پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز GLS

پرچمدار شاسی بلندهای مرسدس بنز به میدان آمد

مرسدس بنز با نسل جدید GLS، به این میدان رقابت میان شاسی بلندهای لوکس فول سایز قدم می‌گذارد تا بتواند سهم خود از این کلاس خودرو را بازپس بگیرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو نبرد بین شاسی‌بلندهای لوکس فول‌سایز بسیار داغ است. آئودی با Q7، بنتلی با بنتایگا، ب‌ام‌و با X7 و رولزرویس […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

مرسدس بنز با نسل جدید GLS، به این میدان رقابت میان شاسی بلندهای لوکس فول سایز قدم می‌گذارد تا بتواند سهم خود از این کلاس خودرو را بازپس بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

نبرد بین شاسی‌بلندهای لوکس فول‌سایز بسیار داغ است. آئودی با Q7، بنتلی با بنتایگا، ب‌ام‌و با X7 و رولزرویس با کولینان، همگی در این نبرد شرکت دارند و حالا مرسدس بنز هم با نسل جدید GLS، به این میدان رزم قدم می‌گذارد تا بتواند سهم خود از این کلاس خودرو را بازپس بگیرد. GLS که وارد نسل سوم خود شده است در ابتدای عرضه، در 2 نسخه به تولید می‌رسد.

مرسدس بنز GLS

نسخه 450 از موتور 6 سیلندر 3 لیتری توربو با توان 362 اسب‌بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر بهره می‌برد. این درحالی است که نسخه نیرومندتر GLS 580 با موتور 8 سیلندر 4 لیتری تویین‌توربو می‌تواند 483 اسب‌بخار نیرو و 699 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند که از تکنولوژی هیبریدی EQ Boost نیز بهره می‌برد. هر 2 نسخه از این شاسی‌بلند، به گیرباکس 9 سرعته اتوماتیک مجهز هستند و با سیستم 4 چرخ محرک عرضه می‌شوند.

مرسدس بنز GLS

شتاب صفرتاصد نسخه 450 به 5.9 ثانیه و نسخه 580 به 5.2 ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت هر 2 نسخه به 209 کیلومتربرساعت محدود شده است. GLS هم مانند برادر کوچک‌تر خود یعنی GLE، از E-Active Body Control به‌صورت آپشنال بهره می‌برد. سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک که با باتری‌های 48 ولتی کار می‌کنند، پس از اسکن مسیر پیش‌رو و انقباض یا انبساط کمک فنرها بهترین سواری را به ارمغان می‌آورد و حتی به ادعای مرسدس‌بنز می‌تواند بپرد.

مرسدس بنز GLS

این تعلیق در مسیرهای شنی، گلی و صخره‌ای می‌تواند بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. مرسدس بنز GLS، از نظر ظاهری هم شباهت‌های بسیاری را با GLE دارد، مخصوصا در نمای جلو که تقریبا هیچ تفاوتی را بین این 2 نمی‌توان مشاهده کرد. GLS 450  با رینگ‌های 19 اینچی و GLS 580 با تایرهای 21 اینچی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود. نسل جدید GLS به میزان بیش از 6 سانتی‌متر از نسل فعلی‌اش طویل‌تر شده تا در کنار افزایش فاصله بین محورها، فضای بیش‌تری را در کابین برای سرنشینان ایجاد کند.

مرسدس‌بنز GLS در حالت استاندارد با ظرفیت 7 سرنشین عرضه می‌شود درحالی‌که خریدار می‌تواند ردیف دوم را با صندلی‌های مجزای کاپیتانی سفارش دهد. کابین GLS نیز هم‌چون ظاهر آن، مشابه به GLE است و درست از همان طراحی داشبورد بهره می‌برد. یک نمایش‌گر بزرگ لمسی 12.3 اینچی روی کنسول مرکزی در کنار نشان‌دهنده‌های تمام دیجیتالی 12.3 اینچی، هم‌چون سایر تولیدات مرسدس‌بنز، کابین پیشرفته‌ای را ایجاد می‌کند. نورپردازی مخفی کابین در 64 رنگ قابل تنظیم است. هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی و جالیوانی‌های گرم/خنک شونده در لیست آپشن‌ها قرار دارند.

ویدئوی بررسی مرسدس بنز GLS جدید را در گزارش خودرو ببینید

کُری خوانی کره ایها!/ از کیا استینگر جدید بیشتر بدانید

آقای امپراطور/ تویوتا سنچری نمادی از قدرت و ثروت در ژاپن

رشد یک میلیارد دلاری فورد / سیاست تولید پیکاپ به جای خودروهای کم سود

تکامل بی‌حد و مرز/ از استون مارتین والکایری بیشتر بدانید

سریع‌ترین و قوی‌ترین ماستنگ تاریخ

گالیور در سرزمین لی‌لی‌پوت‌ها!/ مقایسه رنج روور ولار و پورشه ماکان GTS

سوپراستار آمریکایی/ بررسی شورولت کوروت ZR1 مدل 2019

جانشین شایسته موهاوی/ از کیا تلوراید (مدل ۲۰۲۰) بیشتر بدانید

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی