پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انبار لاستیک

لزوم ساماندهی روند ورود لاستیک تولید داخل به بازار

به گفته ی عضو کمیسیون عمران مجلس اگر لاستیک به درستی در بازار توزیع شود دیگر نیازی به واردات آن نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک در بازار، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی متولی اصلی ساماندهی بازار لاستیک از جمله […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون عمران مجلس اگر لاستیک به درستی در بازار توزیع شود دیگر نیازی به واردات آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک در بازار، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی متولی اصلی ساماندهی بازار لاستیک از جمله خرید و توزیع آن در بازار مشخص نیست، به طوری که سازمان راهداری، وزارت صمت را مسئول این امر دانسته و وزارتخانه نیز سازمان مربوطه را متولی این حوزه می داند.

در نشست های مکرر کمیسیون عمران مجلس، صنف رانندگان اعلام می کردند که اگر لاستیک های تولید داخل در بازار به درستی توزیع شود، نیازی به واردات جدید تایر نخواهد بود

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار با کمبود محصول لاستیک مواجه بوده و این مسئله موجب افزایش قیمت ها شده است، حال در نشست های مکرر کمیسیون عمران مجلس، صنف رانندگان اعلام می کردند که اگر لاستیک های تولید داخل در بازار به درستی توزیع شود، نیازی به واردات جدید تایر نخواهد بود.

وی افزود: به نظر من موضوع توزیع لاستیک در بازار باید به صنف رانندگان واگذار شود، در این صورت می توان به مدیریت درستی بازار و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت ها امید داشت.

افضلی بیان کرد: افزایش قیمت لاستیک نه تنها برای رانندگان مشکل ایجاد می کند، بلکه این مسئله به صورت تدریجی بر اقتصاد کشور نیز اثر منفی می گذارد، به طوری که کاهش تردد و فعالیت ماشین های سنگین موجب بالا رفتن کرایه حمل و نقل شده و این مسئله در قیمت نهایی محصولات اثر می گذارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت کنترل جدی بازار تایر در کشور تأکید کرد و گفت: قطعا باید جلوی تخلفات و بروز رانت های موجود در حوزه لاستیک گرفته شود، طبق گزارش های واصله، در شرایط کنونی تایرهای تولید داخلی در بازار سیاه در حال توزیع و فروش است اما در این میان رانندگان با کمبود لاستیک مواجه هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر روند ورود لاستیک تولید داخل به بازار ساماندهی و مدیریت شود، آن وقت می توان از دلال بازی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

لاستیک مجددا گران شد

تایر سازان ارز 4200 تومانی را چه کرده اند؟ / بازار تایر تشنه محصول است

بازار لاستیک در دست دلالان! / چه کسی ناظر بازار لاستیک است؟

واردات لاستیک با ارز 4200 تومانی همچنان ادامه دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی