پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوسازی ناوگان تاکسی-ایران خودرو

ایران خودرو آمادگی نوسازی 10 هزار تاکسی را دارد

مدیر عملیات فروش ایران خودرو از آمادگی این خودروساز برای نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا مهری اسکوئی مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: ‌ایران خودرو یکی از ارکان طرح نوسازی ناوگان تاکسی رانی است و در صورت همکاری نهادهای مرتبط، آمادگی نوسازی 10 هزار […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

مدیر عملیات فروش ایران خودرو از آمادگی این خودروساز برای نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا مهری اسکوئی مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: ‌ایران خودرو یکی از ارکان طرح نوسازی ناوگان تاکسی رانی است و در صورت همکاری نهادهای مرتبط، آمادگی نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران را دارد.

وی اشاره کرد: تعهد ایران خودرو نسبت به جامعه و ایفای مسئولیت های اجتماعی، این شرکت را بر آن داشته تا علیرغم پرداخت نشدن مطالبات مربوط به طرح نوسازی بیش از 60 هزار دستگاه تاکسی در سال 95 و 96، برای نوسازی در سال 98 برنامه ریزی کند.

اسکوئی افزود: طرح کلید به کلید ایران خودرو که در سال 95 و 96 به اجرا گذاشته شد، در تاریخ نوسازی ناوگان تاکسی رانی کشور بی سابقه بوده و رضایت بالای رانندگان را در پی داشته است. در این طرح رانندگان تاکسی هم زمان با اسقاط خودروی فرسوده، تاکسی نو را تحویل گرفتند و به این ترتیب درآمد و معاش آن ها دچار مشکل نشد.

وی علت متوقف شدن اجرای این طرح را عدم وصول مطالبات ایران خودرو از محل گواهی اسقاط خودروهای فرسوده بیان کرد و گفت: برخی از متولیان نوسازی از جمله گمرک و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت به تعهدات خود عمل نکردند و بیش از 100 میلیارد تومان طلب ایران خودرو تاکنون پرداخت نشده است.

اسکوئی تصریح کرد: با این وجود ایران خودرو خود را مکلف به انجام این وظیفه می داند تا با مشارکت در این طرح ملی دین خود را به جامعه ادا کند.

وی افزود: متناسب با تقاضای تاکسی رانی و توان و تمایل رانندگان، تعداد خودروهای پیش بینی شده قابل افزایش است.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو درباره تعهدات تحویل تاکسی گفت: خوشبختانه تعهدات برای تاکسی رانی به روز است و هیچ معوقه ای برای آن وجود ندارد. هر تقاضای جدید در سال جاری با قیمت مصوب قابل عرضه خواهد بود.

وی حمایت مسئولان و نهادهای تصمیم گیر از قشر زحمتکش رانندگان تاکسی را لازمه مشارکت آنان در طرح دانست و گفت: افزایش سقف تسهیلات اعطایی به رانندگان، بخشی از حمایت های مورد نیاز برای اجرای موفق طرح است.

اسکوئی تصریح کرد: همه نهادها و ارکان های مرتبط از جمله،‌ تاکسی رانی، وزارت کشور، ستاد سوخت و خودروساز باید این طرح را طرحی ملی دانسته و با همدلی و همکاری و رفع موانع احتمالی برای اجرای کامل آن تلاش کنند.

وی افزود: کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک خودرو،‌ رفاه و ایمنی راننده و سرنشین، زیبایی شهر و در نهایت رضایت رانندگان و شهروندان از نتایج اجرای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده خواهد بود.

انتهای پیام/

كارگروه بررسی وضع مشتریان طرح نوسازی در سایپا دیزل تشکیل شد

تاکسی های فرسوده با ثبت نام در سامانه نوسازی جریمه نمی شوند

سایپا دیزل بیشترین سهم بازار خودروهای تجاری را در اختیار دارد/ نوسازی ناوگان خودروهای کار و تجاری با ورود 8 هزار کامیون

آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسی فرسوده / خودروسازان متعهد به تحویل 4 هزار و 500 خودرو شدند

مشارکت بانک صادرات در نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی