پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

صنعت قطعه سازی در انتهای مسیر داخلی سازی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همین مدت کوتاهی که از تحریم ها گذشته تلاش زیادی برای خودکفایی و افزایش داخلی سازی برخی از قطعات پیشرفته خودرو صورت گرفته که درآینده به ثمر خواهد نشست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در همایشی که به مناسبت روز بسیج کارگری با حضور مدیرعامل گروه […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همین مدت کوتاهی که از تحریم ها گذشته تلاش زیادی برای خودکفایی و افزایش داخلی سازی برخی از قطعات پیشرفته خودرو صورت گرفته که درآینده به ثمر خواهد نشست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در همایشی که به مناسبت روز بسیج کارگری با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در شرکت محورسازان برگزار شد، محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی ضمن تکریم مقام کارگر، بر اهمیت کار و تولید در جامعه ایرانی تاکید کرد و گفت: در آموزه های دینی مان نیز بر اهمیت کار و کارگر تاکید شده است.

وی افزود: در دین مبین اسلام در زمینه تکریم کار و کارگر در ابعاد مادی و معنوی اصول سختی داریم که باید به آن تاسی و کشور را اداره کنیم و نباید به آن بی توجهی شود.

شریعتمداری، وجود 14 هزار شهید در جامعه کارگری را نشانه مظلومیت این قشر دانست که گفت: بسیاری از شهدا و سربازان در این آمار به ثبت نرسیده است.

وی تصریح کرد: شرکت محورسازان ایران خودرو از جمله تولیدکنندگانی است که کارگران آن در سه شیفت کاری درحال فعالیت هستند اما بسیاری از شرکت ها در حال حاضر چنین شرایطی ندارند و به دلایل متعدد تولید آن دچار مشکل شده است. ما باید در مسیر رفع مشکلات کارگری گام برداریم.

این مقام مسئول تاکید کرد: ‌امسال سال رونق تولید است و زمانی رونق شکل می گیرد که از سیاست های تولید حمایت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش کارگران در پشتیبانی از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سال های اول انقلاب گروه های سیاسی مخالف در مقابل انقلاب نوپای کشور مبارزات بی امانی را آغاز کردند که یکی از مطامع آنان استفاده از جامعه کارگری بود، اما کارگران همواره خود را همراه نظام دانسته و واکنش مناسبی نسبت به این افکار داشتند.

شریعتمداری با بیان این که برخی افراد که اهل عمل صالح نیستند، با استفاده از فضای مجازی و تبلیغات گوناگون به دشمن کمک کرده اند گفت: تلاش شده است تا خودباوری، امید و نشاط را از جوان ایرانی بگیرند و آینده مبهمی را پیش روی او بگذارند. اما نمی توانند در دل مردم ترس ایجاد کنند.

این عضو کابینه یازدهم با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درباره سطح دستمزد کارگران در سال جاری گفت: تلاش کرده ایم که منافع کارگر و کارفرما در تعیین دستمزد رعایت شود.

در این همایش مجید یحیایی مدیرعامل محورسازان ایران خودرو نیز این شرکت را خانه خودکفایی خواند و گفت: در فرآیند تولید از تهیه مواد اولیه تا تولید قطعه نهایی خودکفا هستیم.

وی افزود: وضعیت سهام محورسازان ایران خودرو شاهدی بر عملکرد ما است که نسبت به سال گذشته در شرایط بسیار مطلوب تری قرار دارد.

وی با اشاره به توانمندی کارکنان مجموعه محورسازان ایران خودرو گفت:‌ تجهیزات تولیدی که نیاز تعمیر داشت توسط کارکنان مجموعه با دقت بسیار بالا بازسازی شده است.

یحیایی افزود: درحال حاضر سهم عمده اکسل های محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در شرکت محورسازان تولید می شود ، قطعات اصلی سایر خودروسازان در این بخش نیز توسط این شرکت تامین و تولید می شود.

وی در پایان گفت: با پشتیبانی سهامداران توانستیم به تولید محورسازان رونق بدهیم و امیدواریم در سال جاری نیز به سمت موفقیت های بیشتر گام برداریم.

گفتنی است،‌ وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی به همراه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در روز بسیج کارگری، از خطوط تولید محورسازان ایران خودرو بازدید و با کارگران تولیدی این شرکت گفت و گو کرد.

همچنین در همایش روز کارگر از طرح حاتم بسیج کارگری رونمایی شد. هدف این طرح معرفی توانمندی های صنعتی و تولیدی کشور به اقشار مختلف مردم است. تقدیر از کارگران نمونه بسیجی نیز از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/

یک نماینده مجلس: رقابت در صنعت قطعه سازی باید حفظ شود

چرخ تولید خودرو پنچر شد!/ واردات مواد اولیه مشکل جدید صنعت قطعه سازی

توجه ویژه مگاموتور به صنعت قطعه سازی کشور

صنعت قطعه سازی هویت دهنده صنعت خودروسازی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی