پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کمر آمیکو خم نمی شود / کشنده 2640 M در خدمت ناوگان حمل و نقل کشور

گروه صنعتی آمیکو نامی آشنا در صنعت خودرو بوده که با سابقه 30 ساله در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین یکته تاز این میدان است از این رو در این گزارش به بررسی کشنده M2640 می پردازیم. به گزارش رسمی پایگاه خبری جوان خودرو در میان خودروسازان بخش تجاری و سنگین در ایران، آمیکو نامی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

گروه صنعتی آمیکو نامی آشنا در صنعت خودرو بوده که با سابقه 30 ساله در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین یکته تاز این میدان است از این رو در این گزارش به بررسی کشنده M2640 می پردازیم.

به گزارش رسمی پایگاه خبری جوان خودرو

در میان خودروسازان بخش تجاری و سنگین در ایران، آمیکو نامی شناخته شده است. زیرا این شرکت با نزدیک به 30 سال فعالیت در این حوزه دیگر جزو جاافتاده های بازار به حساب می آید.

تولیدات این شرکت به استقامت در مقابل کارهای سخت معروف هستند. از این رو جزو اولین انتخاب ها برای فعالیت های عمرانی در مناطق سرسخت به حساب می آیند. اگر نگاهی به معادن کشور بیندازید، خواهید دید که آمیکو 2631 کمپرسی، بخش عمده ناوگان حمل و نقل معادن را تشکیل می دهد.

حالا آمیکو در شرایطی که تقریبا دیگر رقیبان این شرکت توان عرضه خودرو به بازار را ندارند، طرح فروش کشنده M2640 را استارت زده است. کشنده ای که احتمالا تنها محصول موجود فعلی در بازار است!

کشنده M2640 از نظر ظاهری شاید با رقیبانی چون ولوو قابل مقایسه نباشد اما واقعیت اینجاست که این خودرو از یک نمای پویا برخودار است. شاید بتوان شباهت های آن را به MAN نسبت داد. این کشنده یک موتور 6 سیلندر خطی در زیر اتاق خود دارد که می تواند 400 اسب بخار نیرو تولید کند. این قدرت در دور 1900 نیوتن متر به دست می آید.

خودرو سنگین آمیکو

گشتاور آن نیز به 1920 نیوتن متر می رسد که از دور 1000 تا 1400 در دسترس راننده قرار دارد. نکته مهم در مشخصات این موتور این است که، گشتاور درست در بازه ای از دور موتور در اختیار راننده قرار میگیرد که کمترین استهلاک را داشته باشد. ضمن این که معمولا بازه دور موتور 1000 تا 1600 دور، بازه ای است که که راننده یک کشنده تجاری بیشترین استفاده از آن را دارد. این موتور با استاندارد یورو 3 در سینه 2640 نصب شده است و به صورت دقیق 11 هزارو 596 سی سی حجم دارد.

نسبت تراکم در این موتور 17 به یک است. اگر به مشخصات موتور در بخش استاندارد توجه کنید، خواهید دید که این موتور نسبت به کیفیت سوخت گازوئیل موجود در کشور حساسیت خاصی ندارد. از این رو مالکین این کشنده هزینه های جانبی مثل تعویض نازل های انژکتور در هر 6 ماه را در پیش ندارند.

در بخش انتقال قدرت 2640 آمیکو از یک سیستم کلاچ تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی استفاده می کند که به کمک هیدرولیک و هوای فشرده راننده را در تعویض دنده یاری می کنند. آمیکو در این خودرو همچون دیگر محصولاتش از بهترین مجموعه ها و قطعات استفاده کرده است. از این رو وظیفه انتقال 1920 نیوتن متر گشتاور به چرخ های عقب را بر عهده گیرباکس ساخت ZF مدل S1850 قرار داده است.

این گیرباکس 18 دنده دارد و مجهز به سیستم نیم دنده است. از نکات مثبت این خودرو باید به ضرایب دنده و دیفرانسیل اشاره کرد. زیرا دیفرانسیل و گیرباکس با توجه به ضرایب سفارشی آمیکو به سازنده ساخته شده اند و از این نظر بهترین کالیبراسیون را نسبت به قدرت موتور و شرایط جاده های در ایران دارد.

سیستم تعلیق جلو شامل فنرهای پارابولیک با میل موجگیر و کمک فنرهای تلسکوپی می شود و در عقب هم تعلیق بادی با قبلیت کنترل الکترونیکی ECAS به همراه میل موجگیر و کمک فنر تلسکوپی قرار دارد. شاسی خودروهای آمیکو از جمله نقاط قوت این خودروها هستند. به شکلی که در میان مشتریان این شرکت یک ضرب المثل وجود دارد که می گوید(( کمر آمیکو خم نمی شود))! و این مشخصه بی دلیل هم نیست. زیرا در ساخت شاسی این خودرو از دو لایه فولادی استفاده می شود که در دل هم قرار دارند. به همین دلیل بارها دیده شده که خودروهای آمیکو با بارهای بالاتر از حد مجاز هم خم به ابرو نیاورده اند. فرمان نیز از ساخته های کمپانی ZF آلمان است.

درون اتاق بزرگ این خودرو که از دوجداره ساخته شده است، فیلتر کویری، باکس های مختلف جهت قرار دادن اشیاء، قفل مرکزی ، شیشه بالابرهای برقی، سیستم کامل گرمایش و سرمایش، صندلی های قابل تنظیم پنوماتیکی در 4 جهت، 2 تخت خواب، دو محفطه البسه، آینه گرم شونده به منظور جلوگیری از یخ زدگی، چراغ مطالعه، بخاری درجا، سیستم کروز کنترل، سیستم بالابر هیدرولیک کابین و کولر تقویت شده مناسب آب و هوای گرم و خشک برای رفاه حال راننده وجود دارد.

آمیکو 2640 از جمله خودروهای باکیفیت ساخت داخل با برند ایرانی است که امروز جاده های ایران را در می نوردد و از همه مهمتر این که، این خودرو در سراسر کشور دارای خدمات پس از فروش است. در حالی که به دلیل تحریم های صنعت خودرو، رقیبان خارجی امروز در تامین قطعات یدکی هم با مشکل رو به رو هستند.

انتهای پیام/

آغاز فروش ویژه خودروهای سنگین آمیکو

نگاهي به سيستم پيشرفته ترمز موتور در نسل جديد موتورهاي آمیکو / ایمنی زیر پای راننده

جان سخت آمیکو در راه است/ از کمپرسی 2631 آمیکو بیشتر بدانید

تست آسنا در آمل/ دومین گردهمایی باشگاه مشتریان شرکت آمیکو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی