پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورسیدآقایی

ارزیابی و پایش 750 خودرو دیزلی

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بیش از ۷۵۰ خودرو دیزلی تاکنون ارزیابی و پایش شده‌اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته اقداماتی برای ارتقای معاینه فنی، رفع تقلب‌ها و تخلفات معاینه فنی خودروهای سبک […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بیش از ۷۵۰ خودرو دیزلی تاکنون ارزیابی و پایش شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته اقداماتی برای ارتقای معاینه فنی، رفع تقلب‌ها و تخلفات معاینه فنی خودروهای سبک انجام‌ شده است اما برای معاینه فنی خودروهای دیزلی اقدامی جدی صورت نگرفته بود، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری رصد و کنترل معاینه فنی خودروهای دیزلی با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: با اجرای مرحله دوم طرح کاهش یا Low Emission Zone (محدوده کم‌آلاینده) از آبان ماه سال گذشته، کلیه خودروهای سبک و سنگین برای تردد در شهر تهران در هر ساعت از شبانه‌ روز و همه روزهای هفته باید برگه معاینه فنی داشته باشند. به‌ عبارتی‌ دیگر تست‌های معاینه فنی به‌ عنوان یک الزام زیست‌محیطی مورد توجه قرار گرفته است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه خودروهای دیزلی که در شهر تردد می‌کنند، سهم  قابل‌توجهی در انتشار آلایندگی را دارند،اظهارکرد: بسیاری از خودروهای سنگین را در سطح شهر می‌بینیم که با وجود داشتن برگه معاینه فنی، دودزا هستند.

به گفته معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 750 دستگاه خودروی دیزلی توسط اکیپ تست کنار جاده‌ای مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته است که از این تعداد 9 درصد فاقد معاینه فنی بودند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک پورسیدآقایی در پایان گفت: معاینه فنی 105 دستگاه خودرو به علت مردودی در آزمون تست آلایندگی نیز ابطال‌ شده و در مجموع 169 دستگاه خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی یا مردودی در تست آلایندگی، اعمال قانون شده‌اند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

توصیه های شهرداری تهران به شهروندان در شرایط بارندگی

50 اتوبوس بازسازی شده به شهرداری تهران واگذار شد

قصور شهرداری تهران در سانحه رانندگی اتوبان بابایی

اخذ عوارض بر روی پروژه های جدید شهرداری تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی