پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

لزوم ایجاد شرایط یکسان میان تاکسی های اینترنتی و غیر اینترنتی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: باید شرایط بین تاکسی های اینترنتی و غیر اینترنتی یکسان باشد تا با هم رقابت کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیش از ظهر امروز در جشنواره تاکسیرانی تهران گفت: امروز که اینجا هستیم جا دارد […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: باید شرایط بین تاکسی های اینترنتی و غیر اینترنتی یکسان باشد تا با هم رقابت کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیش از ظهر امروز در جشنواره تاکسیرانی تهران گفت: امروز که اینجا هستیم جا دارد یک نکته بگویم که اعتقاد ما در شهرداری این است که تاکسیرانی یک شهر شخصیت آن شهر محسوب می شود.

پورسیدآقایی گفت: در چندین بُعد این موضوع مهم است اولا مدرن بودن خودروها و‌ سرویس های پرداخت هزینه، بُعد دیگر بُعد مقررات رانندگی است که نشان فرهنگ آن شهر است.

وی به بعد اخلاق و خدمت رسانی اشاره کرد و مردمی که در یک شهر زندگی می کنند یا در یک شهر مهمان می شوند با تاکسیرانان ارتباط دارند که با اخلاق خوب تاکسیران به بعد فرهنگی و اخلاقی پی خواهند برد.

معاون حمل و نقل و‌ ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در بعد آخر موضوع زیست محیطی و آلودگی هاست که بیانگر اهمیت مجموعه مدیریتی برای مردم یک شهر است

وی افزود: اگر قرار است تهران به عنوان یک شهر با فرهنگ نشان داده شود حتما جایی که باید سرمایه گذاری خوبی روی آن انجام شود بحث تاکسیرانی این شهر است.

پورسیدآقایی گفت: چند درد دل هم از طرف شما تاکسیرانان به مدیریت ارشد شهر می گویم که اولین آنها ایجاد یک نظام تاکسیرانی غیررسمی به اسم تاکسی های اینترنتی است اما باید شرایط رقابت برابر بین اینها ایجاد شود.

معاون حمل و نقل و‌ ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: تاکسیران های شهر باید هر 3 ماه و 6 ماه معاینه فنی باید بگیرند اما همین شرط برای تاکسی های اینترنتی به هیچ وجه رعایت نمی شود. چرا باید تاکسی معاینه فنی بگیرد؟ زیرا ده برابر یک خودروی عادی تردد دارد پس سایر تاکسی اینترنتی ها هم باید معاینه فنی بگیرند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی سن فرسودگی است که ما برای تاکسی ها این موضوع را عملی کرده ایم اما در تاکسی های اینترنتی این موضوع رعایت نمی شود.

پورسیدآقایی گفت: هیچ‌ نظارتی بر تاکسی های اینترنتی نیست و فقط به صرف اینکه اشتغال ایجاد کرده ایم هیچ ایراد و گلایه و نظارتی نمی کنیم.

معاون حمل و نقل و‌ ترافیک شهرداری تهران افزود: در تاکسی های اینترنتی نوع کلاس خودرو مورد توجه قرار نمیگیرد و بیشتر خودروها پراید هستند در صورتی که ما در تاکسیرانی اصلا برای پراید مجوز فعالیت صادر نمی‌کنیم.

وی گفت: ما می دانیم وضعیت فرسودگی تاکسی های ما خوب نیست اما مشکلاتی در صنعت خودروسازی وجود دارد و همین عوامل باعث شده تا نوسازی تاکسیرانی عملاً به صفر رسیده است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

سایپا دیزل بیشترین سهم بازار خودروهای تجاری را در اختیار دارد/ نوسازی ناوگان خودروهای کار و تجاری با ورود 8 هزار کامیون

آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسی فرسوده / خودروسازان متعهد به تحویل 4 هزار و 500 خودرو شدند

مشارکت بانک صادرات در نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور

تاکسی اینترنتی روس ها در ایران به زودی

صدور ۶۰ مجوز فعالیت برای تاکسی های اینترنتی در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی