پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آستون‌ مارتین Valkyrie

تکامل بی‌حد و مرز/ از استون مارتین والکایری بیشتر بدانید

استون مارتین والکایری Valkyrie به خودی‌خود به قدری بی‌نظیر است که این‌طور به نظر می‌‌رسد دیگر نمی‌توان تغییری در آن ایجاد کرد. اما زیرمجموعه AMR استون مارتین ، یک پکیج پرفورمنس را برای این ابرخودرو عرضه کرده که حتی آیرودینامیک خوب آن را بهبود بخشیده و نیرو روبه‌پایین و عبور جریان هوا را در مقایسه با […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

استون مارتین والکایری Valkyrie به خودی‌خود به قدری بی‌نظیر است که این‌طور به نظر می‌‌رسد دیگر نمی‌توان تغییری در آن ایجاد کرد. اما زیرمجموعه AMR استون مارتین ، یک پکیج پرفورمنس را برای این ابرخودرو عرضه کرده که حتی آیرودینامیک خوب آن را بهبود بخشیده و نیرو روبه‌پایین و عبور جریان هوا را در مقایسه با Valkyrie استاندارد تقویت می‌‌کند.

این پکیج دارای پنل‌های جدیدی برای بدنه است که عملکرد Valkyrie در پیست را بهبود می‌‌بخشد. ترمزهای این پکیج پرفورمنس از جنس تیتانیوم هستند و رینگ‌ها از منیزیم ساخته شده‌اند که تا جای ممکن سبک باشند. سیستم تعلیق نیز دست‌خوش تغییراتی شده تا بتواند هندلینگ بهتر و دقیق‌تری را به راننده‌اش هدیه دهد.

طبق محاسبات مهندسین استون مارتی ، پکیج پرفورمنس AMR برای این ابرخودرو، باعث می‌‌شود به میزان تقریبی 8 درصد، عملکرد سریع‌تری را در پیست در مقایسه با Valkyrie استاندارد داشته باشد.

اما این پکیج فقط یک ضعف دارد و آن‌هم این است که باعث شده Valkyrie فقط در پیست قابل استفاده باشد و دیگر نمی‌توان با آن در خیابان‌ها رانندگی کرد. اما خبر خوب این است که قطعات پکیج پرفورمنس با قطعات استاندارد Valkyrie قابل تعویض هستند که البته این تبدیل، ساعت‌ها به طول می‌‌انجامد.

علاوه بر قطعات پکیج پرفورمنس، استون مارتین گرافیک‌های مخصوص AMR را نیز برای Valkyrie معرفی می‌‌کند که شامل 3 نسخه Spirit (به رنگ خاکستری)، Mantis (به رنگ سبز) و Ultimate (به رنگ مشکی) می‌‌شود.

بد نیست در همین‌جا نیم‌نگاهی هم به مشخصات فنی Valkyrie داشته باشیم. موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری آن که فاقد توربو و سوپرشارژر است، فقط و فقط 206 کیلوگرم وزن دارد و می‌‌تواند رقم قابل‌توجه یک هزار اسب‌بخار نیرو را در 10 هزار و 500 دوربردقیقه و 740 نیوتن‌متر گشتاور را در 7 هزار دوربردقیقه تولید کند. این موتور بی‌نظیر که توسط Cosworth ساخته می‌‌شود، دارای نسبت 153.8 اسب‌بخار به ازای هر لیتر است.

استون مارتین Valkyrie در تعداد محدود به 150 دستگاه با قیمت پایه 3.5 میلیون دلار به فروش می‌‌رسد.

سریع‌ترین و قوی‌ترین ماستنگ تاریخ

گالیور در سرزمین لی‌لی‌پوت‌ها!/ مقایسه رنج روور ولار و پورشه ماکان GTS

سوپراستار آمریکایی/ بررسی شورولت کوروت ZR1 مدل 2019

جانشین شایسته موهاوی/ از کیا تلوراید (مدل ۲۰۲۰) بیشتر بدانید

سورپرایز ب ام و برای سال ۲۰۱۹/ مدل جدید سری ۷ همچنان در مسیر بزرگ‌ شدن دماغ!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی