پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو

کاهش 38 درصدی تولید خودرو نسبت به سال گذشته

میزان تولید انواع خودروهای سواری در اسفند ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با کاهش ۳۸ درصدی همراه بوده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طبق آمار اعلام شده از سوی انجمن خودروسازان ایران در اسفند ماه سال ۹۷، تولید انواع خودروی سواری از ۱۲۴ هزار و ۴۹۹ دستگاه در اسفند ماه […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

میزان تولید انواع خودروهای سواری در اسفند ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با کاهش ۳۸ درصدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طبق آمار اعلام شده از سوی انجمن خودروسازان ایران در اسفند ماه سال ۹۷، تولید انواع خودروی سواری از ۱۲۴ هزار و ۴۹۹ دستگاه در اسفند ماه سال ۹۶ به ۷۷ هزار و ۱۶۴ دستگاه در اسفند ماه سال ۹۷ رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، معادل ۳۸ درصد کاهش تولید را نشان می‌دهد.

بر این اساس تولید انواع خودروی سواری در خودروسازی مدیران و خودروسازان بم کاهش ۱۰۰ درصدی داشته است. این دو خودروسازی در اسفندماه سال ۹۶ به ترتیب ۴۱۹۶ و خودروسازان بم تنها یک دستگاه تولید داشته‌اند که با توجه به آمار بدون تولیدشان در اسفند ۹۷ کاهش ۱۰۰ درصدی تولید را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

پس از آن‌ها، شرکت کارمانیا و خودروسازی بهمن بیشترین کاهش تولید را در اسفندماه ۹۷ نسبت به اسفند ماه ۹۶ داشته‌اند. بر این اساس شرکت کارمانیا با تولید ۵۱ دستگاه خودروی سواری در اسفند ۹۷ در مقابل ۳۴۴ دستگاه خودروی تولید شده در مدت مشابه سال ۹۶، کاهش ۸۵.۲ درصدی و خودروسازی بهمن با تولید ۵۹۸ دستگاه در اسفند ۹۷ در مقایسه با ۲۰۱۹ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال ۹۶، کاهش ۷۰.۴ درصدی در تولید داشته‌اند.

همچنین در دو خودروسازی بزرگ کشور نیز کاهش تولید دیده می‌شود. تولید خودروهای سواری در گروه صنعتی ایران‌خودرو در اسفندماه سال ۹۷، ۳۸ هزار و ۵۵۶ دستگاه بوده که نسبت به ۵۸ هزار و ۵۰۸ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال ۹۶، ۳۴.۱ درصد کاهش داشته است. بعد از آن گروه خودروسازی سایپا نیز با تولید ۳۵ هزار و۷۷۵ دستگاه در اسفند ۹۷، کاهش تولید ۳۸ درصدی داشته است؛ چراکه میزان تولید سواری این شرکت در اسفند ماه سال ۹۶، ۵۷ هزار و ۶۷۱ دستگاه بوده است.

در مقابل شرکت‌های خودروسازی کرمان موتور و سازه‌های خودرو دیار شاهد رشد تولید در اسفند ماه ۹۷ در مقایسه با اسفند ۹۶ بوده‌اند. طبق آمار، کرمان موتور در اسفندماه سال ۹۷ معادل ۲۰۱۱ دستگاه سواری تولید کرده است، در حالیکه در مدت مشابه سال ۹۶، ۱۷۴۱ دستگاه تولید کرده بود. بنابراین در این مدت رشد تولید ۱۵.۵ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین شرکت سازه‌های خودرو دیار با رشد ۴۶۸.۴ درصدی تولید در اسفند ۹۷ روبرو شده است. این شرکت در اسفند ماه سال ۹۶ معادل ۱۹ دستگاه و در مدت مشابه سال ۹۷، ۱۰۸ دستگاه سواری تولید کرده است.

اگرچه شرایط حاکم بر صنعت خودرو به نوعی است کاهش تولید در این وضعیت امری بدیهی و قابل پیش بینی بوده به این سبب که یکی از بزرگترین مشکلات خودروسازان بحث تامین قطعات و مواد اولیه بوده که این متاثر از بازگشت دوباره ی تحریم های طالمانه است با برقرار شدن دوباره ی این امر خودروسازان همواره در صدد عرضه به موقع خودرو به بازار بوده اند تا از بروز و ظهور حاشیه بازار و آشفتگی جلوگیری کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی