پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون آمیکو

نگاهي به سيستم پيشرفته ترمز موتور در نسل جديد موتورهاي آمیکو / ایمنی زیر پای راننده

ارس خودرو دیزل به عنوان بازوی تولید خودرو در برند آمیکو در طول بیش از 30 سال گذشته همواره خودروهایی تولید کرده است که در بخش هایی چون شاسی ، ترمز و دیفرانسیل جزو خوشنام ترین ها در بازار ایران هستند. از این رو این خودروها در سخت ترین کارها از جمله معادن و عملیات […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

ارس خودرو دیزل به عنوان بازوی تولید خودرو در برند آمیکو در طول بیش از 30 سال گذشته همواره خودروهایی تولید کرده است که در بخش هایی چون شاسی ، ترمز و دیفرانسیل جزو خوشنام ترین ها در بازار ایران هستند. از این رو این خودروها در سخت ترین کارها از جمله معادن و عملیات های عمرانی بزرگی چون سد سازی جزو بهترین انتخاب ها به شمار می روند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

اگر نگاهی به تصادفات خودروهای سنگین بیندازید، تقریبا دو عامل اصلی در آنها باعث بروز چنین رویداد تلخی می شود. علت اول انحراف به طرفین است که معمولا به دلیل خواب آلودگی راننده اتفاق می افتد. اما دلیل دوم نقص در سیستم ترمز و یا عدم توانایی این سیستم در مهار خودرو است. البته این نقص در خودروهای قدیمی بسیار بیشتر به چشم می خورد اما حتی خودروهای جدید نیز در صورت معیوب شدن سیستم ترمز در اثر استفاده نادرست با چنین مشکلی رو به رو می شوند. هر چند نباید فراموش کرد یک سیستم ترمز ایمن حتی می تواند در لحظات بحرانی هم دست کم از شدت حادثه بکاهد.

کامیون آمیکو

ناوگان خودروهای تجاری موجود در کشور از نظر برند تنوع زیادی دارد که یکی از موفق ترین برندهای حاضر در این بازار آمیکو است. برندی که به عنوان یک تولید کننده داخلی توانسته بخشی از بازار و به خصوص بازار کمپرسی ها را در اختیار خود بگیرد. ارس خودرو دیزل به عنوان بازوی تولید خودرو در برند آمیکو در طول بیش از 30 سال گذشته همواره خودروهایی تولید کرده است که در بخش هایی چون شاسی ، ترمز و دیفرانسیل جزو خوشنام ترین ها در بازار ایران هستند. از این رو این خودروها در سخت ترین کارها از جمله معادن و عملیات های عمرانی بزرگی چون سد سازی جزو بهترین انتخاب ها به شمار می روند.

کامیون آمیکو

یکی از مهمترین مشخصه هایی که رانندگان بر کیفیت آن در کشنده ها و کامیون های آمیکو صحه می گذارند، ترمزهای قدرتمند این خودروهاست. ترمزهایی که به خصوص در کمپرسی 2631 ورژن جدید این شرکت حرف های زیادی برای گفتن دارد. این ترمزها که با استفاده از تکنولوژی روز و توسط یکی از معتبرترین سازندگان این سیستم در جهان یعنی Wabco آلمان ساخته شده است، امروز در خودروهای تجاری چون MAN و دیگر برنده های بزرگ جهان به کار می رود.

کامیون آمیکو

ترمز این خودرو علاوه بر بهره مندی از سیستم مدرن wabco که شامل مدار ترمز مرسوم همراه با ABS+EBD می شود، دارای ترمز موتور بسیار پیشرفته (Exhaust Valve Brake) (EVB)(EIC) است. در گذشته اکثر موتورها به دستگاه ریتاردرکنار موتور یا گیرباکس مجهز بود این سیستم به دلیل مستقل عمل کردن از و اصطلاحا آنالوگ بودن در مکانیسم ها، گاها با اشکلات بسیاری رو به رو می شد. ولی امروزه با استفاده از سیستم و تکنولوژی جدید به نام EIC)     Engine Inlet Valve Air Control)   این نوع خسارات به طور قابل توجهی کاهش یافته است. جالب است بدانید تاکنون علیرغم اینکه بیش از 35000 دستگاه کامیون و کشنده آمیکو در جاده های ایران در حال تردد هستند ولی حتی یک مورد مشکل تصادف و یا واژگونی به دلیل نقص در سیستم ترمز آنها از سوی پلیس گزارش نشده است.

این سیستم با استفاده از مکانسیم کاملا هوشمند اسبک ها عمل می کند. به شکلی که بر روی اسبک های موتور در کامیون 2631 و کشنده 2640 آمیکو (ارس خودرو دیزل) پیستون کوچکی تعبیه شده است که توسط كنترل فشار روغن و گاز باز و بسته می شوند. در واقع در زمان های مورد نیاز که ECU از عملکرد پدال های گاز و ترمز تشخیص می دهد باید از سیستم ELC استفاده کند اين سيستم فعال مي شود.

کامیون آمیکو

این تکنولوژی با عنوان ترمز موتور به منظور ایجاد ایمنی بیشتر در شرایط رانندگی در جاده های کوهستانی و یا سرازیری های تند،کاستن از تعداد ترمزهای متوالی، جلوگیری از گرم شدن لاستیک، لنت ترمزها و حوادث احتمالی ناشی از آن (ترکیدن لاستیک) ابداع و نصب شده است.

عملکرد سیستم به این گونه است که بعد از اعمال ترمز و به کارافتادن خفه کن اگزوز اتوماتیک EVB (Exhaust Valve Brake) ، پالسی توسط سنسور به ECU مرکزی ارسال می شود که موجب کاهش نیروی موتور در حین استفاده از خفه کن می گردد. در این سیستم یک پیستون روي سر اسبک دود تعبیه شده که توسط یک کانال داخلی در بدنه اسبک روغن به پشت آن هدایت می شود. فشار روغن همواره در مدار پيشت اين پيستونها وجود دارد اما باعث باز شدن آنها نمي شود.

در زمان ترمز گیری افشار روغن پشت پیستونِ روی اسبک افزایش یافته و به دليل فعال شدن سيستم ريتاردر در اگزوز و تنگ شدن مسير خروج دود، فشار گاز در سيستم خروجي افزايش ميابد. بخشي از اين فشار گاز سيستم اگزوز به سمت سوپاپ دود رفته و به همراه فشار روغن پيستون سر اسبك را باز كند. درنتيجه بااين مكانيسم پيچيده سوپاپ دود را اندکی باز می کند تا در زمان بالا آمدن پیستون اصلی موتور، هوا کمتر از حالت استاندارد متراکم شوند و در نتیجه قدرت کمتری در موتور تولید می شود. در اين سيستم عملا موتور خودش نقش یک ترمز را برای نگه داشتن خودرو بازی می کند. به كارگيري اين تكنولوژي پيشرفته در موتورهاي نسل جديد آميكو با استاندارد euro 5+plus باعث شده خودروهاي مجهز به اين موتور در ليست پيشرفته ترين خودروهاي تجاري ساخت داخل قرار بگيرند.

یک تیر و 2 نشان با آسنا / تست و بررسی پیکاپ آمیکو در پارک ملی خجیر

ناوگان کمک های آمیکو راهی لرستان شد/ حضور آسنا در ماموریت ویژه

آمیکو به گروه 55+1 رسید/ سومین نمایندگی آمیکو در شمال کشور افتتاح شد

جان سخت آمیکو در راه است/ از کمپرسی 2631 آمیکو بیشتر بدانید

سومین گردهمایی باشگاه مشتریان آمیکو در کرمانشاه برگزار شد

حضور آمیکو با سبد کاملی از محصولاتش در نمایشگاه حمل و نقل

تست آسنا در آمل/ دومین گردهمایی باشگاه مشتریان شرکت آمیکو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی