پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیمایی ایران ایر

کاهش 9.1 درصدی تاخیر پروازهای داخلی در بهار امسال

سازمان هواپیمایی کشوری آمار تأخیر پروازهای داخلی خرداد ماه امسال شرکت‌های هواپیمایی را منتشر کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بر اساس آنچه این سازمان اعلام کرده است، هواپیمایی معراج با داشتن ۸ درصد تأخیر در پروازهای داخلی خود در خرداد ماه، کمترین میزان تأخیرها و بهترین عملکرد را داراست. این شرکت از ۱۱۰ […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۸

سازمان هواپیمایی کشوری آمار تأخیر پروازهای داخلی خرداد ماه امسال شرکت‌های هواپیمایی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بر اساس آنچه این سازمان اعلام کرده است، هواپیمایی معراج با داشتن ۸ درصد تأخیر در پروازهای داخلی خود در خرداد ماه، کمترین میزان تأخیرها و بهترین عملکرد را داراست. این شرکت از ۱۱۰ سورتی پروازی که در خرداد ماه داشته، ۱۰۱ سورتی پروازی را به موقع (۹۲ درصد) و ۹ سورتی پروازی (۸ درصد) را با تأخیر به پایان رسانده است.

بیشترین میزان تأخیرها نیز به هواپیمایی وارش اختصاص دارد که از مجموع ۱۷۶ پرواز داخلی در خرداد ماه امسال که این شرکت انجام داده، ۹۸ سورتی پروازی معادل ۵۶ درصد را به موقع و ۷۸ سورتی پروازی معادل ۴۴ درصد را با تأخیر انجام داده است.

همچنین بیشترین میزان تأخیر نسبت به کل پروازهای انجام شده در خرداد ماه را هواپیمایی زاگرس داراست.

این شرکت که با داشتن ۵۵۶ پرواز در سومین ماه سال ۹۸، تنها ۱۱ درصد از کل پروازهای انجام شده را به خود اختصاص داد، اما توانسته ۱۴ درصد تأخیرهای پروازی این ماه را نیز به دست بیاورد که بیشترین میزان تأخیر در پروازها میان ۱۷ ایرلاینی است که در ماه گذشته پرواز داخلی داشته اند.

آسمان و ایران ایر نیز هر یک با کسب به ترتیب ۱۳ و ۱۲ درصد تأخیر در کل پروازهای خرداد ماه، در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته اند. این در حالی است که سهم مجموع پروازهایی که هما از کل پروازهای انجام شده در ماه گذشته داشته، ۱۳ و آسمان ۱۶ درصد بوده است.

آسمان با انجام ۷۹۸ سورتی پرواز داخلی در خرداد ماه، در رتبه نخست انجام بیشترین پرواز در خرداد ماه امسال ایستاد.

مقایسه تعداد پروازهای انجام شده در بهار ۹۸ نسبت به بهار ۹۷

در بهار امسال مجموعاً ۱۵ هزار و ۲۷۰ سورتی پرواز داخلی انجام شده که نسبت به بهار سال گذشته (۹۷) که در مجموع ۱۶ هزار و ۶۷۵ سورتی پرواز انجام شده بود، ۸.۴ درصد کاهش تعداد پروازها را شاهد هستیم.

تعداد پروازهای تأخیردار در بهار امسال نیز ۴ هزار و ۲۰۴ سورتی پرواز معادل ۲۷.۶ درصد کل پروازهای انجام شده در بهار امسال بوده است.

تعداد تأخیرهای پروازی در بهار ۹۷ نیز ۶ هزار و ۱۱۳ سورتی پروازی بود که نسبت به کل پروازهای انجام شده در نخستین فصل سال قبل معادل ۳۶.۷ درصد بوده است.

به عبارت دیگر میزان تأخیر پروازها در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل ۹.۱ درصد کمتر بوده است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

سازمان هواپیمایی نظارت کافی بر فعالیت و نرخ گذاری شرکت های هواپیمایی دارد

تامین سوخت هواپیماها با محدودیت صورت می گیرد / خرید هواپیمای نو امکان پذیر نیست

انصراف از سفرهای نوروزی خسارت سنگینی به ایرلاین ها وارد کرد

تعدیل نرخ بلیت هواپیما با تخصیص ارز از سامانه نیما

راهکار وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت بلیت هواپیما / مشکلات اصلی صنعت حمل و نقل هوایی چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی