پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مینی بوس

60 درصد مینی بوس های موجود در ناوگان فرسوده است

به گفته ی مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور از 50 هزار دستگاه مینی بوس موجود 60 درصدشان فرسوده است که باید از ناوگان خارج شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن مسلم‌خانی مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور در حاشیه واگذاری 1000 دستگاه مینی‌بوس شهری به شهرهای کشور بیان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای واگذاری این مینی‌بوس‌ها به […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور از 50 هزار دستگاه مینی بوس موجود 60 درصدشان فرسوده است که باید از ناوگان خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن مسلم‌خانی مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور در حاشیه واگذاری 1000 دستگاه مینی‌بوس شهری به شهرهای کشور بیان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای واگذاری این مینی‌بوس‌ها به شهرداری‌ها و یا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تسهیلاتی را پرداخت می‌کنیم تا خدمات بهتری در شهرها در حوزه حمل و نقل عمومی و مینی‌بوس به شهروندان داده شود.

وی افزود: بر همین اساس قراردادی با شرکت پست‌بانک منعقد شده که 1000 دستگاه مینی‌بوس با ارائه تسهیلات به شهرهای متقاضی داده شود.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور اظهار کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این مینی‌بوس‌ها تولید داخل و توسط شرکت‌های ایران‌خودرو، بهمن و سبلان‌خودرو ساخته شده و امیدواریم تا آبان‌ این 1000 دستگاه مینی‌بوس به شهرهای متقاضی داده شود و در این خصوص نیز محدودیتی نگذاشته‌ایم.

مسلم‌خانی اشاره کرد: تسهیلاتی که برای واگذاری این مینی‌بوس‌ها در نظر گرفته‌ایم 18 درصد است که 9 درصد یارانه و 9 درصد دیگر برعهده متقاضی است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هزینه تمام‌شده مینی‌بوس‌ها حدود 300 میلیون تومان است.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چه تعداد از مینی‌بوس‌ها در کشور فرسوده هستند، گفت: بیش از 50 هزار دستگاه مینی‌بوس در سطح کشور تردد می‌کند که حدود 60 درصد آنها فرسوده هستند و باید از رده حمل و نقل عمومی خارج شوند.

مسلم‌خانی تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این 1000 دستگاه مینی‌بوس 300 دستگاه به شهرداری تهران داده می‌شود و مابقی نیز به سایر شهرها اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما با واردات مینی‌بوس‌های دست‌دوم مخالف هستیم و همان هزینه را می‌توان به کارخانه‌های داخلی بدهیم تا نسبت به تولید مینی‌بوس و اتوبوس اقدام کنند.

انتهای پیام/

لزوم تکمیل فضاهای پشتیبان خطوط مترو تهران

ارزیابی و پایش 750 خودرو دیزلی

تیرماه تمام آزادراه های کشور الکترونیکی می شود

فرآیند افزایش نرخ کرایه بر مدار مشخصی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی