عمده مشکلات خودروهای پورشه در ایران سری به مرکز خدمات تخصصی بهنام زدیم و با کارشناس تعمیر تخصصی پورشه پیرامون برخی مشکلات رایج این برند در ایران صحبت کردیم. لطفا از نحوه نگهداری و رسیدگی به پورشه برای ما بگویید. عدم توجه به کیفیت و گروه ذکر شده روغن مصرفی و زمان تعویض روغن موتور […]
عدم توجه به کیفیت و گروه ذکر شده روغن مصرفی و زمان تعویض روغن موتور وتعویض آن متناسب با شرایط محیطی خاورمیانه باعث صدماتی به موتورهای پورشه در ایران می شود و بعضا عدم توجه به سرویس های دوره ای که جداول آنها در دفترچه راهنمای خودرو برای مالکان ثبت شده است، نیز مزید برعلت است .
سپردن تعمیرات پورشه به تعمیرگاه هایی که هیچ گونه تخصصی درمورد سیستم های به کار رفته در این خودروها ندارند نیز یکی از معضلات این برند مطرح جهانی در کشور عزیز ماست که ممکن است تعمیر موتور یا تعویض کل قطعه را به مالک تحمیل کند که با توجه به قیمت پورشه و دلار چندین برابر هزینه سرویس و اجرت یک فرد متخصص تعمیرات پورشه است.
توجه به نکات فوق و داشتن دقت نظر درباره نوع رفتار با موتورهای توربو دار این کمپانی، صاحبان را از صرف هزینه های گزاف و اتلاف وقت مصون می کند. مثلا باید دقت کرد که روی موتورهای توربو نباید موتور در دورهای بالا خاموش شود وحتما باید صبر کرد تا دور موتور پایین آمده بعد اقدام به بستن سوئیچ یا خاموش کردن موتور کرد، چرا اگر با دور بالا موتور خاموش شود عمل روغنکاری توربوشارژ متوقف می شود اما توربین با سرعت بالا درحال دوران است .
عدم توجه به عمر باطری هم یکی دیگر از موارد دیده شده در به وجود آمدن مشکلات روی این خودروهاست. از کار افتادنKeyless و سیستم های کنترل وایرکاندیشنر و …
استارت زدن دلیل بر سالم و بی عیب بودن باطری نیست . نوسان آمپر و ولتاژ باطری های تاریخ گذشته ای که زمان تعویضشان فرا رسیده به نرم افزارهای خودرو صدمه وارد کرده که بعد از آن باعث ازکار افتادن سخت افزارها نیز می گردد .
دوباره متذکر می شوم که انجام سرویس های توصیه شده کمپانی پورشه در سلامت نگهداشتن این خودروها حیاتی هستند.
صدمه دیدن سیستم تعلیق مخصوصا روی محورجلویی یکی از عمده مشکلات پانامرا است. انتخاب درست حالتهای تنظیم ارتفاع که متناسب با شرایط سطوح خیابان باشد، عدم استفاده بی مورد از سیستم های اسپرت و اسپرت پلاس خودرو، پایین آوردن ارتفاع در مواقعی که قرار است خودرو مدت زمان طولانی درپارکینگ بماند، از مواردی است که این صدمات را به حداقل می رساند.
لازم به ذکر است که هر 40000 کیلومتر سیستم تعلیق نیاز به بازرسی و کنترل دارد تا اگر صدمه ای به یکی از کمک های خودرو وارده شده باشد، باعث خرابی پمپ اصلی نگردد.
سیستم تعلیق هوشمند پورشه نیز باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای عزیزان شده است که برای حفاظت از آنها، استفاده درست و به موقع از آپشن های این سیستم در شرایط مختلف رانندگی و جاده ای بسیار مهم است.
برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با متخصصین تعمیرات این خودروها مشورت کرده و یا به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید .
نکته مهم که باید همکاران در زمان جک کردن پورشه پانامرا مورد توجه قرار دهند این است که اگر هنگام جک کردن، سیستم تنظیم ارتفاع فعال باشد صدمه می بیند:
1) سوییچ بسته
2) یکی از درهای خودرو باز بذارید تا تنظیم ارتفاع فعال نشود
جالب اینجاست که کمتر خودروی لوکسی در ایران پیدا می شود که کیلومتر کم نکرده باشد!
این کارنوعی کلاهبرداری مدرن است، چراکه بعضا دیده شده نه تنها به بخش نرم افزاری خودرو صدمه وارد شده بلکه خودرو به دلیل داشتن کیلومتر مجازی، سالهاست که بخشی ازسرویس های اساسی خود راه انجام نداده است. تعویض فیلترسوخت، تعویض روغن ترمز، تعویض فیلترهای کابین، تعویض مبدلهای کاتالیزوری اگزوزو تعویض تایرها بخشی از این سرویس های هستند.
می بینید که اکثراین سرویسها با سلامتی وجان مالک بازی کرده و بعدا عمرمفید خودرو وقطعات اصلی آن را کم می کند. باید ذکر شود که هیچ برنامه جامع کم کردن کیلومتری وجود ندارد وهمگی قابل کشف است. کشف این مورد را به ما بسپارید!
سلام.
پورشه باکستر 2011 مشکل تاخیر تعویض دنده دارد، چیکار کنم؟ روغن گیربکس عوض کنم درست میشه؟
بهتره حضوری بری پیش متخصص، پورشه شوخی بردار نیست، زود به دادش برس
اگه با تعویض روغن گیربگس حل نشد، ساعتی گیربگستون مشکل داره.
سلام. باکستر تو خیلی قدیمی شده, امیدی بهش نیست. بفروش یه کاین بخر, فوق العادس.
احتمالاً مگاترونيك گيربكس خودرو شما دچار مشكل شده ، اما بهترين را بازيد توسط يه متخصصه !