پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازدید از غرفه آمیکو

صنعت خودرو نیاز به مرکز مجهز تست و آزمایش دارد/ آمیکو پیشگام خصوصی ها در ساخت داخل

نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید که از 5 شنبه گذشته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، در روزهای اخیر به محلی برای عقد قراردادهای مختلف بین وزارت صنعت، قطعه سازان و خودروسازان بدل شده است. نمایشگاهی که مثل یک ویترین با نمای 360 درجه توانمندی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۸

نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید که از 5 شنبه گذشته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، در روزهای اخیر به محلی برای عقد قراردادهای مختلف بین وزارت صنعت، قطعه سازان و خودروسازان بدل شده است. نمایشگاهی که مثل یک ویترین با نمای 360 درجه توانمندی ها و نیازهای صنعت خودرو کشور را در کنار هم قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید خودروسازان و در کل صنعت گران حوزه خودرو نیازهای خود را اعلام می کنند تا قطعه سازانی که توان ساخت این قطعات را دارند وارد گود شده و به یاری آنها بشتابند. شاید بتوان این نمایشگاه را معنی واقعی جمله (( این گوی و این میدان)) نامید.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن قطعه سازان همگن کشور در خصوص این نمایشگاه به جوان خودرو گفت: واقعیت این است که چنین نمایشگاهی از نیازهای صنعت خودرو اس.

وی افزود: در دهه 60 هم این تجربه را داشتیم چرا که در همان دوران نیز که تحریم ها وجود داشت، به همت سازمان گسترش و وزارت صنعت نمایشگاهی از ((نداشته ها)) برقرار شد و قطعه سازان به این نمایشگاه دعوت شدند تا هر کسی هر قطعه را می تواند بسازد.

از میان خودروسازان خصوصی شرکت آمیکو به عنوان یکی از قدیمی ترین حودروسازان تجاری کشور نقشی پر رنگی در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید دارد.

این خودروساز که حدود 30 سال سابقه را در تولید خودروهای تجاری سبک و سنگین یدک می کشد، در این نمایشگاه دستاوردهای خود را در حوزه ساخت داخل به نمایش درآورده است.

همچنین با نمایش قطعات مورد نیاز خود بستری را محیا کرده تا قطعه سازان داخلی بتوانند در مسیر همکاری های مشترک با آمیکو قدم بردارند.

در خلال این نمایشگاه، حسینلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری به همراه فرشاد مقیمی معاون صنایع تولیدی وزیر صنعت از غرفه آمیکو بازدید کردند.

مقیمی معاون وزیر صمت با حضور در غرفه آمیکو ضمن قدردانی از تلاش های این شرکت به عنوان یک خودروساز خصوصی که در بخش خودروهای تجاری سال هاست توانسته توانمندی های خود را ثابت کند گفت: آمیکو پتانسیل های بالایی به خصوص در کمک به پروژه های عمرانی کشور دارد و در طول سالیان سال این را ثابت کرده است.

وی افزود: وزارت صمت همواره تلاش دارد تا موانع را از مسیر حرکت خودروسازان و قطعه سازان کشور حذف کند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: هر چند تحریم ها شرایط را کمی سخت کرده اما در ماه های اخیر خوشبختانه صنعتگران ما نیز تلاش های بسیاری داشتند.

مقیمی افزود: در عرضه محصولات به صورت هدفمند، وزارت صمت از هیچ کمکی نه تنها به آمیکو که به همه تجاری سازان کشور دریغ نخواهد کرد.

غرفه آمیکو

بابک فیض بخش مدیر پروژه داخلی سازی شرکت آمیکو نیز در خصوص شرایط ساخت داخل قطعات در این شرکت به جوان خودرو گفت: محصول پیکاپ آسنا از جمله محصولات استراتژیک آمیکو است که توانستیم عمق داخلی سازی این خودرو را به 20 درصد برسانیم.

وی افزود: قطعاتی مثل اکسل، صندلی ها، سپر عقب، قطعات پلاستیکی محفظه موتور و چند قطعه دیگر مثل رینگ ها از جمله قطعاتی هستند که توانستیم در ایران به تولید برسانیم. اما در فاز دوم پروژه قصد داریم به سمت 30  تا 32 درصد داخلی سازی حرکت کنیم که شامل قطعاتی از سیستم تعلیق و حتی مجموعه شاسی می شود.

فیض بخش ادامه داد: شاسی این خودرو به دلیل قابلیت دینامیکی خاصی که دارد و حالت پیچشی آن که شبیه شاسی خودروهای آمریکایی است، نیاز به فرآیند خاصی از تولید، ساخت آلیاژ و تست دارد که خوشبختانه در حال حاضر نمونه های تولید آزمایشی آن آماده است تا مراحل تست را پشت سر بگذارد و باید تولید این شاسی در ایران دستاورد بزرگی برای صنعت کشور به حساب می آید.

وی بیان کرد: برنامه حرکت به سمت داخلی سازی قطعات هایتک نیز در آمیکو تدوین شده است و در این برنامه حتی قطعه پیشرفته ای مثل ECU هم وجود دارد.

به گفته ی مدیر پروژه داخلی سازی شرکت آمیکو حتی چند سازنده داخلی هم برای تولید این قطعه پیشگام شده اند و در نمایشگاه گفت و گوهایی داشتیم که بعد از اتمام نمایشگاه در روزهای آتی این گفت و گوها رنگ و بویی جدی تر به خود خواهند گرفت.

وی در خصوص داخلی سازی ورژن جدید پیکاپ آسنا که با موتور توربوشارژ سری Mivec میتسوبیشی و گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک پانچ در آینده عرضه خواهد شد نیز گفت: این خودرو تا حدود 80 درصد از نظر فنی در بخش هایی چون شاسی و سیستم تعلیق و … با آسنا فعلی مشترک است و به همین دلیل پیشروی در افزایش عمق ساخت داخل در ورژن فعلی به معنی داخلی سازی در ورژن بعدی این خودرو نیز هست.

مدیر پروژه داخلی سازی شرکت آمیکو در خصوص شرایط ساخت داخل در بخش خودروهای تجاری سنگین نیز گفت: بعد از پیکاپ آسنا اولویت دوم آمیکو در افزایش عمق داخلی سازی مربوط به کشنده 2640 است که با استفاده از موتور جدید در واقع یک محصول به روز به حساب می آید.

وی ادامه داد: شاسی، گیربکس، قطعات بدنه و تریم داخلی جزو اصلی ترین قطعاتی هستند که در کشنده 2640 در پروژه تعمیق داخلی سازی به سراغ آنها می رویم و سیستم تعلیق این خودرو نیز تا اندازه زیادی داخلی سازی شده است.

فیض بخش تصریح کرد: این خودرو هم اکنون حدود 30 درصد داخلی سازی دارد و پتانسیل تعمیق این عدد نیز بالاست.

وی در مورد کامیونت های شرکت آمیکو نیز گفت: این محصولات از نظر استانداردهای محیط زیستی در حال به روز رسانی هستند و بعد از این پروژه تعمیق داخلی سازی آنها آغاز می شود.

مدیر پروژه ساخت داخل آمیکو اشاره کرد: توان ساخت داخل قطعات در آمیکو و قطعه سازان همکار ما بیش از این چیزی است که امروز وجود دارد. اما موانع مختلفی از جمله نبود امکانات تست در ایران باعث شده به دلیل تحریم های آمریکا بسیاری از تست های قطعات تولید شده آزمایشی در خارج از کشور انجام نشود.

وی در پایان افزود: در حالی که حتی در بیشتر موارد هزینه انجام این تست ها نیز از طرف آمیکو به طرف خارجی پرداخت شده است باز هم این تست ها انجام نمی شود. خودروسازان و قطعه سازان ایرانی به یک مرکز مدرن و بزرگ تست های خودرو و قطعات نیاز دارند تا تواتمندی های خود را نشان بدهند.

همچنین گفتنی است نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید امروز به ایستگاه پایانی خود می رسد.

انتهای پیام/

نگاهی به کامیونت آمیکو 5.2M / کم‌ترین استهلاک، بیش‌ترین ظرفیت حمل بار

آغاز فروش ویژه خودروهای سنگین آمیکو

نگاهي به سيستم پيشرفته ترمز موتور در نسل جديد موتورهاي آمیکو / ایمنی زیر پای راننده

ناوگان کمک های آمیکو راهی لرستان شد/ حضور آسنا در ماموریت ویژه

آمیکو به گروه 55+1 رسید/ سومین نمایندگی آمیکو در شمال کشور افتتاح شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی