پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

پس از خروج خودروها از گمرک، صنف واردکنندگان خودرو تعطیل می شود

دبیر انجمن واردکننندگان خودرو گفت: با خروج خودروهای مانده در گمرک صنف واردکنندگان خودرو به طور کامل تعطیل می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: پس از خروج خودروهای مانده در گمرک‌، صنف واردکنندگان خودرو کاملا تعطیل خواهد شد و صنفی به این اسم دیگر نخواهیم […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

دبیر انجمن واردکننندگان خودرو گفت: با خروج خودروهای مانده در گمرک صنف واردکنندگان خودرو به طور کامل تعطیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: پس از خروج خودروهای مانده در گمرک‌، صنف واردکنندگان خودرو کاملا تعطیل خواهد شد و صنفی به این اسم دیگر نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در خصوص پیگیری آزادسازی واردات خودرو مکررا در حال مذاکره با مسئولان دولتی هستیم و مکاتباتی نیز با رئیس‌جمهوری و معاون اول ریاست‌ جمهوری داشته‌ایم تا برای مجموعه واردکنندگان خودرو فکری کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اشاره کرد: پیشنهاداتی در این زمینه داده شده که برای واردات خودرو نیاز به ارز نداریم و تامین خودرو بدون اخذ وجه نیز می‌تواند انجام شود. سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور در شرایط تحریمی نیز قابل استفاده است و می‌توان از آن‌ برای واردات خودرو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امکان واردات خودرو در عمل وجود دارد، بنابراین دغدغه ما زیرساخت‌های ایجاد شده است، اظهار کرد: شاخص بودن خودروهای وارداتی و پیشرو بودن آن‌ها در ارائه مدل‌های نو به کشور در صنعت خودروسازی، در حال حاضر مطرح است؛ در نتیجه باید راه ورود چنین خودروهایی به کشور باز بماند و مردم باید بدانند تکنولوژی روز خودرویی چه چیزهایی را ارائه می‌دهد.

دادفر در این راستا ادامه داد: به طور مثال تا زمانی که خودروهای هیبریدی در ایران شناخته نشده باشند، مردم و صنعت خودرو به سمت آن نیز نخواهند رفت. محدودیت‌هایی که بر واردات خودرو اعمال شده، باعث می‌شود از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب مانده و به دنبال آن نرویم.

وی اظهار کرد: امروز اگر گفته می‌شود که خودروسازان داخلی به سمت خودروهای برقی و هیبریدی بروند، به این دلیل است که زمانی شاهد ورود چنین خودروهایی به کشور بوده‌ایم. این در صورتی است که خودروهای هیبریدی در دنیا خیلی هم جدید نیستند. این نکته را نیز باید گفت که اگر امروزه مردم به خودروهای گیربکس اتوماتیک علاقه‌مند شده‌اند، به این دلیل است که بیش از 20 سال واردکنندگان خودرو در حال واردات چنین خودروهایی به کشور بوده‌اند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

قیمت رقابتی پرشیاخودرو برای خودروهای نو BMW

یک هزار و 48 دستگاه خودرو پشت درب های بسته گمرک

ب ام و و فولکس واگن در نمایشگاه خودروی توکیو حضور ندارند

گوی میدان بازار های جهانی از دست خودروهای آمریکایی ربوده شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی