پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو 301

ایران خودرو تولید آزمایشی پژو 301 را آغاز کرد

تولید آزمایشی پژو 301 امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عضو کمیسیون صنایع مجلس، مدیرعامل ایران خودرو و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز آغاز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو گروه صنعتی ایران خودرو، امروز دوشنبه مورخ ۲۴ تیر ۱۳۹۸، به صورت رسمی آغاز به کار خط […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۸

تولید آزمایشی پژو 301 امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عضو کمیسیون صنایع مجلس، مدیرعامل ایران خودرو و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو، امروز دوشنبه مورخ ۲۴ تیر ۱۳۹۸، به صورت رسمی آغاز به کار خط تولید پژو ۳۰۱ را اعلام کرد. در حال حاضر تولید آزمایشی برخی نمونه های این خودرو انجام شده و تردد نسخه های اولیه با پلاک گذر موقت و بدنه استتار شده، بارها در جاده های مختلف کشور مشاهده شده است.

پژو 301

این خودرو قرار است از پیشرانه ec5 و جعبه دنده دستی بهره ببرد. در حال حاضر 60 درصد قطعات این خودرو در کشور، داخلی سازی شده و با آغاز تولید انبوه، عمق داخلی سازی به 80 درصد می رسد. طبق گفته های قبلی، تولید انبوه این خودرو از سال آینده شروع خواهد شد.

صحبت های سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه خط تولید پژو 301

سورنا ستاري معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه خط تولید 301 اظهار کرد: كارخانه با صنعت متفاوت است. صنعت جايي است كه دانش در آن وجود دارد اين دو را نبايد با هم قاطي كرد. صنعت بايد نيروي انساني متخصص را از دانشگاه بگيرد و ما با داشتن ٤.٥ ميليون دانشجو و ٣٣ ميليون جوان بايد به سمت طراحي برويم. اين معناي دانش بنيان بودن است.

وي افزود: با خام فروشي نميتوان كشور را اداره كرد و هر چيزي به معناي خام فروشي ارزش افزوده ندارد. يك شيشه عطر يا ادكولن ١٠٠ دلار است و ما يك بشكه نفت را با حدود اين قيمت ميفروشيم.

ستاري اضافه كرد: كارخانه داشتن معناي صنعتي بودن نيست و ارزش افزوده، داشتن دانش است. اين كه در دوران تحريم با چيني ها كار كنيم و در دوران غير تحريم با اروپاييان، در واقع همان كارخانه داري است.

افتتاحیه خط تولید 301

این مقام مسئول اشاره کرد: چند اصل در حوزه تحقيقات وجود دارد و مهمترين ها اين كه اگر بخواهيم از پروژه هاي تحقيقاتي، محصول بيرون بيايد بايد سرمايه گزاري بخش خصوصي باشد و هيچ دانشگاهي در جهان، محصول توليد نمي كند و تجاري سازي كار توليدكننده است. به همين دليل بايد توليدكنندگان به سراغ شركت هاي دانش بنيان بروند و ساختارهاي سنتي شكسته شود.

ستاری در این راستا بیان کرد: ايران خودرو به دنبال پلتفرم هاي خودش است و اين بسيار مهم و قابل تقدير است. در زمان تحريم چيزي كه تولید را نجات مي دهد، دانش است كه گاهي به دليل باندهاي وارادت كنار گذاشته شده است. متاسفانه ما به دليل ساختارهاي موجود، وارداتچي هستيم نه صادرات کننده و اين تغييرات بنيادين اقتصادي است كه بايد اتفاق بيفتد. شركت هاي دانش بنيان در كشور دقيقا همين كار را مي كنند. اگر كشور به سمت توليد دانش نرود آينده روشني ندارد.
وی ادامه داد: من به عزم ايران خودرو در توليد و دانش تبريك ميگويم. ما در شركت هاي دانش بنيان در همكاري با ايران خودرو هيچ مشكل و محدوديتي از نطر مالي و غيره نداريم.

صحبت های مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان

مازيار بيگلو دبير انجمن قطعه سازان در مورد داخل سازي پژو ٣٠١ در ايران خودرو گفت: سالها بود كه اين همت و همبستگي را در توليد يك محصول در صنعت خودرو نداشتيم. بسيار شرايط، روشن جلو رفته است و برنامه ها بسيار دقيق پيش مي رود.

وي افزود: از جمله نكات جالب در مورد اين پروژه اين است كه در بدترين و سخت ترين دوران قطعه سازي پروژه ٣٠١ آغاز شد و قطعه سازان با همه مشكلات پای كار ماندند.اين اولين بار است كه ما در يك سالن براي رونمايي يك خودرو جديد دور هم جمع شديم و هيچ خارجي حضور ندارد.ترس ما از تحريم هاي خارجي نيست بلكه قطعه سازان از تحريم هاي داخلي صدمه خوردند.

این دبیر قطعه سازی اشاره کرد: هنوز اعتباراتی که مصوب دولت است بعد از ماه ها به دست قطعه سازان نرسيده و اين تحريم داخلي است. براي خودكفايي در صنعت خودرو ما نياز به ياري وزارت صنعت، نفت و بانكها داريم. باوركنيد قطعه سازان دوست ندارند چيزي وارد كنند اما در ايران به طور مثال يك گرم مواد پلي آميد توليد نمي شود. ما مثل نانوايي هستيم كه آردش را گران كردند اما چون مردم نانوايي مارا مي شناسند شيشه هاي ما شكسته مي شود. اگر دست قطعه سازان را بگيرند نشان مي دهيم تحريم ها آن چيزي نيست كه نشان مي دهد.

انتهای پیام/

جامع ترین کالبدشکافی پروژه تولید پژو 301 / بازخوانی یک قصه ناتمام!

ایران خودرو تولید آزمایشی پژو 301 را آغاز کرد

داخلی سازی 80 درصدی موتور EC5 با استفاده از توان قطعه سازان

راهبرد ساپکو در دوره تحریم صنعت خودرو/ بومی سازی فن آوری تولید قطعات با تکنولوژی بالا 

بيش از ١٥٠ ميليون يورو از پژو خسارت گرفتيم

حمایت قطعه سازان از خودروسازان مسیر توسعه صنعت را هموار می کند

افراد سودجو در کمین مشتریان امداد خودرو ایران

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی