پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روز صنعت

صنعت کشور حال و روز خوبی ندارد

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران: مسیری که تا کنون طی شده، مسیر خوبی برای توسعه صنعت نبوده و حال و روز صنعت کشور مساعد نیست.   به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صنعت کشور ما حال و روز خوبی ندارد و این آمار ما را مجبور […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۸

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران: مسیری که تا کنون طی شده، مسیر خوبی برای توسعه صنعت نبوده و حال و روز صنعت کشور مساعد نیست.  

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صنعت کشور ما حال و روز خوبی ندارد و این آمار ما را مجبور می کند فکری برای آن کنیم، گفت: تورم شاخص تولید کننده صنعت ۶۴/۶۶ است که بسیار بالاست. سهم صنعت در توسعه، امروز از ۱۴درصد به ۱۲درصد رسیده است. این نشان می دهد تمایلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

شافعی خطاب به رئیس مجلس اظهار کرد: آقای لاریجانی چه کسی باید بر قوانین خوب تصویب شده توسط مجلس نظارت کند؟، یکی از این قوانین خوب آماده کردن محیط کسب و کار و برداشتن موانع است.

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه گفت: ده برابر موانع کسب و کار بیشتر شده است، تامین مالی برای واحدهای تولیدی بسیار سنگین بوده و ریسک سرمایه گذاری را بالا برده و بانک ها میلی برای سرمایه گذاری ندارند. نرخ تسهیلات بانکی از ۳۶درصد به ۲۱ درصد رسیده است.

شافعی با بیان اینکه مسیری که طی کرده ایم مسیر خوبی برای توسعه صنعت نبوده است، تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم استراتژی توسعه صنعت را ما و بخش خصوصی به عهده بگیریم.

غلامحسین شافعی در پایان گفت: تمام سیستم انگیزشی و پاداش دهی به سوی بخش های غیرتولیدی است و باید این مسیر به سمت تولید برود. باید از این تریبون از آقای دکتر لاریجانی به علت توجه ویژه به پیشنهادهای اتاق بازرگانی تشکر کنم.

انتهای پیام/

تقدیر از صنعتگران برتر در روز ملی صنعت و معدن

طرح جایگزینی محصولات برلیانس شرکت سایپا ویژه تیر 98 اعلام شد

تکذیب تغيير موتور محصولات مشترك / مدرسان شركت‌هاي ديگر تخيلات خود را به سايپا تعميم ندهند

وزارت کار، پیگیری مطالبات قعطه سازان را درستور کار خود قرار داد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی