پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات الکترونیکی و برقی خودرو

بومي سازی 38 درصدی قطعات الكترونيك محصولات ايران خودرو

شركت طراحي مهندسي و تامين قطعات ايران خودرو با برنامه ريزي ، سهم خود را در زمينه استفاده از تجهيزات برقي در محصولات ايران خودرو به 38 درصد افزايش داده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهرداد الياسي مدير طراحي، مهندسي و ساخت برق و الكترونيك ساپكو گفت: تعامل و همكاري با شركت هاي […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

شركت طراحي مهندسي و تامين قطعات ايران خودرو با برنامه ريزي ، سهم خود را در زمينه استفاده از تجهيزات برقي در محصولات ايران خودرو به 38 درصد افزايش داده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهرداد الياسي مدير طراحي، مهندسي و ساخت برق و الكترونيك ساپكو گفت: تعامل و همكاري با شركت هاي دانش بنيان و شركت هاي قطعه سازي مرتبط با برق و الكترونيك در ماه هاي اخير يكي از فعاليت‌هاي اصلي ساپكو بوده و اين روند با جديت ادامه دارد. هدف سطح تامين تجهيزات برقي در سال جاري 45 درصد است.

وي ادامه داد: رويكرد تمامي خودرو سازان جهان در حال حاضر بهره گيري هر چه بيشتر از برق و الكترونيك در بخش هاي مختلف خودرو است و ايران خودرو  نيز اهداف و برنامه هاي خود را در اين مسير قرار داده و همكاري هاي تنگاتنگي با شركت هاي دانش بينانی كه تجربيات خوبي در زمينه طراحي و توليد قطعات برق و الكترونيك دارند ايجاد شده است.

الياسي تاكيد كرد: حدود 15درصد از سهم توليد خودروهاي توليد شده در ايران خودرو را قطعات برق و الكترونيك تشكيل مي دهد كه ما در مدت كوتاهي موفق شديم خودكفايي در اين بخش را براساس استانداردهاي روز دنيا تا 38 درصد افزايش دهيم.

مدير طراحي، مهندسي و ساخت برق و الكترونيك ساپكو با ابراز اميدواري نسبت به آينده اميدبخش در بهره‌گيري از آخرين فن‌آوري ها در زمينه برق و الكترونيك محصولات ايران خودرو اظهار كرد: در مورد بخش‌هاي مختلف  برق و الكترونيك خودرو برنامه هاي مدوني داريم، از جمله آن طرحي و تامين قطعات و تجهيزاتي مانند سيستم كمكي راننده (ADAS) است.

وي افزود: در حوزه هاي نرم افزاري مربوط به برق و الكتريك خودرو شركت هاي دانش بنيان موفقي در ايران  فعال هستند كه شركت ساپكو با همه اين شركت ها همكاري بسياري  خوبي دارد. اگر چه در حوزه سخت‌افزاري هنوز در ابتداي راه هستيم و در اين بخش تلاش هاي مضاعفي در دستور كارمان قرار دارد.

الياسي  تصريح كرد: همه اين تلاش ها در شرايطي صورت مي گيرد كه صنعت خودرو زير فشار تحريم قرار دارد و ما برنامه‌هاي خودكفايي در مورد قطعات برق و الكترونيك را با درنظر داشت و رعايت استانداردهاي روز دنيا دنبال مي كنيم.

وي تشریح كرد: بايد توجه داشت برخي از قطعات برق و الكترونيك به دليل تيراژ بالا در سطح جهاني توسط چند شركت توليد مي شود و در اختيار خودروسازان در تمام دنيا قرار مي دهد و توليد و داخلي سازي برخي از آنها هيچ صرفه اقتصادي ندارد.

انتهای پیام/

ایران خودرو یکه تاز میدان تولید خودروهای سواری

خودروسازان با کمبود قطعه مواجه هستند

ایران خودرو 16 هزار خودروی ناقص را تکمیل و به مشتریان تحویل داد

افزایش 5 برابری سهم ایران خودرو دیزل در بازار خودروهای تجاری و سنگین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی