پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سامانه اطلاعات مکانی

ايران خودرو به سامانه اطلاعات مكاني (GIS) پيوست

گروه صنعتي ايران خودرو با بهره‌گيري از دانش و توانايي داخلي و لزوم توجه به منابع انرژي در سازمان، به سيستم مختصات جهاني متصل شد و سامانه اطلاعات مكانيGIS را راه‌اندازي كرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امروزه با توجه به هزينه‌هاي بالاي ايجاد، نگهداري و تعميرات زيرساخت‌هاي انرژي و تجهيزات تامين‌كننده انرژي‌ها و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

گروه صنعتي ايران خودرو با بهره‌گيري از دانش و توانايي داخلي و لزوم توجه به منابع انرژي در سازمان، به سيستم مختصات جهاني متصل شد و سامانه اطلاعات مكانيGIS را راه‌اندازي كرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امروزه با توجه به هزينه‌هاي بالاي ايجاد، نگهداري و تعميرات زيرساخت‌هاي انرژي و تجهيزات تامين‌كننده انرژي‌ها و همچنين گران بودن منابع انرژي و لزوم دقت در برآورد هزينه‌هاي مالي در شركت‌هاي بزرگ توليدي، به‌كارگيري سيستم اطلاعات مكاني GIS اهميت و جايگاه ويژه‌اي پيدا كرده است.

ايران خودرو با توجه به وسعت بالاي سايت مركزي (مساحت تقريبي 300 هكتار) و دارا بودن تجهيزات گسترده و ارزشمند توليدي متمركز در اين سايت، ضرورت تامين و نگهداري صحيح منابع توليدكننده انرژي و پيچيدگي و گستردگي شبكه هاي توزيع انرژي (بالغ بر 700 كيلومتر) به عنوان سرمايه‌هاي مالي و توليدي، سامانه اطلاعات مكاني GIS را راه اندازي كرده است.

اين سامانه در سال 97 با همت و همكاري مديران معاونت خدمات فني و معاونت مهندسي سازمان و سيستم‌ها وكوشش كارشناسان مجرب و متعهد در اين شركت پياده سازي و سامانه تحت وب آن عملياتي شد و تا به امروز توانسته در شناسايي و مكان‌يابي صحيح شبكه‌هاي انرژي و در اختيار قرار دادن اطلاعات عمومي ابنيه و ساختمان‌ها، كانال‌هاي انرژي در سايت پلان شركت به صورت آنلاين، كمك شاياني به مجريان تعميرات و نگهداري كرده و با ارائه اطلاعات صحيح و بروز شده، از بروز حوادت و تخريب‌هاي احتمالي هنگام حفاري‌ها جلوگيري كند.

همچنين اين سيستم در آينده مي‌تواند با توسعه قابليت‌هاي كنوني در شناسايي و كنترل نت ساختمان‌ها و ابنيه و تاسيسات داخلي، حوزه مديريت شهري، نظارت بر تجهيزات و ماشين آلات صنعتي خاص در شركت، كنترل دارايي‌ها و همچنين فرآيند جابجايي خودروهاي توليدي ايران خودرو درجهت حفظ و نگهداري سرمايه‌هاي گروه صنعتي ايران خودرو اثربخشي بالايي داشته باشد.

با به‌كارگيري اين سيستم، ايران خودرو به نخستين شركت خودروسازي تبديل مي‌شود كه از سامانه اطلاعات مكاني در جهت افزايش بهره وري و نگهداري سرمايه‌هاي خود استفاده مي كند.

گفتني‌است، سامانه اطلاعات مکان (GIS)، سيستمي رایانه مبنا، متشکل از سخت‌افزار، نرم‌افزار و داده است که كاربر برای اخذ، ذخیره‌سازی، بهنگام‌سازی، پردازش، ویرایش‌و‌نمایش انواع اطلاعات مکانی و مکان‌مرجع، از آن بهره گرفته و انجام پردازش‌های بسیار سخت و زمان‌گیر با آن برای کاربران تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/

بررسی واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی در کمیسیون اقتصادی دولت

تکذیب افزایش بهای محصولات ایران خودرو

بازگشت قیمت به سایت های آگهی یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو

پژو 206 صندوق دار را 87 میلیون تومان بخرید

ایران خودرو در مسیر رضایتمندی مشتریان / به روزآوري تعهدات پژو پارس اتوماتيك

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی