پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گواهی معاینه فنی

خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی از چرخه خدمات دهی حذف می شوند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خودروهای پسماند که نتوانند گواهی معاینه فنی بگیرند از چرخه خدمات‌دهی حذف خواهند شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در سیزدهمین جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا بر نقش معاینه فنی در کاهش آلایندگی خودروها و داشتن هوایی بهتر برای […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خودروهای پسماند که نتوانند گواهی معاینه فنی بگیرند از چرخه خدمات‌دهی حذف خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در سیزدهمین جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا بر نقش معاینه فنی در کاهش آلایندگی خودروها و داشتن هوایی بهتر برای پایتخت نشینان تاکید کرد.

وی بر نظارت و اتخاذ تصمیمات سختگیرانه بیشتر معاینه فنی خودروهای حمل زباله اشاره و تصریح کرد: به‌ زودی خودروهای پسماند که نتوانند گواهی معاینه فنی بگیرند از چرخه خدمات‌دهی حذف خواهند شد.

معاون شهردار تهران همچنین به کنترل و نظارت معاینه فنی خودروهای سنگین با هدف کاهش آلودگی هوا که از سال گذشته آغاز شده اشاره کرد و گفت: تعداد موارد بازرسی خودروهای سنگین توسط اکیپ‌های سیار معاینه فنی از ابتدای سال به سه هزار مورد رسیده است.

به گفته پورسیدآقایی، نسبت مردودی‌های خودروهای سنگین از حدود 25 درصد سال گذشته به حدود 21 درصد رسیده است که نشانه بهبود وضعیت این دسته از خودروها است.

وی همچنین از نصب فیلتر دوده بر روی 50 دستگاه اتوبوس دوکابین شرکت واحد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پورسیدآقایی بیان کرد: موتورسیکلت‌های رسوبی تا پایان تابستان با هماهنگی پلیس راهور و دادستانی، به‌طور کامل از پارکینگ‌ها تخلیه می‌شوند.

کمیته پیگیری برنامه‌های کاهش آلودگی هوا از سال گذشته در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز به‌کار کرده است که علاوه بر مدیران حوزه ترافیک شهرداری، نمایندگان پلیس راهور و اداره راه استان تهران هم حضور دارند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

کنترل آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در شهر تهران

روند صدور گواهی معاینه فنی باید تغییر کند/ جریمه نداشتن معاینه فنی در سال 97 چقدر است؟

لزوم حرکت موتورسیکلت سواران بین خطوط

روزهای پنجشنبه تردد در محدوده طرح ترافیک رایگان است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی