پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایت آگهی فروش خودرو

لزوم تدوین راهکار مقابله با پدیده نوظهور ثبت آگهی های صوری خرید و فروش خودرو

به گفته ی مدیرکل پیشگیری های امنیتی، انتظامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه باید برای پدیده نوظهور آگهی های صوری خرید و فروش خودرو در فضای مجازی راهکارهای مقابله طراحی شود تا از تاثیرات آن بر بازار کاسته شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا مسعودی‌فر مدیرکل پیشگیری های امنیتی، […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی مدیرکل پیشگیری های امنیتی، انتظامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه باید برای پدیده نوظهور آگهی های صوری خرید و فروش خودرو در فضای مجازی راهکارهای مقابله طراحی شود تا از تاثیرات آن بر بازار کاسته شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا مسعودی‌فر مدیرکل پیشگیری های امنیتی، انتظامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با نظارت دستگاه قضا بر وجود آگهی‌های صوری از خرید و فروش خودرو، گفت: با دلالی و آگهی‌های صوری در زمینه خرید و فروش خودرو مقابله می‌کنیم این درحالی است که نمی توانیم این موضوع را منکر شویم که در فضای مجازی یکسری اتفاقات رخ می‌دهد و سپس بر وضعیت اقتصادی تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین این پدیده نوظهور و جدیدی بوده که برای آن لازم است راهکارهای پیشگیری از حوادث به مرور طراحی شود.

وی تأکید کرد: البته باید توان و امکان لازم نیز برای پیشگیری از این نوع حوادث داشته باشیم چرا که جرایم در شکل‌ و نوع خود در حال تغییرات هستند و ما باید بدانیم به عنوان مثال طی ماه‌های آتی چه جرایمی در حال ظهور است و تا بتوانیم پیشگیری های لازم را در دستور کار قرار دهیم و با آن مقابله کنیم.

مدیرکل پیشگیری های امنیتی، انتظامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در همین راستا اشاره کرد: متأسفانه معمولاً غافلگیر می‌شویم، درحالی که اگر اتفاقی در فضای مجازی رخ می‌دهد باید توان پیشگیری را در حد مطلوب ایجاد کنیم.

مسعودی‌فر گفت: فضای رسانه‌ای باید ساماندهی شود و در این ساماندهی سایت‌های خرید و فروش مجازی نیز باید دیده شوند و این‌ طور نباشد که بدون نظارت فعالیت کنند.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌ هایی در این رابطه باید تدوین شود و این گونه نیست که چون مال، مال خودم است هر قیمتی می‌توانم بر روی آن تعیین کنم این به نظر می‌رسد با نظم اقتصادی مغایر باشد و کار درستی در جامعه نباشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اظهار نظر کارشناسی و ارزیابی کارشناسی باید ضمیمه اعلام قیمت‌ها در فضای مجازی باشد، اگر سایتی می‌خواهد قیمت یا آگهی منتشر کند حتماً باید بیاید و اظهارنظر کارشناسی را ملاحظه کند.

وی همچنین ادامه داد: در برخی قوانین این موضوعات را داریم مثلاً در بحث پیش‌فروش ساختمان، قانونگذار گفته حتماً باید مجوز از وزارت راه و شهرسازی اخذ شود، بنابراین در مورد سایر خرید و فروش‌ها مانند خودرو یا مسکن در این سایت‌های مجازی هم می‌توان محدودیت‌هایی ایجاد کرد.

مسعودی فر در پایان اظهار کرد: البته نباید این محدودیت‌ها به گونه‌ای باشد که کار را سخت کند چرا که یکی از حُسن‌های فضای مجازی، سهولت انجام این گونه معاملات است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

سوداگران با جوسازی قیمت را در بازار خودرو افزایش می دهند

ناظر بازار خودرو کیست؟ / تعزیرات حکومتی در سکوت سازمان حمایت، به بازار خودرو ورود نمی کند

هیجان بازار خودرو فروکش کرد/ روند کاهشی قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته

لزوم ورود قوه قضائیه به بازار خودرو به منظور ایجاد ثبات در بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی