به گفته ی مدیرکل پیشگیری های امنیتی، انتظامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه باید برای پدیده نوظهور آگهی های صوری خرید و فروش خودرو در فضای مجازی راهکارهای مقابله طراحی شود تا از تاثیرات آن بر بازار کاسته شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا مسعودیفر مدیرکل پیشگیری های امنیتی، […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
رضا مسعودیفر مدیرکل پیشگیری های امنیتی، انتظامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با نظارت دستگاه قضا بر وجود آگهیهای صوری از خرید و فروش خودرو، گفت: با دلالی و آگهیهای صوری در زمینه خرید و فروش خودرو مقابله میکنیم این درحالی است که نمی توانیم این موضوع را منکر شویم که در فضای مجازی یکسری اتفاقات رخ میدهد و سپس بر وضعیت اقتصادی تأثیر میگذارد؛ بنابراین این پدیده نوظهور و جدیدی بوده که برای آن لازم است راهکارهای پیشگیری از حوادث به مرور طراحی شود.
وی تأکید کرد: البته باید توان و امکان لازم نیز برای پیشگیری از این نوع حوادث داشته باشیم چرا که جرایم در شکل و نوع خود در حال تغییرات هستند و ما باید بدانیم به عنوان مثال طی ماههای آتی چه جرایمی در حال ظهور است و تا بتوانیم پیشگیری های لازم را در دستور کار قرار دهیم و با آن مقابله کنیم.
مدیرکل پیشگیری های امنیتی، انتظامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در همین راستا اشاره کرد: متأسفانه معمولاً غافلگیر میشویم، درحالی که اگر اتفاقی در فضای مجازی رخ میدهد باید توان پیشگیری را در حد مطلوب ایجاد کنیم.
مسعودیفر گفت: فضای رسانهای باید ساماندهی شود و در این ساماندهی سایتهای خرید و فروش مجازی نیز باید دیده شوند و این طور نباشد که بدون نظارت فعالیت کنند.
وی ادامه داد: دستورالعمل هایی در این رابطه باید تدوین شود و این گونه نیست که چون مال، مال خودم است هر قیمتی میتوانم بر روی آن تعیین کنم این به نظر میرسد با نظم اقتصادی مغایر باشد و کار درستی در جامعه نباشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: اظهار نظر کارشناسی و ارزیابی کارشناسی باید ضمیمه اعلام قیمتها در فضای مجازی باشد، اگر سایتی میخواهد قیمت یا آگهی منتشر کند حتماً باید بیاید و اظهارنظر کارشناسی را ملاحظه کند.
وی همچنین ادامه داد: در برخی قوانین این موضوعات را داریم مثلاً در بحث پیشفروش ساختمان، قانونگذار گفته حتماً باید مجوز از وزارت راه و شهرسازی اخذ شود، بنابراین در مورد سایر خرید و فروشها مانند خودرو یا مسکن در این سایتهای مجازی هم میتوان محدودیتهایی ایجاد کرد.
مسعودی فر در پایان اظهار کرد: البته نباید این محدودیتها به گونهای باشد که کار را سخت کند چرا که یکی از حُسنهای فضای مجازی، سهولت انجام این گونه معاملات است.
انتهای پیام/ منبع: فارس
دیدگاه خود را بنویسید