پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محصولات ایران خودرو

قطار طرح تبدیل به ایستگاه ایران خودرو رسید

اتوبان همکاری خودروسازان ایران و چین که در چند سال اخیر بسیار پر تردد بود، حالا مدتیست که به دلیل مشکلات نقل و انتقال ارز مسدود شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بعد از خروج ترامپ از برجام، شریکان چشم بادامی خودروسازی کشور سعی کردند از گزند تحریم‌های بین المللی آمریکا دور بمانند […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۸

اتوبان همکاری خودروسازان ایران و چین که در چند سال اخیر بسیار پر تردد بود، حالا مدتیست که به دلیل مشکلات نقل و انتقال ارز مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بعد از خروج ترامپ از برجام، شریکان چشم بادامی خودروسازی کشور سعی کردند از گزند تحریم‌های بین المللی آمریکا دور بمانند و به همین دلیل همکاری با خودروسازان ایرانی را به کمترین سطح رساندند.

در این شرایط اتوبان صاف و سرعتی که با تلاش‌های بسیار دو طرف در سالیان گذشته احداث شده است، در یک سال اخیر تردد چشمگیری تجربه نکرده و گیت‌های عبور آن تنها برای عبور قطعات یدکی در حجم بسیار کم امکان پذیر بود.

حالا حدود یک سال و چند ماه از آن می‌گذرد، بسیاری از شریکان چینی و غیر چینی همکاری با شریکان ایرانی را به تعلیق درآوردند. پژو، سیتروئن، رنو، FAW، BYD، Borgward، MG و چند برند دیگر جزو دسته اولی بودند که همکاری‌های خود را بدون لغو قرارداد‌ها تعلیق کردند، اما کم کم برلیانس، چانگان، دانگ فنگ و… هم به اجبار از مسیر اتوبان همکاری خارج شدند تا دسته دوم منتظر بهبود شرایط بمانند.

در دوران برجام و قبل از اعمال تحریم‌های جدید، خودروسازان داخلی سرخوش از همکاری با طرف‌های چینی بودند و مشتریان هم راضی از خرید خودرو‌های نو، اما بعد از بسته شدن اتوبان همکاری، خودروسازان با انبوهی از تعهد‌ها مواجه شدند که مشکلات بسیاری برای آن‌ها پدید آورد، در ماه‌های گذشته پیشنهادات بسیاری از سوی خودروسازان بزرگ مثل سایپا و پارس خودرو برای جایگزینی خودرو‌های چینی و فرانسوی مطرح شد و بسیاری از مشتریان با استفاده از طرح‌های مختلف جایگزینی موفق به دریافت خودرو‌های جایگزین شدند.

حالا قطار جایگزینی‌ها به ایستگاه ایران خودرو رسیده است، ایران خودرو نیز همچون دیگر خودروساز بزرگ کشور طرح‌های جایگزینی محصولاتی، چون تندر ۹۰ پلاس، دانگ فنگ H۳۰ کراس و حتی دنا پلاس توربو را پیش روی مشتریان خودرو قرار داده است.

در واقع ارائه طرح جایگزینی از سوی ایران خودرو را باید سندی بر یکسانی شرایط بحران برای همه خودروسازان کشور دانست، زیرا صنعت خودرو کشور نمی‌تواند از آن اتوبان صاف همکاری ایران ـ چین تردد کند، موضوعی که پیش‌تر دامان گروه بهمن، MG پارس، کارمانیا و … را نیز گرفته بود، اما دیگر فرقی هم نمی‌کند کیلومتر چندم جاده مخصوص باشد، فعلا اتوبان همکاری بسته است و تنها راه خودروسازان برای رها شدن از سنگینی بار تعهد‌های معوقه، ارائه طرح‌های جایگزینی به مشتریان است.

انتهای پیام/ منبغ: میزان

حضور ساپکو به همراه 30 شرکت قطعه ساز داخلی در نمایشگاه خودرو مشهد (12 تا 15 شهریور)

آغاز فروش اعتباری 4 محصول ایران خودرو از چهارشنبه

کاربران به اپلیکیشن ایساکو رای مثبت دادند

تولید آزمایشی پژو 301 از هفته آینده آغاز می شود

تولید 301 با رقم 10 هزار دستگاه آغاز می شود

استاندارد های 85 گانه خودرو اجرا می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی