید و همچنین کیفیت این هواپیماها مشخص شود، یعنی اگر این هواپیماها در کشور فروشنده دیگر قابل استفاده نیستند، نباید برای فعالیت در کشور خریداری شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: کیفیت و عمر مفید هواپیماهای دست دوم باید مورد توجه قرار گیرد، از این رو عمر مناسب برای خرید هواپیماها حداکثر 5 سال است، زیرا با پیشرفت تکنولوژی شاید بسیاری از هواپیماها قدرت پرواز داشته اما برای ادامه فعالیت مقرون به صرفه نباشند.

مذاکره برای خرید هواپیما از عراق و ترکیه

ادامه مذاکرات با بوئینگ و ایرباس برای خرید هواپیما

تاخیر در پروازها بیش از نُرم جهانی است / تلاش برای تامین ناوگان هوایی با خرید و اجاره هواپیما

امضاء قرارداد میان ایران و بوئینگ برای خرید 60 فروند هواپیما

نهایی شدن لیست خرید 127 هواپیمای ایرباس

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی