پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واگن سازی

تقریبا در صنعت واگن سازی خودکفا شده ایم

به گفته وزیر صمت با توجه به میزان تولید واگن های باری، مسافری و مترو در کشور تقریبا می توانیم بگوئیم که در صنعت واگن سازی به خودکفایی رسیده ایم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه صنایع و حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران، […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

به گفته وزیر صمت با توجه به میزان تولید واگن های باری، مسافری و مترو در کشور تقریبا می توانیم بگوئیم که در صنعت واگن سازی به خودکفایی رسیده ایم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه صنایع و حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه توانمندی‌های بخش ریلی نشان می‌دهد که در این صنعت، به خصوص حوزه دانش بنیان صنایع ریلی و بخش تولید داخل پیشرفت محسوسی داشته ایم، گفت: وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن، به خوبی کارها را در بخش ریلی به پیش می‌برند.

وی درباره تولیدکنندگان داخلی صنایع ریلی گفت: همه واحدهای تولیدکننده کشور در حوزه واگن سازی، ظرف 10 سال آینده بازار خوبی خواهند داشت و ما در این بازه 10 ساله، به 40 هزار دستگاه انواع واگن و لکوموتیو نیاز داریم که بر این اساس، تولیدکنندگان ما بازار خوبی در داخل خواهند داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه عمده ترین مشکل تولیدکنندگان داخلی واگن در بخش سفارش ساخت و تامین مالی است اظهار کرد: در این زمینه، پیگیری هایی در دولت داشته ایم و قرار شد تامین مالی ساخت واگن انجام شود.

رحمانی افزود: 75 درصد واگن های مسافری، 85 درصد واگن های باری و 33 درصد واگن های مترو، در داخل تولید می شوند و اگر سفارش‌گذاری ها به خوبی انجام شود، در تولید داخل پیشرفت بیشتری خواهیم کرد. این درصد از ساخت هر واگن در داخل نشان می دهد که در حوزه واگن سازی، تقریباً خودکفا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت، از صنایع ریلی و تولید واگن و ریل حمایت می کند، بیان کرد: هر قطعه ای که در داخل امکان تولید داشته باشد، به تولیدکنندگان اطمینان می دهیم که یا از واردات آن جلوگیری می کنیم و یا موانع جدی بر سر واردات خواهیم گذاشت تا تولیدکنندگان بتوانند با فراغ بال، به تولید بپردازند؛ مهم این است که رسانه ها از تولید داخل حمایت کنند و امسال بحث رونق تولید فعال شود.

به گفته رحمانی، به همه واحدهای استانی ابلاغ شده تا از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

وی یادآور شد: برای تحقق شعار رونق تولید، وزارت صنعت، معدن تجارت، سامانه «نیاز» و سامانه «محصولات دانش بنیان» را ایجاد کرده تا از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

وی تاکید کرد: خودروهای تولید شده از سوی خودروسازان داخلی، به دلیل کمبود قطعات دانش بنیان و الکترونیک خودرو عمدتاً در پارکینگ ها باقی مانده اند.

رحمانی همچنین در خصوص خبر استعفای خود گفت: آقای ربیعی سخنگوی دولت استعفای مرا تکذیب کرد. اینها شایعاتی بیش نیست و نباید به آنها توجه کرد؛ ما آمده ایم که کار کنیم.

انتهای پیام/ منبع: مهر

اطلاعیه انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص کارشکنی ستاد سوخت

خروج دولت از گردونه بنگاه داری پیش شرط سامان دادن به بازار خودرو

لزوم داخلی سازی 20 درصدی برای تمام خودروهای خارجی

افزایش 10 درصدی سهم فروش فوری خودروسازان

تمرکز دولت در سیاستگذاری مساوی است با موفقیت در اقتصاد

ساخت بالگرد امدادی توسط سازمان گسترش و نوسازی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی