پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هوای برفی

هشدارهای فنی در مورد رانندگی در برف و باران

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارش برف و باران در جاده های کشور درباره رانندگی در محورهای لغزده توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سرهنگ نادر رحمانی در این باره اظهار کرد: برای پیشگیری از […]

هادی سیانکی
جمعه - ۹ فروردین ۱۳۹۸

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارش برف و باران در جاده های کشور درباره رانندگی در محورهای لغزده توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سرهنگ نادر رحمانی در این باره اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی که جاده‌ها لغزنده هستند، باید نکات ایمنی را در نظر بگیریم و در همین راستا نیز لازم است در پیچ جاده‌ها با دقت و به ارامی گردش کنید، به طوری که کنترل خودرو از دست شما خارج نشود. همچنین از ترمز کردن‌های ناگهانی پرهیز کنید، زیرا خودرو لیز خورده و باعث وقوع تصادف می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه از فشار دادن ناگهانی پدال باید خودداری کرد، گفت: در یک سطح لغزنده، وقتی که با سرعت در حال حرکت هستید، از تغییر ناگهانی دندان سبک به دنده سنگین خودداری کرده و اگر خودرو شما لیز خورد بدون ترمز گرفتن، پدال گاز را رها کرده و فرمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانید تا خودرو به طور مستقیم در مسیر صحیح قرار گیرد و تا وقتی خودرو به حالت مستقیم در نیامده است از دنده سنگین‌تر، استفاده نکنید.

وی ادامه افزود: زیادپیچی در سطوح لغزنده باعث حرکت زاویه‌ای خودرو می‌شود که به معنی تمایل به تداوم چرخش در مسیری دوّار است. بنابراین وسواس و دقت بیش از حد در انجام این کار، ممکن است موجب شود چرخش خودرو سریع‌تر از حرکت فرمان انجام شده و بیشتر از حد لازم، به سمت خارج بچرخد.

رحمانی با تاکید بر اینکه در روزهای برفی و بارانی باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرد، گفت: سرعت مطئنه الزاماً به اندازه سرعت مجاز در جاده نیست و گاهی بسیار کمتر از آن است، سرعت مطئمنه یعنی سرعتی که راننده بتواند وسیله نقلیه را به درستی کنترل کند. باید فاصله طولی مناسب با دیگر وسایل نقلیه را نیز رعایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزاتی مانند برف پاک کن از ضروریات رانندگی در شرایط بارانی است، گفت: همچنین باید توجه داشت که بخار گرفتگی شیشه سبب کاهش دید رانندگان می‌شود و به همین دلیل به هیچ عنوان نباید با شیشه بخار گرفته خودرو رانندگی کرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اضافه کرد: در حین رانندگی نیز لازم است به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران نیز توجه شود و هنگام عبور از کار آنان سرعت را کاهش دهید.

منبع: ایسنا

حدفاصل مناسب در رانندگی در شرایط جوی مختلف

نظارت بر بازار خودرو کافی نیست/ خرید خودرو تحویل روز مطمئن ترین روش در شرایط فعلی بازار

رانندگان تعارف‌گریز/ فرهنگ رانندگی ایرانیان شرایط مناسبی ندارد

رییس پلیس راهور پایتخت: مسیر یاب ویز می‌تواند نظم ترافیکی شهر را به هم زند

محدودیت های ترافیکی در مسیرهای منتهی به استادیوم آزادی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی