پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما_ایران ایر_هما

افزایش قیمت بلیط پرواز به کربلا

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه با نزدیک شدن به روز عرفه: قیمت بلیط پرواز به کربلا به صورت چارتر با 40 درصد افزایش ، به رقم یک میلیون و پنجاه هزار تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر پروازهای مسیر استانبول به علت همزمانی با […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه با نزدیک شدن به روز عرفه: قیمت بلیط پرواز به کربلا به صورت چارتر با 40 درصد افزایش ، به رقم یک میلیون و پنجاه هزار تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر پروازهای مسیر استانبول به علت همزمانی با پروازهای حج کاهش یافته است.

محمدناصر گلدوست در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به نزدیک شدن به روز عرفه، اظهار داشت: در روزهای عادی نرخ پرواز به کربلا حدود 600 هزار تومان است، اما همواره با نزدیک شدن به ایام پیک مثل روز عرفه، تاسوعا، عاشورا و اربعین، حدود 35 تا 40 درصد افزایش قیمت وجود دارد.

پرواز به کربلا، یک میلیون و پنجاه هزار تومان

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ  سیستمی پرواز به کربلا به رقم 800 هزار تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرواز سیستمی به کربلا به هیچ وجه موجود نیست، این در حالی است که بلیت پرواز به کربلا به صورت چارتر و با قیمت یک میلیون و پنجاه هزار تومان به فروش می رسد.

گلدوست تصریح کرد: در ایران به طور کلی با نزدیک شدن به ایام پیک، پروازهای سیستمی کمیاب و بازار پروازهای چارتر، داغ می شود.

وی در خصوص میزان استقبال از تورهای داخلی و خارجی همزمان با روزهای پایانی فصل تابستان گفت: به طور کلی امسال میزان استقبال از تورها نسبت به سال های گذشته کاهش یافته به طوری که در بعضی مواقع به علت خلوت بودن پروازها مجددا فراخوان اعلام و با قیمت پایین تر اقدام به فروش می شود.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به همزمانی پروازهای حج با آخرین ماه تابستان، ایرلاین هایی که قابلیت برون مرزی دارند بیشتر پروازهایشان در مسیر حج انجام می شود، لذا پروازهای مسیر استانبول هم کاهش یافته است.

کاهش قیمت بلیط با ورود شرکت های هواپیمایی خارجی

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه در ایام حج معمولا پروازهای کوچک تر در داخل کشور به کار گرفته می شود، تصریح کرد: اگرچه ایران بازار خوبی برای کشورهای خارجی است اما در زمان تحریم به علت محدودیت های بین المللی تنها تعداد محدودی از ایرلاین ها از جمله امارات، ترکیش، و قطر توانستند در بازار ایران، کار و سود زیادی کسب کنند.

وی افزود: با برداشته شدن تحریم ها و برقراری روابط بیشتر با کشورهای بین المللی، به طور قطع میزان استقبال شرکت های هواپیمایی خارجی برای ورود به بازار ایران بیشتر خواهد شد و به تبع آن بر تعداد پروازها افزوده، رقابت بیشتر، و قیمت ها متناسب خواهد شد، ضمن اینکه انحصار بازار ایران شکسته می شود.

وجود روابط ناسالم بین دلالان و بعضی از کارگزاران هواپیمایی

این فعال گردشگری ضمن انتقاد از سیستم هواپیمایی بویژه در بخش داخلی گفت: در اغلب اوقات علیرغم اینکه امکان رزرو سیستمی پروازها وجود ندارد، مشاهده می شود دلالان به راحتی و با قیمت های بالا اقدام به فروش می کنند.

وی با تاکید بر لزوم بررسی خاص نظارتی داخلی برای رفع این مشکل تصریح کرد: چطور می شود با وجود صندلی خالی در پرواز، سیستم های کامپیوتری اجازه رزرو ندهند، این موضوع نشان می دهد روابط ناسالم بین دلالان و بعضی کارگزاران هواپیمایی کشور وجود دارد.

منبع: تین نیوز

اعلام علت سقوط هواپیما ایران 140 در مرداد 93

انجام مانور در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)

بوئینگ و ایرباس نو در ناوگان هوایی ایران

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی