پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو

کمبود واگن بزرگترین مشکل مترو شهری

به گفته ی مدیرعامل شرکت مترو تهران یکی از دلایلی که سبب شده تا به طور کامل نشود از تمام ظرفیت های خط یک تا 7 مترو استفاده شود کمبود واگن است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در مراسم امضای قرارداد شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۹ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی مدیرعامل شرکت مترو تهران یکی از دلایلی که سبب شده تا به طور کامل نشود از تمام ظرفیت های خط یک تا 7 مترو استفاده شود کمبود واگن است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در مراسم امضای قرارداد شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت ساخت یک رام قطار شهری مترو در پایتخت، با بیان اینکه هم اکنون مترو تهران در خطوط یک تا 7 به مردم خدمت‌رسانی می‌کند اظهار کرد: بر اساس آخرین بازنگری طرح جامع ریلی قرار شده است که 4 خط دیگر به خطوط مترو اضافه شود و این در حالی است که در حال حاضر از همه ظرفیت‌های خط یک تا 7 استفاده نمی‌شود و مهمترین دلایل آن کمبود واگن بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانجات متعددی در زمینه تولید واگن فعال هستند اما فعالیت بومی سازی آنها تاکنون به 40 درصد هم نرسیده است. گفت: هم اکنون با توافق شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش شده که ظرفیت تولید داخل را جهت ساخت واگن‌های مترو از کمتر از 40 درصد به 85 درصد برسانیم.

امام با اشاره به اینکه کمبود واگن نیاز همه کلانشهرها به خصوص تهران است، افزود: به طور کلی هزار واگن مترو در تهران کم داریم و اگر 4 خط دیگر به خطوط مترویی اضافه شود، هزار مورد دیگر نیز واگن کمبود خواهیم داشت و این در حالی است که در حال حاضر از 1400 واگن موجود همه آنها فعال نیست و بخشی به حالت استندبای جهت تعمیر و نوسازی درآمده است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

ارسال پیامک دریافت کارت بلیت خبرنگاری برای 750 نفر

اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ساخت مترو در منطقه 22

اتصال مترو پرند و پردیس به تهران

لزوم تکمیل فضاهای پشتیبان خطوط مترو تهران

پیشرفت 95 درصدی ایستگاه متروی بسیج

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی