پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم روز ملی صنعت و معدن

ممنوعیت واردات در شرایط فعلی تصمیم خوبی نیست

در مراسم روز ملی صنعت و معدن، رضا رحمانی وزیر صمت و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند. رئیس مجلس در سخنان خود گفت: اگر قبلا ممنوعیت واردات قانون خوبی بود، امروز و در این شرایط نمی توان واردات را ممنوع کرد. رضا رحمانی وزیر صنعت گفت: حضور چند وزیر و رئیس مجلس […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۸

در مراسم روز ملی صنعت و معدن، رضا رحمانی وزیر صمت و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند. رئیس مجلس در سخنان خود گفت: اگر قبلا ممنوعیت واردات قانون خوبی بود، امروز و در این شرایط نمی توان واردات را ممنوع کرد.

رضا رحمانی وزیر صنعت گفت: حضور چند وزیر و رئیس مجلس در مراسم روز صنعت نشان دهنده حمایت و اهمیت اقتصاد در اوضاع کنونی است.

رحمانی با بیان اینکه از سال گذشته و این مراسم که روزهای ابتدایی جنگ اقتصادی بود ۱۴ماه گذشته است، گفت: در این مدت جنگ اقتصادی را جدی گرفته ایم و جنگ تمام عیاری را در این مدت شاهد بودیم. دشمن می خواست فعالیت های تولیدی را ما به کل تعطیل کند اما نتوانست و تولید همچنان پابرجاست.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه تولیدگران ما راه های مبارزه با تحریم را آموخته اند، گفت: امسال نهضت ساخت داخل و احیای معادن را در پیش گرفته ایم. نهضت ساخت داخل به تنهایی می تواند اقتصاد را رونق بخشد و کار بزرگی است.

مراسم روز ملی صنعت و معدن (1)

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: این مراسم از لحاظ شکلی نیز با شکوه است، امروز تمام صنعتگران به همراه وزرای علوم و دفاع در این مراسم حضور دارند و این نشان از همبستگی ملی در این دوره است.

رئیس مجلس با بیان اینکه این دوران گذرا است و تمام خواهد شد، گفت: نه ایران کشور دست و پابسته ای است و نه کشورهای دیگر تحمل این اوضاع را دارند.
لاریجانی در ادامه گفت: امسال سال رونق تولید بوده و تولید بدون تجارت رونق پیدا نمی کند. اما این دوره، دوره ای خاص بوده و باید طبق این شرایط تصمیم گیری کرد، اگر قبلا ممنوعیت واردات قانون خوبی بود، امروز و در این شرایط نمی توان واردات را ممنوع کرد.

علی لاریجانی با استقبال از نظر فعالان بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی گفت: از نظرات تخصصی اتاق استفاده کرده و در جلسات آن را مطرح می کنیم.
رئیس مجلس با اشاره به مساله رونق تولید گفت: قانون کسب و کار ۳۶ درصد اجرا شده و  ۴۷درصد هم اصلا اجرایی نشده و مابقی ناقص اجرا شده است، این قانون با کمک خود صنعتگران ایجاد شده و باید اجرایی شود.

لاریجانی با اشاره به بازنگری در قانون های قدیمی در تولید گفت: کمیسیون این قانون را بررسی کرد تا قوانین تولید ساماندهی شود. همین کار را باید دولت انجام دهد تا یک اصلاح کامل در قوانین تولید رخ دهد.

صنعت کشور حال و روز خوبی ندارد

تقدیر از صنعتگران برتر در روز ملی صنعت و معدن / تقویت تولید، راهکار فوری شرایط امروز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی