پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه

پورشه در کدام کشورها بیشترین خریدار را دارد؟

شرکت خودروسازی پورشه همواره یکی از محبوب‌ترین گروه‌های صنعتی در جهان به شمار می‌رود که اقدام به تولید خودروهای لوکس در کلاس اسپرت کوپه و شاسی بلند می‌کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت خودروسازی پورشه که تحت مالکیت شرکت فولکس واگن آلمان است، همواره یکی از محبوب‌ترین گروه‌های صنعتی در جهان به شمار […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۸

شرکت خودروسازی پورشه همواره یکی از محبوب‌ترین گروه‌های صنعتی در جهان به شمار می‌رود که اقدام به تولید خودروهای لوکس در کلاس اسپرت کوپه و شاسی بلند می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت خودروسازی پورشه که تحت مالکیت شرکت فولکس واگن آلمان است، همواره یکی از محبوب‌ترین گروه‌های صنعتی در جهان به شمار می‌رود که همواره اقدام به تولید خودروهای لوکس در کلاس اسپرت کوپه و شاسی بلند می‌کند و نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان بازارهای خودرو علی‌الخصوص ثروتمندان را به سمت و سوی خود جلب کرده است.

حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت best selling cars، بر اساس جدول و آمارهای زیر به وضوح می‌توان دریافت که کشورهای آسیایی اعم از مناطق خاورمیانه، آفریقا، شرق آسیا و چین از بزرگترین طرفداران خودروهای مختلف پورشه به شمار می‌روند.

میزان فروش پورشه در دنیا

آمار فروش خودروهای تولید شده توسط شرکت خودروسازی پورشه آلمان در بازارهای جهانی 256 هزار و 255 دستگاه خودرو در سال 2018 میلادی بوده که نسبت به فروش 246 هزار و 255 دستگاه خودرو در سال 2017 با چهار درصد رشد و افزایش مواجه شده است.

این آمارها همچنین نشان می‌دهد که خودروهای لوکس پورشه در کشورهای اروپایی نیز با چهار درصد کاهش، از 80 هزار و 262 به 77 هزار و 216 دستگاه خودرو رسیده است.

نکته جالبی که در این جدول وجود دارد، کاهش سه درصدی میزان فروش پورشه در آلمان به عنوان میزبان این شرکت خودروسازی، است که از 28 هزار و 317 به 27 هزار و 541 دستگاه در سال 2018 میلادی رسیده است. در واقع یکی از معدود بازارهایی که شاهد کاهش میزان فروش خودروهای لوکس پورشه بوده، خود آلمان است.

قاره آمریکا نیز با نشان دادن استقبال قابل قبولی از خریداری خودروهای پورشه، چهار درصد رشد از سال 2017 تا 2018 میلادی را تجربه کرده است به گونه‌ای که در ایالات متحده آمریکا در سال 2017، 55 هزار و 420 دستگاه خودروی پورشه به فروش رسیده است این در حالیست که این رقم در سال 2018 به 57 هزار و 202 دستگاه خودرو رسیده است و میزان رشد آن را در این کشور به سه درصد رسانده است.

کشورهای شرق آسیا، خاورمیانه و آفریقا نیز سال 2017 میلادی در مجموع 98 هزار و 399 دستگاه خودروی پورشه فروخته‌اند که در سال بعد از آن، این رقم با یک رشد قابل توجه 10 درصدی به 108 هزار و 578 دستگاه رسیده است.

چین نیز که طبق این جدول، عنوان بزرگترین بازار فروش خودروهای آلمانی پورشه را به خود اختصاص داده است، موفق شده است با 12 درصد رشد و افزایش، آمار فروش این خودروها را از 71 هزار و 508 به 80 هزار و 108 دستگاه برساند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

با جدیدترین خودروهای روباز دنیا آشنا شوید

معرفی 5 نمونه از گران ترین خودروهای فروخته شده در تاریخ پورشه

چوب حراج بر سر پورشه کررا GT با کارکرد 69 مایلی

نسل جدید پورشه 911 افسانه ای در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد

پورشه قیمت ماکان 2019 را اعلام کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی