پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرهاد مقیمی

لزوم کنترل میزان مصرف و واردات قطعات یدکی خودرو

معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: ساماندهی بازار قطعات یدکی نیارمند پیش بینی درست از میزان مصرف داخلی کشور و سهم واردات از بازار محصولات است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت در حاشیه  نشست با تشکل های تخصصی صنعت خودرو و نمایندگانی از شرکت های خدمات […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: ساماندهی بازار قطعات یدکی نیارمند پیش بینی درست از میزان مصرف داخلی کشور و سهم واردات از بازار محصولات است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت در حاشیه  نشست با تشکل های تخصصی صنعت خودرو و نمایندگانی از شرکت های خدمات پس از فروش با اشاره به بازار 11 میلیارد دلاری قطعات یدکی در کشور گفت: وضعیت قطعات یدکی در کشور باید به گونه‌ای ترسیم شود که میزان تولیدات داخلی و میزان واردات این محصولات به صورت شفاف مشخص شود.

به گفته وی ساماندهی بازار قطعات یدکی نیارمند پیش بینی درست از میزان مصرف داخلی کشور و سهم واردات از بازار محصولات است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تمرکز بر توسعه ساخت داخل را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در حوزه تولید قطعات خودرو باید بیش ازگذشته ساخت داخلی مورد توجه قرار گیرد و هر بخش با بررسی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود، برنامه‌های خود را برای داخلی سازی قطعات اعلام کنند.

مقیمی ضمن تاکید بر بررسی وضعیت محصولات وارداتی در این حوزه اشاره کرد: برای توسعه ساخت داخلی باید، قطعات خودرو که امکان تولید آن‌ها در داخل کشور با هزینه پایین‌تر وجود دارد، از سوی تولید کنندگان شناسایی و برای تولید این قطعات برنامه ریزی عملیاتی صورت گیرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست خطاب به تشکل‌ها گفت: اتحادیه‌های این بخش با اعلام میزان مصرف مورد نیاز کشور و میزان تولید داخلی گزارشی از وضعیت این صنعت ارایه نمایند تا تصویر واقعی از وضعیت این صنعت طی 5 ماه آتی با کمترین چالش ترسیم شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

یک نماینده مجلس: رقابت در صنعت قطعه سازی باید حفظ شود

چرخ تولید خودرو پنچر شد!/ واردات مواد اولیه مشکل جدید صنعت قطعه سازی

صنعت قطعه سازی هویت دهنده صنعت خودروسازی

قطعه سازان در گیر و دار تامین ارز / کاهش 40 درصدی تولیدات نسبت به سال گذشته

قطعه سازان قلب تپنده صنعت خودروسازي

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی