پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گواهینامه رانندگی

گواهینامه افراد بی سواد تمدید نخواهد شد.

از شروع سال 95 گواهینامه افراد بی سواد تمدید نخواهد شد و برای تمدید یا صدور آن حداقل مدرک تحصیلی یا داشتن 50 سال سن لازم است. به نقل از ایسنا ، معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قم گفت: از ابتدای سال 1395 راهنمایی و رانندگی نیروی […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

از شروع سال 95 گواهینامه افراد بی سواد تمدید نخواهد شد و برای تمدید یا صدور آن حداقل مدرک تحصیلی یا داشتن 50 سال سن لازم است.

به نقل از ایسنا ، معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قم گفت: از ابتدای سال 1395 راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برای افراد بی سواد زیر 50 سال گواهینامه رانندگی صادر یا گواهینامه این گونه افراد را تمدید نخواهد کرد.

محمد حسن کلهری روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: بنابر بند 3 مصوبه شماره 145901/ت50117 هیات محترم دولت از ابتدای سال 95 راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از صدور وتمدید گواهینامه رانندگی برای افراد زیر پنجاه سال که بی سواد می باشند خودداری به عمل خواهد آورد.

وی ادامه داد: از سال 95 این گروه از افراد جهت تمدید یا دریافت گواهینامه رانندگی باید حداقل مدرک تحصیلی سواد آموزی را داشته باشند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی جاده ای، اسامی رانندگان بی سواد و کم سواد به انجمن های صنفی رانندگان بخش مسافر و کالا استان ابلاغ شده است.

کلهری با تاکید بر دریافت مدرک سواد آموزی ازسوی این گروه از رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به اینکه داشتن گواهینامه رانندگی معتبر یکی از الزامات رانندگی می باشد، از عدم ارایه خدمات و نیز عدم تمدید کارت هوشمند این گروه از رانندگان بی سواد از ابتدای سال 95 خبر داد.

ارسال پیامک قبض جریمه

جریمه کاروان های عروسی

تشدید مجازات رانندگان متخلف و خطرآفرین

پیشنهاد بخشودگی بخشی از جرائم به مجلس

تصادف ساختگی پیگرد قانونی دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی