پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تامین سوخت

تامین سوخت هواپیماها با محدودیت صورت می گیرد / خرید هواپیمای نو امکان پذیر نیست

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: پس از خروج آمریکا از برجام موضوع تامین سوخت با محدودیت همراه شد اما تاکنون پروازی به این علت لغو نشده است. مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با پایگاه خبری رسمی جوان خودرو در خصوص مشکل تامین سوخت شرکت های هواپیمایی اظهار […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: پس از خروج آمریکا از برجام موضوع تامین سوخت با محدودیت همراه شد اما تاکنون پروازی به این علت لغو نشده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با پایگاه خبری رسمی جوان خودرو در خصوص مشکل تامین سوخت شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: پس خروج آمریکا از برجام موضوع تامین سوخت هواپیماهای ایرانی با محدودیت های بسیاری روبه رو شد اگرچه تا کنون با در نظرگرفتن تمهیدات مناسب و مدیریت هیچ کدام از پروازها به علت نداشتن سوخت لغو نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، لبنان و کویت از تامین سوخت هواپیماهای کشورمان امتناع می کنند البته این موضوع متاثر از چند ملیتی بودن بخش قابل توجهی از شرکت های تامین کننده سوخت هواپیما بوده که البته گاها بزرگترین سهامدار این شرکت ها اشخاص و شرکت های پیمانکار آمریکایی است.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع روند سوخت گیری هواپیمای کشورمان طی روزهای اخیر بیان کرد: شرکت های هواپیمایی با زمانبندی و برنامه ریزی های بسیار به نوعی مدیریت کرده اند که هواپیماها نیاز به سوخت در مقصد نداشته باشند البته این موضوع در مسیرهای طولانی متفاوت است به این ترتیب که هواپیماها در فرودگاه های کوچک از برخی شرکت هایی که چند ملیتی و آمریکایی تبار نیستند تامین سوخت می کنند که این امر یک نشست و برخاست اضافی به شرکت های هواپیمایی تحمیل کرده است.

سامانی درخصوص مذاکرات درحال پیگیری شرکت ها در خصوص خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی اشاره کرد: از بحث خرید هواپیما از شرکت سوخو توسط شرکت های هواپیمایی زمان زیادی می گذرد البته لازم به ذکر است که 2 تا از شرکت های هواپیمایی تفاهم نامه هایی با شرکت سوخو امضا کردند و یکی از شرکت ها قصد اجاره هواپیما از این شرکت سازنده را داشت اما به این علت که بیش از 10 درصد قطعات این هواپیما آمریکایی است و شرکت سازنده برای فروش یا اجاره هواپیما نیازمند مجوز اوفک بوده این موارد به نتیجه نرسیده است.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط فعلی امکان خرید هواپیمای نو نبوده اما شرکت های هواپیمایی موضوع خرید هواپیماهای دست دوم را در دستور کار خود قرار داده اند تا از این طریق درصدد افزایش تعداد ناوگان خود برآیند.

انتهای پیام/

بزرگترین هواپیمای جهان پرواز کرد

قیمت بلیت هواپیما در مسیر ثبات/ تغییر قیمت بلیت هواپیما به تغییرات نرخ ارز بستگی دارد

قیمت بلیت هواپیما نجومی شده است؟

دولت به دنبال خرید هواپیماهای دست‌دوم؛ هواپیما با عمر بالای ۵ سال خریداری نشود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی