پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک خودرو-لاستیک فروشی

سایه رانت در واردات لاستیک بر تولید/ سوداگری واردکنندگان تایر، لاستیک تولیدکنندگان را پنچر کرد

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رانت موجود در واردات لاستیک بر تولید داخل سایه افکنده است چراکه واردات برای عده‌ای منفعت دارد که اجازه پا گرفتن به تولید داخل را نمی‌دهند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این روزها تعداد ابهامات موجود در بازار لاستیک روند صعودی دارد و […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رانت موجود در واردات لاستیک بر تولید داخل سایه افکنده است چراکه واردات برای عده‌ای منفعت دارد که اجازه پا گرفتن به تولید داخل را نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این روزها تعداد ابهامات موجود در بازار لاستیک روند صعودی دارد و در این میدان آشفته 2 بخش واردات و تولید، هرکدام نظرات و موارد مختلفی از عوامل تاثیر گذار در ایجاد نابسامانی و نوسان قیمتی در این بازار عنوان می کنند.

متاسفانه نظارت اندک، سبب شد تا در این میان دلالان هم عرض اندام کنند و تا آنجایی که می توانند به تاخت و تاز بپردازند اما نکته این جاست که آیا تنها فعالیت دلالان در این بازار عامل اصلی گرانی و مشکل در بازار و صنعت لاستیک است؟ جواب این سوال را بخش قابل توجهی از کارشناسان پاسخ داده اند و معتقدند که عامل اصلی آشفتگی در این صنعت فقط دلالان نیستند توزیع نامناسب لاستیک به بازار بزرگترین علت نابسامانی در صنعت تایر کشور است.

در این خصوص ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: مشکلات فرا روی صنعت تایر با حضور معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده اتاق اصناف و رئیس انجمن صنفی تایر مورد بررسی قرار گرفت اما از آنجایی که نمایندگان بانک مرکزی در این جلسه حضور نداشتند مقرر شد؛ ادامه جلسه به هفته آینده موکول شود.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی داخلی توان تولید حدود 85 درصد تایر خودروهای سواری و 50 درصد تایر موردنیاز خودروهای فوق سنگین را دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تخصیص ارز به واردکنندگان برای تایرهای وارداتی و تخصیص ارز به تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: اگر ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی لاستیک تامین شود این واحدها می‌توانند نیاز بازار داخلی را تامین کنند با تحقق این مهم اشتغال پایدار ایجاد شده و وابستگی به خارج از کشور کاهش پیدا می‌کند از سوی دیگر خروج ارز در شرایط فعلی نیز کم می‌شود.

رانت موجود در واردات لاستیک بر تولید داخل سایه افکنده است

ملکی با بیان اینکه تخصیص ارز برای تولید تایر، تولید ناخالص ملی را افزایش می‌دهد ادامه داد: رانت موجود در واردات لاستیک بر تولید داخل سایه افکنده است چراکه واردات برای عده‌ای منفعت دارد که اجازه پا گرفتن به تولید داخل را نمی‌دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دست‌های پشت پرده به دنبال جلوگیری از رونق تولید در داخل هستند چراکه از خروج ارز از کشور منتفع می‌شوند در نتیجه برای تولیدکننده داخلی مشکلات بسیاری ایجاد می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تولید کننده داخلی تایر به نقدینگی و سرمایه در گردش نیاز دارد که بانک مرکزی برای تحقق این امر باید اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

نمایندگی ها مجاز به فروش تایر با سود 10 تا 15 درصدی هستند

تولیدکنندگان لاستیک توان تامین نیاز بازار تایر خودروهای سنگین را ندارند

ایران 49 امین واردکننده لاستیک در سال 2018

اعلام سبد فروش یزد تایر و گلدستون پس از انتظار 2 ماهه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی