پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو

برگزاری نمایشگاه برای ارائه نیازمندی، وظیفه خودروساز ها

به گفته ی وزیر صمت خودروسازها موظف به ایجاد نمایشگاه نیازمندی‌هایشان شدند و برای صنایع کوچک نیز انجمن‌ها این مسئولیت را برعهده گرفتند تا ارتباط واحدهای تولیدی با صنایع برقرار شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی وزیر صمت خودروسازها موظف به ایجاد نمایشگاه نیازمندی‌هایشان شدند و برای صنایع کوچک نیز انجمن‌ها این مسئولیت را برعهده گرفتند تا ارتباط واحدهای تولیدی با صنایع برقرار شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور اظهار کرد: 7 محور با 35 برنامه برای بخش صنعت تدوین شده است که هر 7 محور مرتبط با دانشگاه است.

وی با اشاره به محورهای یادشده گفت: تولید و توسعه صادرات منابع غیرنفتی، منابع معدنی، توسعه فناوری ها و شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار و تجارت و تأمین منابع مالی از جمله این محورهاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نهضت ساخت داخل را در وزارت صنعت آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: در بخش صنعت، بخش‌های تولیدی بزرگ و کوچک داریم که بخش‌های بزرگ مانند خودروسازها و فولادسازها هستند و بخش‌های کوچک مثل صنایع سرامیک‌سازی را شامل می‌شود.

رحمانی گفت: در بخش‌های بزرگ صنعت به طور مشخص از خودروسازها و فولادسازها خواسته‌ایم که خودشان نمایشگاه نیازمندی‌هایشان را ایجاد کنند که این کار را انجام داده‌اند و درباره بخش‌های کوچک صنعت نیز از انجمن هایشان خواسته‌ایم که این وظیفه را برعهده بگیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:‌ از سوی دیگر در نمایشگاه‌های صنعت، تولیدکنندگان، محصولات خود را ارائه می‌کنند و برای مثال؛ در نمایشگاه صنعت تبریز تاکنون چند ده قرارداد بین واحدهای تولیدی داخل و صنایع منعقد شده است.

وی ادامه داد: با ارتباط این دو بخش به یکدیگر، نهضت ساخت داخل عملی می‌شود و این نهضت را تا زمانی که یک قطعه تولیدی هنوز در کشور باقی مانده ادامه می‌دهیم.

رحمانی با اشاره به آماری از ارتباط صنعت و دانشگاه افزود:‌ از سال 92 تا سال 96 تعداد قراردادهای منعقد شده بین صنعت و دانشگاه سه برابر شده است.

وی گفت:‌ اگر تحریم‌ها نبود هم شکوفایی هر صنعت به دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد و چه تحریم باشیم یا نباشیم،‌باید در این دو حوزه کار کنیم.

انتهای پیام/ منبع: فارس

خودروی ناقص از خطوط تولید حذف می شود

تولید آزمایشی پژو 301 از هفته آینده آغاز می شود

استاندارد های 85 گانه خودرو اجرا می شود

لزوم تخصیص وام بدون بهره به قطعه سازان

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی